Kaip galėjo nutikti, kad 2019 m. kovą techninę apžiūrą praėjęs automobilis vos po 8 mėnesių tapo „grabu“?
Technines apžiūras atliekančių įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas išskyrė du svarbius momentus.
Pirmas – įsigydami naudotą automobilį, ypač solidaus amžiaus, pirkėjai neturėtų aklai pasitikėti žaliu TA apžiūros lapu. Nes dalis defektų gali būti užmaskuota, o dalis vėliau išlenda kaip natūralus aktyvios eksploatacijos rezultatas. Kitaip tariant, prieš pirkdami automobilį žmonės privalo patikrinti jo būklę.
Primename, kad klaipėdietė „Volvo“ Klaipėdos techninių apžiūrų įmonėje „Transkona“ patikrino jau jį įsigijusi – 2019 m. gruodžio 5 d. Kontrolieriai rado 20 didelių trūkumų. Panašu, kad automobilis buvo remontuojamas „šrotinėmis“ detalėmis, todėl jo vairo ir stabdžių defektai nėra netikėti.
Antras aspektas. Pasak R.Gabarto, „Transeksta“ plačiau pasidomėjo šio „Volvo XC90“, pagaminto 2004 m. istorija. Pasirodo, automobilis į Lietuvą buvo įvežtas po sunkios avarijos – iššaudžiusiom saugos pagalvėm, sumaitota keleivio puse. Kitaip tariant, į Lietuvą buvo atvežtas „lavonas“, kuris vėliau prikeltas antram gyvenimui.
Pasak R.Gabarto, akivaizdu, kad „Volvo“ buvo ruoštas techninei apžiūrai ir ant jo surūdijusio dugno suformuotas „lukštas“, kuris vėliau nukrito.
Be to, po techninės apžiūros 2019 m. kovą visureigis, akivaizdu, buvo labai intensyviai naudojamas eisme – nuvažiavo daugiau nei 9000 km. Pasak R.Gabarto, tikėtina, kad automobilio dugnas prarūdijęs ne šiaip sau – jis yra gavęs keletą smūgių.
„Kai kalbame apie 15-os metų senumo automobilį, kai kurie trūkumai gali atsirasti natūraliai. Pavyzdžiui, pakabos lankstų sudilimas. Tačiau yra požymių, kad kiti trūkumai buvo užmaskuoti“, – sakė Ramūnas Vėlavičius, „Transporto studijų“ direktoriaus pavaduotojas. Jis ragina, perkant automobilį, nepasikliauti vien tik technine apžiūra.
Kokios išvados?
Taigi šios istorijos išvada labai aiški. Perkant naudotą automobilį negalima pasitikėti vien jo savininko pasakojimu, kad „automobilis yra ledinis“. Apžiūrėti automobilį reikia dieną, kai matomi visi defektai. Šiuo atveju, klaipėdietė apžiūrėjo sutemus, nes pardavėjas susitikimą perkėlė į vakarą.
Trečias punktas – „šykštus moka du kartus“. Geriau sumokėti kelias dešimtis eurų serviso meistrui, kad atliktų bent pirminę apžiūrą. Tokiu būdu išvengsite tūkstantinių nuostolių.
Apie tai, kaip ir kokiu atveju galima atgauti pinigus už nekokybišką automobilį, skaitykite čia.