Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujausias anekdotas apie „Fiat Multipla“: kodėl vairuojantys „šiltnamį ant ratų“ gyvena ilgiau?

Šis automobilis turi daugybę pravardžių. Pavyzdžiui „šiltnamis, daržinė“ (dėl didelių langų). Apie jį pasakojami patys juodžiausi anekdotai – dėl savito dizaino. Pavyzdžiui, kad „Multiplą“ gali pagražinti tik vienas dalykas – avarija. Jis įtraukiamas į visus „negražiausių automobilių“ pasaulinius dešimtukus ir dvidešimtukus. Tačiau lietuviai dėl jo eina iš proto. O pamatę miesto gatvėje šypsosi. Kodėl?

Turite įdomų, ypatingą automobilį? Parašykite mums gazas@15min.lt.

Vos „CityBee“ restauravo ir pasiūlė nuomotis senuką „Fiat Multipa“, Lietuvos gyventojai atrado naują pramogą – pakreizėjimui pasivažinėti ruda (nors tech. pase nurodyta violetinė spalva) „daržine ant ratų“.

Suprasti akimirksniu

  • Bandyta „Multipla“ pagaminta 1999 m.
  • Modelis gaminamas nuo 1998 m. 2004 m. išleista pagražinta modifikacija ir gaminta iki 2010 m.
  • Variklis – 1,6 l, benzinas, 76 kW.
  • Rida – 184 000 km.

Ji, beje, labai savitai patobulinta – linksinčio galva šuniuko (iš XX a.) ir rožinių dirbtinio kailio sėdynių apmušalų (iš Barbės filmų) nuotraukos apkeliavo visus socialinius tinklus. O kur dar aptraukta medžiaga priekinė panelė? Magnetofonas su nuimamu dangteliu? Ir jokios elektronikos.

Taigi, užbėgdamas įvykiams už akių pasakysiu: nors vieni peikia, o kiti alpsta vos išvydę šį automobilį, išsinuomoti „Multiplą“ – sunki užduotis. Keista, ar ne, kad fiatas, kurio rinkos kaina apie 1 tūkst. eurų, kelia tokias aistras?

Todėl 15min/Gazas žurnalistai, pasitelkę į pagalbą kolegas, pabandė patirti patys, ką reiškia vairuoti „Multipla“. Ar ji rauna stogą?

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./„Fiat Multipla“ bandomasis važiavimas
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./„Fiat Multipla“ bandomasis važiavimas

Kodėl „Multipla“ yra afrodiziakas?

Nevyniosime žodžių į vatą. Automobilis nėra labai dinamiškas. Jis neturi net lietų ratų. Ir muzika groja ne itin įspūdingai – jokių žemų dažnių „subwooferių“. Neveikia kondicionierius. Sėdynės – ne odinės. Tiesa, yra neoninės lempos, bet jų iš išorės nesimato – apšviečia tik kojas. Žodžiu, akmens amžiaus „tiuningas“.

Bet pabandykite mąstyti ne taip standartiškai. Ne viename seksologų straipsnyje minimas vienas labai svarbus afrodiziakas – geras humoro jausmas. Įtarčiau, kad „Multipla“ todėl ir tapo tokiu magnetu. Ji tikrai traukia merginų dėmesį ir be aukščiau išvardytų prabangių „blizgučių“ – dar ir kaip! Ne vienas merginų ekipažas, lenkdamas „Multiplą“, pristabdydavo ir dovanodavo šypsenas – galėjau pasijusti Džeimsu Bondu ar staigiai pralobusiu kriptovaliutų kasėju. Nes visi ir visos supranta, kad tai – pokštas ant ratų.

Ir nors peržiūrėję šį vaizdo įrašą sužinosite, kad šis automobilis dėl savo „baisumo“ yra pats tikriausias jausmų išbandymas, iš tikrųjų mūsų patirtis buvo kitokia. Važiavimas „Multipla“ – tai nesibaigiantis nuotykis, lydimas kvatojimo.

VIDEO: Nuotaikingos istorijos apie „Fiat Multipla“

Štai dėl šių dviejų priežasčių (juoko ir prastos automobilio dinamikos) galime teigti, kad „Multipla“ vairuotojai gyvena ilgiau. Žinoma, jei nekreipsime dėmesio į faktą, kad automobilis saugumo testuose vos surinko tris NCAP žvaigždutes (vertinant keleivių saugumą).

Kaip buvo sukurta „Multipla“

„Multipla“ dizainas – tai tema, kuria automobilininkai diskutuos tol, kol pasaulio keliais riedės bent viena „Fiat Multipla“. Daugelis galvoja, kad automobilį kūręs dizaineris buvo užvalgęs durnaropių ar vaikystėje patyrė smurtą artimoje aplinkoje. Nieko panašaus.

Roberto Giolito iki šiol yra vienas „Fiat“ dizaino grupės vadovų. Jo dėka buvo atgaivintas ir didžiulio populiarumo susilaukė „Fiat 500“, jis kūrė eskizus net „Maserati“ modeliams. Taip pat ir traktoriams „New Holland“. Ir nors Roberto buvo ir tebėra laisvamanis džiazo muzikantas, turbūt ne tai nulėmė tokį keistą „Multipla“ dizainą.

Akivaizdu, kad „Fiat Multipla“ įkūnijo ne tik netradicinį Robertio Giolito mąstymą, bet ir praktiškumą. Automobilis sukurtas ant „Fiat Brava“ platformos, tačiau yra platesnis ir šiek tiek trumpesnis.

Šiame automobilyje laisvai telpa 6 keleiviai. O, sulankstę sėdynes, sutalpintumėte ir didžiulį šaldytuvą (gal net mažą drambliuką). Būtent dėl to „Fiat Multipla“ 2001 m. žurnalo „Top Gear“ išrinktas šeimos automobiliu. Šį titulą išlaikė iki 2004 m.

Tiesa, 2000 m. TV laidos „Top Gear“ buvo išrinktas „bjauriausiu automobiliu“. Nes iš pirmo žvilgsnio „Multipla“ atrodė kaip du skirtingi sujungti automobiliai. Kritikams kliuvo tiems laikams nestandartiniai žibintai, horizontali „platforma“ priešais priekinį stiklą.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./„Fiat Multipla“ bandomasis važiavimas
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./„Fiat Multipla“ bandomasis važiavimas

Kiek žmonių ir sodinukų telpa į „Multipla“?

Tai kam skirtas šis automobilis „šiltnamis“ (dėl didelių langų viduje tikrai galima daiginti pomidorus)? Sodininkams, šeimoms, ar važiuoti į vakarėlį?

Pabandėme susėsti į automobilį šešiese. Taip, kaip leidžia KET. Erdvu. paišdykavome – iš bėdos į automobilį telpa 12 žmonių (bet ne pagal taisykles). Žodžiu, viduje tikrai galima rengti vakarėlį – erdvės pakanka.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./„Fiat Multipla“ bandomasis važiavimas
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./„Fiat Multipla“ bandomasis važiavimas

Nulėkėme iki „Senukų“. Į bagažinę, neatlenkę galinių sėdynių, be vargo sutalpinome 8 tujų sodinukus. Bet galėjome sudėti ir 10. O kiek našlaičių vazonėlių telpa ant palangės ir į bagažinę, sužinosite peržiūrėję linksmą filmą.

VIDEO: „Fiat Multipla“ – talpus „šiltnamis“ ant ratų

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs