Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Svarbiausia „Škoda“ naujiena Paryžiuje – naujasis visureigis „Kodiaq“

Naujiena, kuri svarbi ne tik Vakarų Europai, pačiam čekų gamintojui, bet ir Lietuvai. Abejoti neverta – „Kodiaq“ taps vienu sėkmingiausių „Škoda“ modelių. Vidutinio dydžio visureigius lietuviai graibsto kaip prancūzai kruasanus ankstų rytą, o „Škoda“ šioje rinkoje neturėjo ką pasiūlyti. Iki 2016-ųjų.
„Škoda Kodiaq“ premjera Paryžiaus automobilių parodoje
„Škoda Kodiaq“ premjera Paryžiaus automobilių parodoje / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Prieš kelerius metus pasiūlę rinkai nedidelį visureigį „Yeti“, čekai džiaugėsi jo pasisekimu. Praėjus septyniems metams, „Škoda“ europiečių teismui atiduoda „Kodiaq“ – pusmetriu nei „Yeti“ ilgesnį visureigį, stebinantį savo dizainu, apdailos medžiagų kokybe ir, kaip jau įprasta „Škoda“ modeliams, beprotišku variklių, pavarų dėžių ir papildomos įrangos pasirinkimu. Drįsčiau lažintis, kad nustebins ir kainomis.

Kaip ir pridera „Škoda“ automobiliams, jis gamintojo nėra vadinamas „išskirtiniu dėl dizaino“, „turinčiu nuostabiausius ratlankius“, „naujausias technologijas“ ar pan. „Škoda“ giriasi tuo, ką galima apskaičiuoti, įrodyti ir panaudoti. Pavyzdžiui, bagažinės talpa. Tai skamba kiek nuobodžiai, bet algebra ne visiems yra svajonių mokslas.

Taigi, „Škoda Kodiaq“ yra 4,7 m ilgio visureigis, turintis net 2,791 m ilgio ratų bazę. Tokie parametrai leidžia gamintojui didžiuotis didžiausia klasėje bagažine, kurios talpa – 720 litrų. Nulenkus keleivių sėdynes, „Kodiaq“ galima sutalpinti iki 2,8 metro ilgio krovinį.

Nors „Kodiaq“ yra vos 40 milimetrų ilgesnis nei sėkmingiausias „Škoda“ modelis – „Octavia“, – interjeras visureigyje kur kas erdvesnis nei hečbeke.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Škoda Kodiaq“ premjera Paryžiaus automobilių parodoje
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Škoda Kodiaq“ premjera Paryžiaus automobilių parodoje

Automobilio prietaisų skydelyje – didelis lietimui jautrus ekranas, jau matytas kituose „Škoda“ modeliuose. Greta jo esantys mygtukai bei trys žemiau esantys oro srauto reguliavimo ratukai – kaip ir „Volkswagen“ modeliuose. Įsigyjant „Kodiaq“ vietoje bet kurio šiuo metu vairuojamo „Škoda“ ar „Volkswagen“ modelio persikvalifikuoti nereikės.

„Kodiaq“ vidaus įranga bus panašiausia į markės flagmano „Superb“. Čia bus galima užsisakyti trijų zonų klimato kontrolę, šildomas, ventiliuojamas ir elektra valdomas priekines sėdynes, daug salono medžiagų apdailų, tarp kurių – ir „Alcantara“ oda. Kaip ir priklauso naujam visureigiui, jis turi naujausias elektronines saugumo sistemas kaip autonominį stabdymą mieste, aktyvią kruizo kontrolę, nukrypimo nuo eismo juostos įspėjimo sistemą ir t.t.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Škoda Kodiaq“ premjera Paryžiaus automobilių parodoje
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./„Škoda Kodiaq“ premjera Paryžiaus automobilių parodoje

Kalbant apie vidaus technologijas, verta pažymėti „Škoda“ galimybes susijungti su daugeliu išmaniųjų telefonų patogiomis sąsajomis: „Apple CarPlay“, „Android Auto“ bei „MirrorLink“.

Variklių pasirinkimas, kaip jau įprasta „Škoda“, bus didelis: mažiausiai du dyzeliniai ir trys benzininiai varikliai, o galios gama svyruoja nuo 125 iki 190 AG. Pavarų dėžių pasirinkime – viena mechaninė (6 laipsnių) ir 2 automatinės DSG (6 ir 7 laipsnių). Galimos ir dviem, ir keturiais ratais varomos „Kodiaq“ versijos.

Nors „Kodiaq“ neatrodo kaip sukurtas bekelei, bent vieną užuominą į prastą kelią jis turi – specialų mygtuką, kuris sureguliuoja pakabą, variklio valdymą ir stabdžius prastos būklės atkarpai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos