Pirma kategorija: automobiliai slydimui
Tikslesnis paaiškinimas, kas yra „winter beater'iai“, būtų toks. Tai – dažniausiai galu varomi automobiliai arba AWD kategorijos visų ratų pavara varomos transporto priemonės, kuriuos smagaus vairavimo entuziastai įsigyja trumpam laikui – žiemos sezonui. Kad galėtų slidžiuose ruožuose statyti automobilį skersą. Taigi savaime suprantama – tai gerokai senesni nei 10 metų automobiliai, nuriedėję po 300 000 km ir daugiau.
Tai – dažniausiai galu varomi automobiliai arba AWD, kuriuos smagaus vairavimo entuziastai įsigyja trumpam laikui – žiemos sezonui.
Jei daugiau nei prieš penkerius metus šioje kategorijoje dominavo netgi daug kam pamiršti „Ford Sierra“ ar „Opel Omega“, tai dabar madas diktuoja BMW ir visų ratų pavara varomi seni „Subaru“. Štai kodėl žiemą 3-ios klasės senų BMW kainos padidėja, o pavasarį krenta!
Esminis „winter beaterio“ bruožas – ne tik galimybė slidžiame kelyje slysti šonu, bet ir nedidelė kaina bei nebūtinai labai reprezentatyvi išvaizda. Nes automobilis perkamas ne tam, kad jį laikinas savininkas saugotų. Veikiau atvirkščiai – kad išbandytų visas jo galimybes.
Tad skelbimuose kaip privalumai dažnai nurodomi tokie dalykai: galiojanti TA, veikiantys visi pagrindiniai mazgai ir užvirintas galinis diferencialas.
Perka norėdami apsaugoti brangius automobilius nuo druskos
Tačiau „winter beateriais“ gali tapti ir eilinis „VW Golf“ ar kitas tiesiog pigus automobilis, tinkamas kas dieną murkdytis sniego ir druskos košėje. Kai kurie vairuotojai (dažniau užsienyje) pigų automobilį žiemai įsigyja visai ne dėl aštrių emocijų. Kol įsigytą „winter beaterį“ graužia druska, pavasario sausame garaže laukia gerokai prabangesnis nuosavas automobilis. Taigi toks pigus pirkinys tiesiog padeda pralaukti žiemą.
Pavasarį automobilius parduoda
Tokių automobilių vartotojai, per žiemą pasidžiaugę kontroliuojamo slydimo teikiamomis emocijomis, pavasarį šiuos automobilius vėl parduoda. Ir stengiasi tai padaryti už tą pačią kainą, už kurią lapkritį ar gruodį „winter beaterį“ pavyko įsigyti. O kainos tikrai nedidelės.
Štai konkretus pavyzdys (skelbimas jau negalioja): galu varomas 1994 BMW 318 parduodamas už 261 Eur. Žinoma, tokia maža kaina – jau kraštutinumas. „Volvo 740“ galima rasti už 300 Eur, o BMW 316-318-320 bei BMW 520 kainos svyruoja nuo 300 iki 900 Eur.
Parduodu savo mylimą kregždutę. Sudėtos naujos žieminės M+S padangos. Po kapotu stovi 2,5 l variklis.
O štai kaip savo BMW 325 už 600 Eur viename skelbimų portalų reklamavo „winter beaterių“ entuziastas:
„Sveiki. Parduodu savo mylimą kregždutę. Sudėtos naujos žieminės M+S padangos. Po kapotu stovi 2,5 l variklis. Tikrai traukos užtenka. Virintas reduktorius. Pakeistos visos keturios originalios spyruoklės. Pridėsiu dar priešrūkines lempas. Manyčiau, kaip už tokią kainą – puikus winter beateris žiemos sezono mėgėjams. Kėbulas nesupuvęs, dugnas tvarkingas kaip tokių metų kregždutei.“
Ką reikia žinoti
Perkant net ir pigų automobilį už 300-1000 Eur, negalima to daryti aklai, antraip „winter beateris“ nesulauks pavasario. Įsigyti garantijos (draudimo nuo gedimų) tokiam automobiliui gal ir neverta, tačiau skirti papildomus 50 Eur patikrai servise – tikrai derėtų. Nes, įsigyjant tokio amžiaus automobilį, svarbu įsitikinti, ar jis tikrai saugus: ar neišpuvęs dugnas, ar patikimai laikosi ir veikia variklis ir kt.
Taip pat būtina pasirašyti pirkimo-pardavimo sutartį pagal „Regitros“ pavyzdį, kurioje reikia nurodyti visus žinomus automobilio trūkumus, ridą ir kitus duomenis. Tik tokiu atveju pirkėją nuo nemalonumų gins LR Civilinis kodeksas. Jei visi formalumai bus sutvarkyti deramai, net ir „winter beateriui“, kuriuo važinėsite, galbūt, vos 3-4 mėnesius, galios garantija – tuo atveju, jei pirkėjas bandys jums įsiūlyti „lavoną“ su paslėptais defektais.