Kodėl naujasis, jau penktos kartos „Mercedes-Benz Actros“ nepanašus į futūristinę „Teslą Semi“, bet vis tiek vadinamas ateities vilkiku?
Čia kaltas vokiškas praktiškumas. Kaip paaiškino „Mercedes“ vilkikų padalinio vadovas Stefanas Buchneris, automobilio kūrėjų tikslas buvo ne pakeisti išvaizdą (kuri dar nepaseno), o palengvinti vairavimą, padidinti saugumą, sumažinti degalų sąnaudas, diegti naujausias technologijas. Visa tai labiau atspindi ne eksterjeras, o interjeras, vidus.
Revoliucingas sprendimas: vilkikas be veidrodėlių
Tačiau, be aerodinamiką gerinančių smulkių detalių, vieno išorės dalyko, tiksliau, jo trūkumo, nepastebėti neįmanoma. Naujasis „Mercedes Actros“ neturi šoninių veidordėlių! Nes jų ir nereikės.
Naujasis „Mercedes Actros“ neturi šoninių veidrodėlių! Nes jų ir nereikės.
Šis ekstremalus pokytis (taip pat ir kai kurie dirbtinio intelekto sprendimai, apie juos vėliau) padeda pagerinti aerodinamiką ir sutaupyti 3-5 proc. dyzelino (taip, „Daimler“ lieka prie dyzelino ir kuria elektromobilius).
Vaizdą į du šoninius monitorius perduoda dvi kameros. Dėl to netgi padidėja vairuotojo apžvalgos laukas, nes kameros prisitaiko prie kiekvieno priekabos posūkio. Be to, jos matuoja atstumą iki lenkiamo automobilio ir signalizuoja vilkiko vairuotojui, kada jis jau gali grįžti į pradinę juostą.
Kameros, vairuotojui ilsintis, atlieka ir apsaugos funkciją. Neišlipdamas iš gulto, vairuotojas gali matyti, kas dedasi aplink vilkiką. Ši funkcija veika ir naktį, tereikia paspausti mygtuką. Prisiminus keletą tragedijų, kai Lietuvos vilkikų vairuotojai nukentėjo nuo plėšikų, ši funkcija atrodo labai laiku ir vietoje.
Antro lygio autonominis vairavimas
Jei iš viso yra šeši autonominio vairavimo lygiai (pradedant nuliniu ir baigiant penktu), tai naujasis „Mercedes Actros“ atitinka antrą lygį. Automobilis gali pats laikytis juostos, akceleruoti, stabdyti, bet vairuotojui draudžiama ilgiau nei 30 sek. paleisti vairą. Ši pagalbinė vairavimo funkcija veikia važiuojant bet kokiu greičiu.
Kaip 15min sakė „Mercedes“ vilkikų pardavimų vadovas Lietuvoje Paulius Kraučiūnas, vilkikas sukonstruotas taip, kad vairuotojas saugumo sistemoms tiesiog netrukdytų jo vairuoti. Vairuotojo darbas – prižiūrėti, kad eismas vyktų saugiai. Todėl jis turi laikyti vairą ir, esant reikalui, perimti valdymą.
Beje, šis vilkikas jau turi 5-os kartos avarinio stabdymo sistemą (ji užsakoma papildomai), kuri atpažįsta pėsčiuosius, padedama kamerų ir radarų.
Siekti efektyvumo (kalbant apie degalų sąnaudas), vairuotojo patogumo ir netgi saugumo labai padeda dirbtinis intelektas. PPC (Predictive Powertrain Control) – sistema, kurią „Daimler“ naudoja jau nuo 2012 metų ir nuolat tobulina. Ši sistema palydoviniu ryšiu kaupia visą informaciją apie kelio reljefą ir kitus automobilius. Todėl parenka patį efektyviausią važiavimo režimą, atsižvelgdama į besikeičiančias aplinkybes. Kitaip tariant, ji visada žino, kas laukia už posūkio, nuskaito greitį ribojančius kelio ženklus ir pan.
Na ir paskutinė išmani smulkmena – nuolat palaikomas ryšys su vilkikų duomenų baze. Tokiu būdu vilkikų parko administratorius ar kitas atsakingas asmuo nuolat mato duomenų bazėje kaupiamą informaciją apie transporto priemonės agregatų būklę. Ir gali iš anksto užsakyti reikiamą dalį bei paskirti laiką servise. Taip taupomas brangus laikas.
„Įsivaizduokite, kad jums skambina odontologas ir perspėja, kad po dar dešimties tūkstančių sukandimų gali pradėti skaudėti dantį. Todėl siūlo užsiregistruoti iš anksto. Tokio aukšto lygio diagnostiką dabar siūlo ir Mercedes Actros“, – pasakojo Paulius Kraučiūnas.
Visą interviu su „Mercedes“ atstovu žiūrėkite tiesioginės transliacijos įraše: