Antanas Juknevičius: „Dakare skaičiuosime sekundes, nes taikome tarp 20 geriausių“

Nepaisant to, kad visos trys ateinančiame Dakaro ralyje startuosiančios komandos vairuos to paties modelio – „Toyota Hilux“ – automobilius, tik du iš jų yra vienodi – tokią paslaptį išdavė 15min studijoje apsilankęs „Craft Bearings“ ekipažas: Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis.

Duetas 2018-ųjų sausio 6–20 dienomis Pietų Amerikoje vykstančiame Dakaro ralyje startuos jau antrus metus iš eilės. Iki šiol A.Juknevičius kone kiekvienais metais keisdavo šturmanus, tačiau su D.Vaičiuliu startui rengiasi antrąkart, mat pastarojo akyse dega ugnelė ir jam netrūksta motyvacijos.

„Mūsų visi klausia, ar lenktyniaujame su lietuviais, ar su pasauliu. Bet iš tiesų, kasmet lenktyniaujame su savimi, nes stengiamės pagerinti savo rezultatus, nedaryti tų pačių klaidų ir padaryti viską, ką galime, geriausiai“, – akcentuoja A.Juknevičius.

Be to, pabrėžia sportininkas, svarbu ir tai, kad D.Vaičiulis šiame ralyje nori ne tik pasiekti finišą, bet ir gero rezultato. Praėjusiame Dakaro ralyje, juokauja A.Juknevičius, šturmanui buvo svarbu finišuoti, todėl tai apgaudinėdavo, tai meluodavo, tai pasakydavo ne visą tiesą.

„Pavyzdžiui, visada sakau, kad kai lieka 10 kilometrų iki finišo, man pasakyk. Aš tada spaudžiu iki „dugno“ ir tuos kilometrus važiuoju maksimaliai. Išloši gal 2–3 minutes, tai nėra daug, tačiau rizika padidėja. Tai kai Darius tą suprato, pradėjo daryti taip: pasižada, kad pasakys, kai lieka 10 kilometrų, bet vis atvažiuojam iki finišo, o jis nepasako nieko. Nes, matai, finišo reikia, o ne bereikalingos rizikos. Tai šįkart jis jau neturėtų taip daryti“, – kolegą baksnojo A.Juknevičius.

VIDEO: Antanas Juknevičius: „Kasmet lenktyniaujame su savimi“

D.Vaičiulis jam atitarė, kad stengsis elgtis kitaip, o drauge priminė, kad būtent dėl jo atsakingo vadovavimosi kelio knyga praėjusiame ralyje ekipažas nesurinko nė vienos baudos už greičio viršijimus. Šturmanas, atsakydamas į 15min skaitytojo Gedimino klausimą, kaip šiemet jis pasirengęs Dakarui, prisipažino, kad jaučiasi pasiruošęs gerokai labiau, be to, stipriau pasitiki savo jėgomis.

„Taip, aš orientacininkas. Bėgi ir, jeigu nežinai, kur bėgti, gali sustoti. Bet čia gi akceleratorių spaudžia kitas ir tu gali rėkti, kur važiuoti, bet jis gali „pjauti“ ten, kur jam atrodo teisingiau“, – neslepia D.Vaičiulis.

Visgi iššūkių turėtų tekti ne tik jam. Skaitytojams pasiteiravus ar tai, jog A.Juknevičius antrą kartą iš eilės D.Vaičiulį įkalbėjo važiuoti Dakare, reiškia, kad pastarasis savo pilotą įkalbino užkopti į kokią nors viršukalnę, D.Vaičiulis atsakė teigiamai.

„Antanas išties yra davęs tokį moralinį pažadą prisijungti prie manęs kopiant į kalnus kitą gruodį. Nežinau, kaip čia tas pažadas išsipildys“, – šypsojosi šturmanas.

Iš trijų – skiriasi tik vienas

15min skaitytoja Irma akcentavo, kad 2018-ųjų Dakaro ralis lietuviams įdomus ne tik dėl gausaus tautiečių būrio, bet ir dėl to, kad visi ekipažai važiuos tais pačiais „Toyota Hilux“ automobiliais. Ji pasiteiravo, ar visi automobiliai identiški, ar visgi kažkoks skirtumas yra? A.Juknevičius buvo atviras.

