Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pneumatinės padangos greitai išnyks: kas jas pakeis?

Garsiausi padangų gamintojai jau beveik dešimtį metų vysto beorių padangų technologijas. Atrodo, kad joms jau atėjo laikas pasirodyti keliuose.
Beorės Michelin padangos
Beorės Michelin padangos / Michelin nuotr.

Beorės padangos iš tikrųjų nėra naujiena. Daug ankstyvųjų automobilių dėvėjo vientisas gumos masės padangas. Jos buvo kietos ir nepatogios, bet pigios, lengvai prižiūrimos ir ilgaamžės.

Dabar beores padangas naudoja kai kurios pramoninės mašinos (pavyzdžiui, kai kurie šakiniai krautuvai), elektriniai paspirtukai ir vienas-kitas prototipinis visureigis.

Pneumatinės padangos yra pakabos dalis – jos irgi sugeria smūgius, leidžia pamiršti mažesnius kelio nelygumus. Tačiau jas lengva pradurti ar kitaip sugadinti. Kadangi gumos perdirbimas yra pakankamai sudėtingas procesas, sugadintų padangų išmetimas yra nemaloni aplinkosaugos problema.

„Michelin“ beores padangas kuria jau labai ilgą laiką. Jos pasižymi spyruokliuojančia vidine konstrukcija, kuri irgi leis sugerti kelio nelygumus. Tačiau tokios padangos būtų visiškai atsparios vinims ar kitiems aštriems daiktams. Be to, keičiant tą vidine struktūrą galima sukurti standesnes ar minkštesnes padangas. Iš tikrųjų, galima sukurti padangas, kurios tam tikrame diapazone yra minkštos, o toliau – kietos. Bet yra ir daugiau privalumų.

Beorių padangų slėgis visada bus vienodas. Tai yra, žiemą slėgis jose nenukris, o vasarą – nepakils. Be to, tokios padangos niekada nesprogtų, o tai yra ir saugumo klausimas. Vien JAV per metus įvyksta 78 tūkstančiai avarijų, kurias sukelia padangų sprogimai.

Tai kodėl gamintojai šių padangų neišleido anksčiau? Na, sukurti beores padangas, kurios gerai sugertų smūgius ir tiktų įvairiems automobiliams, nėra lengva. Be to, jų gamybos technologijos yra visiškai kitokios, todėl jos yra tiesiog per brangios. Ar bent jau buvo.

„Michelin“ prezidentas Šiaurės Amerikoje Alexis Garcinas CNN atskleidė, kad kitos kartos „Chevrolet Bolt“ po 3-5 metų pasirodys su beorėmis padangomis. Tiesa, tas elektromobilis galbūt bus vadinamas kitaip, bet esmė lieka ta pati – beorės padangos atkeliauja į rinką. Ir ne šiaip sau – „Bolt“ yra vienas iš populiaresnių elektromobilių.

Dėl didesnio svorio, stipresnio sukimo momento ir aukštesnio prioriteto ekonomijai, elektromobiliams teks kurti specializuotas padangas. Tai kodėl jos neturėtų būti beorės? Ilgalaikėje perspektyvoje tai bus aplinkai draugiškesnis ir ekonomiškesnis sprendimas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?