Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Renkame „Tautos automobilį 2020“: kultinė „Toyota Supra“

Jau ketvirtus metus iš eilės 15min skaitytojai turi galimybę išrinkti „Tautos automobilį 2020“. Tai – viena iš 12-os nominacijų. Ne visada tautos balsas sutampa su 10-ties komisijos narių nuomone, todėl „Tautos automobilio“ rinkimai – puiki proga sužinoti, ką galvoja skaitytojai. Rubrikoje „Gazas“ atsitiktine tvarka pristatysime visus pretendentus.

„Toyota Supra“ sugrįžimas

Maždaug prieš du dešimtmečius „Toyota“ gamoje sportiškų automobilių ir SUV klasės modelių skaičius buvo lygus. Visureigiai buvo ūkiški, grubūs automobiliai, o masės rinkosi hečbekus, sedanus bei universalus. Visgi, dalis vairuotojų pirko karštas „Corolla T-Sport“ versijas bei sportiškuosius „Celica“, „MR2“ arba „Supra“.

VIDEO: „Metų automobilis 2020: sportiškoji, kultinė „Toyota Supra“

Tačiau pastarasis modelis yra šiek tiek daugiau nei tik pilkas GT klasės žirnelis beribėje automobilių pramonėje. Tai – bene ikoniškiausias sportiškas moderniųjų laikų automobilis iš tekančios saulės šalies. Ne be priežasties „Supra“ buvo japoniškųjų titanų penketuke kartu su tokiais vardais kaip „Skyline“, „RX-7“, „NSX“, „3000 GT“.

Deja, dėl griežtėjančių ekologinių reikalavimų „Supra“ istorijoje 2002 metais buvo padėtas taškas. Europoje bei JAV šiais modeliais nebeprekiauta jau nuo 1998-ųjų.

Praėjus beveik dviems dešimtmečiams japonai ir vėl į rašalą įmerkė plunksną, su kuria buvo rašoma „Supra“ istorija. Tačiau penktosios kartos modelyje figūruoja kardinalūs pokyčiai, be kurių prikelti šį vardą gamintojui (arba automobilių pirkėjams) būtų buvę pernelyg sudėtinga arba paprasčiausiai brangu.

Savo gamoje neturėdami pakankamai galingo 6 cilindrų eilėje benzininio variklio „Toyota“ valdybos nariai nutarė pasiskolinti tokį iš koncerno, su kuriuo praeityje jau turėjo susitarimų ir sėkmingai bendardarbiavo. Mat penktosios kartos „Supra“ kėbulo priekyje stūkso bavariškos (BMW) kilmės 6 cilindrų eilėje „Twin-turbo“ jėgainė, suporuota su tos pačios markės modeliuose aprūpintomis ZF 8 laipsnių automatinėmis transmisijomis.

Automobilio techniniai duomenys:

Toyota Supra
Variklis 3.0 Twin Scroll Turbo
Maks. galia, AG;kW;aps./min. 340;250;5000
Maks. sukimo momentas, Nm;aps./min. 500;1600-4500
Įsibėgėjimas iki 100 km/val., sek. 4,3
Maksimalus greitis km/val. 250
Degalų sąn. (ES), m/u/v, l/100 km 9,1/6,5/7,5
Pigiausio modelio kaina EUR 64 400

Variklio ir transmisijos charakteris išpildo viską, ko gali tikėtis tikras „Supra“ fanas. 340 AG ir 500 Nm – pakankamai solidūs skaičiai.

Balsuokite ir padėkite išrinti „Tautos automobilį“:

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?