„Tesla“ neabejotinai turi pažangiausią autopilotą rinkoje. Jo galimybės vis tiek yra ribotos, nors Elonas Muskas teigė, kad optimaliam, autonomiškam „Tesla“ automobilių veikimui bereikia tik programinių patobulinimų. Ir tai suteikia mums galimybę pažvelgti į ateitį, kai autonominiai automobiliai bus legalūs ir plačiai paplitę – jau dabar ne vienas „Tesla“ vairuotojas pasinaudoja galimybe nusnausti už vairo.
Jei visgi „Tesla“ automobiliai tokie protingi, kodėl jie nenustato to, kad vairuotojas miega, ir nepažadina žmogaus garsu, vibracija ar skambučiu jo mamai? Kai kurie kiti automobiliai stebi vairuotojo būklę ir net jį perspėja, jei nustato, kad jis pavargęs, tai kodėl „Tesla“, atrodo, problemą ignoruoja?
Na, nes „Tesla“ mano, kad autopilotas yra pakankamai geras, o žmonės patys yra atsakingi už savo saugumą. Kita vertus, „Tesla“ automobiliuose yra kameros, kurios filmuoja saloną ir jame esančius žmones.
„Tesla“ programišius, save vadinantis slapyvardžiu „green“, pasiknaisiojo savo automobilio programinėje įrangoje ir nustatė, kad ta kamera ieškos ženklų, leisiančių nustatyti, kada žmogus nekreipia dėmesio į kelią. Programa bandys nustatyti, ar vairuotojas yra apakintas, užsimerkęs, nukreipęs akis ar net visą veidą žemyn, į kairę ar į dešinę.
Nėra nieko blogo pažvelgti į šoną. Tačiau jei vairuotojas ilgai žiūri į kairę ar į dešinę, tikėtina, kad jis visiškai nekreipia dėmesio į kelią. „Tesla“ taip pat nustatys, kai vairuotojas naudojasi telefonu, o akių judesiai bus sekami net per akinius nuo saulės.
Kol kas tai nėra veikiančios funkcijos, todėl sunku pasakyti, ką automobilis darys su šia informacija. Tikėtina, kad miegantys bus žadinami, o visi kiti – perspėjami, kad žiūrėtų į kelią. O kaip privatumas? Na, šiuo atveju „Tesla“ automobilis nesiskirs nuo kitų mus supančių kamerų – naudotojai turės tikėtis, kad jų duomenys nebus renkami.