Akronimas „Unimog“ sudarytas iš žodžių „Universal Motor Gerät“ reiškia universali motorinė transporto priemonė. Jo gamyba pradėta 1949–1951 m. „Daimler AG“ gamykloje. 350 000 šių išskirtinių sunkvežimių važinėja 150 šalių. Legendos sklando ir apie šių sunkvežimių ištvermę – Lietuvos kariuomenėje iki šiol naudojamas 1965 m. modelis.
Po siaubingo 2014 m. gaisro Kuršių nerijoje, kai smėlyje įklimpo ir sudegė net ugniagesių automobilis, gaisrininkai ir miškų urėdijų atstovai suprato, kad tokiems, specifiniams gaisrams gesinti reikia ne tiek profesionalių ugniagesių mašinų, kiek pasižyminčių dar ir pravažumu.
Būtent toks ir yra vokiškas „Unimog“, daugelyje pasaulio šalių naudojamas ne tik kariuomenėje, bet ir miškuose. Šie automobiliai yra tokie universalūs, kad ant jų galima sumontuoti beveik bet ką: keleivių vežimo platformą, minėtą raketų paleidimo bokštą, karo lauko ligoninę, viešbutį – priklauso nuo funkcinių reikalavimų. Prie jo taip pat montuojamas ir kranas, gervė, kelių valymo liežuvis ar bet kuris kitas hidraulinis prietaisas.
Pasak „Unimog“ pardavimo atstovo Lietuvoje Vytauto Bajorūno, 2004–2007 m. „Unimog“, skirtus gaisrams gesinti, įsigijo 13 miškų urėdijų: Lazdijų, Veisiejų, Švenčionėlių, Jurbarko ir t.t. Šią savaitę panašus automobilis pasiekė ir Mickūnuose esančią Vilniaus miškų urėdiją.
Didžiausias privalumas – galimybė staigiai pasiekti gaisro epicentrą
Anot V.Bajorūno, kaip rodo patirtis, kilus miško gaisrui, labai svarbu kuo skubiau pasiekti jo epicentrą ir lokalizuoti ugnį, kol atvyks pagrindinės ugniagesių pajėgos. „Unimog“ tam puikiai tinka. Jis tikrai neturėtų įklimpti.
Vilniaus miškų urėdijos įsigytame sunkvežimyje-visureigyje „Unimog U-4000“ gali sėdėti 3 žmonės, telpa 2150 litrų vandens, įrengta speciali spinta vandens žarnoms. Tokio automobilio bazinė kaina – 127,5 tūkst. eurų. O su visa austrų firmos „Rosenbauer“ profesionalia įranga – apie 150 tūkst.