„Vietos rinkai mes šį metodą naudojome nuo 1991-ųjų“, – antradienį vykusioje spaudos konferencijoje Tokijuje sakė „Mitsubishi“ viceprezidentas Ryugo Nakao.
Metodas yra ganėtinai paprastas. Automobilių degalų sąnaudų testai atliekami jiems stovint ant stendo ir imituojant įvairias važiavimo sąlygas. Kaip „Mitsubishi“ sugebėjo apgauti sistemą? Pripūsdami automobilio padangas daugiau, nei nustatyta.
Suprasti akimirksniu
- „Mitsubishi“ sukčiavo matuodami automobilių degalų sąnaudas
- Sukčiavimas vyko nuo 1991-ųjų
- Sąnaudos buvo klastojamos tik Japonijoje parduodamiems automobiliams
- „Mitsubishi“ akcijų kaina per savaitę nuo skandalo pradžios krito 50 proc.
Su didesniu padangų slėgiu automobilis rieda lengviau, tad ir degalų naudoja mažiau. Tačiau su keliu sukimba mažesnis padangos plotas, tad automobilis tampa mažiau stabilus ir kasdien taip važinėti automobilių gamintojai griežtai nerekomenduoja.
R.Nakao teigė dar nežinantis, kokiam kiekiui automobilių buvo įrašytos klaidingos degalų sąnaudos.
Automobilių gamintojo akcijų kaina nuo skandalo pradžios prieš savaitę nukrito jau beveik 50 proc.
„Mitsubishi“ sukčiavimas išaiškėjo praėjusią savaitę: klaidingos sąnaudos buvo nurodytos 157 tūkst. „eK wagon“ ir „eK Space“ ir 468 tūkst. „Dayz“ bei „Dayz Roox“ automobilių techninėse charakteristikose. Pastaruosius du modelius „Mitsubishi“ gamina „Nissan“ koncernui – pastarojo gamintojo darbuotojai ir išaiškino klastą, patys atlikę jiems perduotų automobilių degalų sąnaudų testus.
„Mitsubishi“ yra šeštas didžiausias automobilių gamintojas Japonijoje ir 16-as – visame pasaulyje. Įmonė automobilius kurti pradėjo praėjusio amžiaus septintajame dešimtmetyje ir 1977-aisiais pradėjo veiklą Europoje, o 1982-aisiais – JAV. Praėjusiais metais „Mitsubishi“ pagamino 1,2 mln. automobilių.