Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas apie „geltoną mygtuką“, emocinius „dugnus“ ir užsispyrimą

„Nustebinome patys save, nes dar birželį atrodė, kad niekaip negalėsime startuoti ateinančių metų Dakaro ralyje. Bet pavyko ir automobilį gauti, ir komandą susirinkti. Reikia tikėtis, kad šita sėkmė tęsis ir toliau, sausį“, – sakė Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas, kitų metų pradžioje vėl šturmuosiantys Dakaro ralį.

15min studijoje apsilankę sportininkai neslepia, kad tikisi kitąmet atlikti darbą iki galo. O darbas iki galo, jų žodžiais, yra finišas. Pastaraisiais metais, žinia, abiejų ekipažui pasiekti finišo arkos nepasisekė, tačiau S.Jurgelėnas 2013 m. yra pasiekęs finišą su Benediktu Vanagu, dar vienu kitų metų Dakaro ralyje važiuojančiu sportininku.

„Paskutinis vakaras iki finišo bivuake labai justi. Visi vaikšto, šypsosi, prasideda nedideli vakarėliai. Žinoma, svarbu tą džiaugsmą suvaldyti, nes paskutinis greičio ruožas dar prieš akis. Visgi užbaigus ralio sportinę dalį išties užplūsta euforija“, – kalbėjo S.Jurgelėnas, atsakydamas į 15min skaitytojos Jevgenijos užduotą klausimą.

Užsispyrimas – vienas didžiausių privalumų

V.Žala gyrė savo šturmaną, sakydamas, kad didžiausias jo privalumas – „šalta“ galva ir išmintis, patirtis Dakare.

„Šaltą“ galvą pamesti labai lengva, užtenka priekyje pamatyti kažką lėtesnį, kuris dar ir nepraleidžia pravažiuoti. Ir tada jau užsidegu, o Saulius turi ne tik šturmanauti, bet ir psichologo vaidmenį atlikti. Tai sudėtinga darbo dalis“, – neslėpė lenktynininkas.

Be to, anot „Agrorodeo“ komandos piloto, S.Jurgelėnas yra bene labiausiai užsispyręs asmuo komandoje.

„Jau kai visi nurašė, mašinos variklio galva sprogo, - viskas, važiuojam namo. O jis dar keliais eina aplink mašiną ir žiūri, kaip mes čia galėtume su ja pajudėti, – juokėsi V.Žala. – Tas užsispyrimas tikrai yra labai didelė vertybė Dakare, nes tikrai ne viena situacija, kai logiškai mąstant jau niekaip nebegali važiuoti, tačiau užsispyrimas išveda į priekį.“

VIDEO: Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas apie laukiantį Dakarą, emocinius „dugnus“ ir užsispyrimą

Ką daro geltonas mygtukas?

S.Jurgelėnui „pavaldus“ geltonos spalvos mygtukas, informuojantis priekyje esančius ekipažus, kad iš galo – greitesni. Pastarasis, aiškino S.Jurgelėnas, paspaudus siunčia garsinį signalą į priešais esantį automobilį, ir signalas nutyla tik tada, kai priekyje esantis ekipažas taip pat nuspaudžia geltoną mygtuką. Taip, esą, pasakoma, kad „mes jus girdime, pasitrauksime“.

Tiesa, šturmanas pasakojo, kad ne visuomet vairuotojas paklauso šturmano ir traukiasi nedelsdamas. Neretai tokio manevro reikia luktelėti, o tai, juokėsi S.Jurgelėnas, reiškia ir lenkti norinčiame automobilyje sėdinčio ekipažo „nervų karą“.

Emocijos, beje, neišvengiama dykumų maratono dalis. Netrūksta džiugių akimirkų, netrūksta ir beviltiškų. Ypač, sako V.Žala, jų ekipažui, ne vienerius metus iš eilės susidūrusiam su pačiomis įvairiausiomis nesėkmėmis.

15min skaitytojas Nerijus teiravosi sportininkų ekipažo, kaip pavyksta išlipti iš emocinio „dugno“ tuomet, kai prislegia nesėkmės. Pasirodo, labiausiai komandos nuotaikoms įtakos turi šturmanas.

„Braidėme po emocinį „dugną“ ne sykį, – neslėpė V.Žala. – Čia reikia atitinkamų charakterio savybių, kurių turi Saulius. Jis kaip traktorius eina per tą emocinį „dugną“ ir žiūrėk, iškylame į paviršių. Tai labai gerai, kad turime balansą, nes jei šturmanas būtų toks, kaip aš, taip ir liktume sėdėti dugne ar smegtume gilyn.“

Vietos aistruoliai ir aukštikalnių liga

Ekipažui kelias dienas teks praleisti aukštikalnėse. Čia, sako jie, laukia nemažai iššūkių, ypač V.Žalos, mat, prisipažįsta sportininkas, didelis aukštis jo organizmui tikrai turi neigiamą įtaką.

„Geriausiai tų aukštikalnių įtaką supratau prieš kelerius metus, kai važiavome ir jaučiausi tikrai prastai, nieko nenorėjau matyti ir t.t. Kreipiausi į medikus, gavau deguonies pakvėpuoti ir iš karto, tarsi spragtelėjus pirštais, pasikeitė būsena“, – pasakojo lenktynininkas.

Šiemet Dakaro ralis tęsiasi per kelias šalis, o tai kiek koreguoja komandos planus pasitelkiant vietos gyventojus į draugiją. Jei anksčiau, sako sportininkai, buvo galima susitarti su kažkuriais vietos gyventojais ir šie, Dakaro ralio trasai sukantis ratu, po ralio grįždavo kone į tą patį tašką, iš kurio pradėjo kelionę, šiemet taip nepavyks.

„Šiemet ralio trasa tęsiasi per kelias šalis žemyn ir tai reiškia, kad pasitelkti vietinių pagalbą bus kebloka. Mat ralio pabaigoje reikėtų grįžti kelis tūkstančius kilometrų atgal ir dar per kalnus. Todėl šiemet sutarėme su vietiniais ralio mėgėjais skirtingose šalyse, jie turi raliui paruoštus automobilius, patirties, tad turėtų prisijungti prie mūsų skirtingu metu“, – į 15min skaitytojo Vlado klausimą apie vietos gyventojų pagalbą, užduotą elektroniniu paštu, atsakė V.Žala.

Antradienį, gruodžio 19-ąją, 15min studijoje lankysis dar vienas Dakaro ralio sportininkas – Benediktas Vanagas. Klausimus jam galite jau dabar siųsti el.paštu gazas@15min.lt, taip pat ir tiesioginės transliacijos, kuri prasidės 13 valandą, metu.

Fotografo Vytauto Dranginio nuotraukų kupinus Dakaro ralio kalendorius laimėjo klausimus sportininkams „Facebook“ socialiniame tinkle gyvos transliacijos metu bei elektroniniu paštu uždavę Jevgenija Solovej, Nerijus Bulauskas ir Vladas. Kviečiame laimėtojus šią savaitę su redakcija susisiekti el.paštu gazas@15min.lt

VIDEO: 40-tą kartą vykstantis Dakaro ralis: į trasą grįžusi Peru ir net 4 ekipažai iš Lietuvos

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai