Skaitytojai taip pat skundėsi, kad jiems skubos atveju siūloma važiuoti automobilį registruoti, pavyzdžiui, iš Vilniaus į Radviliškį. Buvo skundų ir apie tai, kad, iš anksto užsiregistravę vizitui į „Regitrą“, kai kurių automobilių savininkai dėl techninių nesklandumų turėjo registruotis dar kartą, vėliau.
Akivaizdu, kad „Regitros“ sistema ir darbuotojai nebuvo tinkamai pasirengę šiam pokyčiui, kuris, pasak vidaus reikalų ministrės Agnės Bilotaitės, yra didžiausias pokytis bandant sutvarkyti automobilių registraciją per pastaruosius 30 metų. Todėl trikdžių tikėtasi. Apie tai ministrė A.Bilotaitė ir „Regitros“ vadovas D.Prevelis penktadienį kalbėjo nuotolinėje konferencijoje.
Kodėl taip padaugėjo registruojamų ir deklaruojamų automobilių srautas?
Pasak ministrės A.Bilotaitės, operacijų skaičius „Regitroje“ padidėjęs trečdaliu, lyginat su pernai panašiu metu. Ministrės nuomone, taip yra dėl to, kad automobilių prekyboje – milžiniškas šešėlis, neapskaitytų pinigų sumos gali siekti keliasdešimt milijonų eurų.
„Latvija per pirmus metus, įvedus SDK, papildomai surinko 27 mln. Eur. Tai yra geras pavyzdys“, – sakė ministrė A.Bilotaitė
Pasak ministrės, įstatymo projektas pradėtas svarstyti 2019 m. rudenį, tai laiko pasiruošti buvo tikrai nemažai. O dabartinės problemos išsprendžiamos pasitelkus struktūrinius pertvarkymus. A.Bilotaitės manymu, naujoji transporto priemonių deklaravimo tvarka tikrai bus veiksminga, tad Lietuvoje iš šešėlio bus ištraukta dar daugiau pinigų nei Latvijoje.
„Regitra“ imasi pokyčių
„Regitros“ vadovas Dalius Prevelis pasidalijo informacija, kas daroma, kad nereikėtų laukti ilgose eilėse, norint užsiregistruoti vizitui. Ir kad į „Regitrą“ būtų įmanoma prisiskambinti.
„Galime deklaruoti, kad, lyginant su pernai metų analogišku laikotarpiu, klientų skaičius išaugo 36 proc., tai didžiuliai srautai.
Skambučių centro pajėgumai buvo nepakankami, ypač vertinant, kiek žmonių skambins norėdami sužinoti SDK kodus. Todėl didiname pajėgumus, vien į skambučių centrą dar priimsime 10 žmonių“, – sakė įmonės vadovas. Jis taip pat informavo, kad į kitus padalinius priims dar 11 žmonių, iš jų 7 Vilniuje.
„Mažai tam turėjome laiko pasiruošti, programavimo darbai vyko iki paskutinės minutės. Dabar darbuotojų kvalifikacija gerėja“, – reziumavo D.Prevelis.
Pasak „Regitros“ vadovo, tvarką sujaukė ir karantinas:
„Reguliavome įmonės veiklą taip, kad kuo daugiau klientų registruotųsi iš anksto. Dabar supratome, kad reikia keisti tvarką ir suteikti prioritetą gyvajai eilei, taip galėsime aptarnauti daugiau žmonių. Išankstinės registracijos visiškai nenaikinsime.“
Po susitikimų su verslo atstovais (logistikos ir naujų automobilių pardavėjų) „Regitra“ nusprendė skirti šioms sritims pirmenybę. Todėl įmonės skyrius Šnipiškėse nuo gegužės 17 d. aptarnaus tik verslo klientus.
Direktorius pastebėjo, kad skaitmeninėmis paslaugomis žmonės naudojasi vangiai. Pavyzdžiui, nuo gegužės 1 d. buvo suteikti 36 tūkst. SDK kodų. 10 tūkst. iš jų buvo suteikta padaliniuose, o ne elektroniniu būdu.