Luko Balandžio / 15min nuotr./15min studijoje — Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis
Luko Balandžio / 15min nuotr./15min studijoje — Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis

„Iš visų trijų automobilių skiriasi tik vienas – Benedikto Vanago. Jis yra kokius du kartus geresnis nei mudviejų su Vaidotu Žala. Jis yra beveik toks pats, kokiu jis važiavo praėjusiame ralyje, tik seno kėbulo: naujausias variklis su tiesioginiu degalų įpurškimu, tokia pati pavarų dėžė, naujas borto kompiuteris, jis lengvesnis 200 kg už mūsų, jis 80–90 AG galingesnis ir turi nepriklausomą pakabą“, – išvardino sportininkas.

Pasak A.Juknevičiaus, leistina minimali automobilio masė klasėje vienoda visiems, tačiau B.Vanago turimas „Hilux“ lengvesnis, mat jo kėbulas – iš kevlaro, o tiek „Craft Bearings“, tiek „Agrorodeo“ komandų – iš metalo.

„Žinau, iš ko B.Vanagas automobilį įsigijo, žinau, kad ten sudėtos visos naujausios technologijos, nes žmogus, kuris tą darė, turėjo galimybę prieiti prie gamyklinės komandos, turėjo finansų ir sudėjo viską, ką galėjo, geriausio į tą modelį. Tad mūsų automobiliai atrodo visiškai vienodi, bet skirtumas didžiulis. Jei starte visi „užmintume“ ant linijos, Benas vis tiek nurūktų pirmyn“, – aiškino A.Juknevičius.

Kur dingsta svarbios sekundės

Ne vienose varžybose sekundės ir minutės yra itin svarbios. Ypač tos, kurios sugaištamos kelyje, pavyzdžiui, prispyrus gamtiniams reikalams. 15min skaitytojas Darius nepabūgo pasiteirauti pikantiško klausimo: kas vyksta tuomet, kai greičio ruože skubant į priekį „pašaukia gamta“: ar lenktynininkai spaudžia į startą dar greičiau, ar visgi stoja kelioms minutėms.

Luko Balandžio / 15min nuotr./15min studijoje — Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis
Luko Balandžio / 15min nuotr./15min studijoje — Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis

„Paprastai šitas klausimas kyla tik labai greitiems ekipažams, na, pavyzdžiui, patenkantiems į geriausiųjų 20-uką. Esantiems rikiuotėje žemiau tas klausimas nėra labai svarbus, nes ta minutė ar dvi nieko nepakeičia. Bet pirmiesiems 20 skirtumai tarp vietų yra po kelias minutes“, – aiškino skirtumą A.Juknevičius.

Kodėl tos kelios minutės svarbu sportininkams pademonstravo Kazachstano ralis. Šiemet A.Juknevičiaus ir D.Vaičiulio ekipažas, per savaitę įveikęs 2 500 kilometrų, finišavo 6 vietoje, bet, pabrėžia „Craft Bearings“ ekipažo pilotas, skirtumas tarp 5–6 vietų buvo viso labo 60 sekundžių.

„Per šį laiką mes tikrai stodavome kasdien greičio ruožuose. Tai Darius iš karto suskaičiavo, kad dėl manęs stojome dviem kartais daugiau nei dėl jo, mat paprastai mes stengiamės išlaukti momento, kai sustoti reikia abiem“, – rimtai aiškino lenktynininkas.

Sustojimas, skaičiavo ekipažas, trunka apie porą minučių, mat sustabdžius automobilį reikia atsisegti saugos diržus, tvirtinimus prie šalmo, o vėliau viską pakartoti atvirkštine tvarka.

„Ir kai praloši finale 60 sekundžių, tikrai graušies. Ir nežinau, ką darysime ateinančiame Dakaro ralyje, nes mes tikrai patenkame tarp 20 geriausių. Yra kateterinės sistemos, yra pampersai“ – aiškino A.Juknevičius.

D.Vaičiulis antrino, kad „gamtinis“ klausimas nėra aktualus ten, kur karšta, mat daug prakaituojama, visgi pakilus aukščiau, kur vėsiau, taip pat vartojama aspirino, kuris skystina kraują ir varo skysčius, tenka sustoti po 3–4 kartus per dieną.

Ketvirtadienį, gruodžio 21-ąją, 15min studijoje lankysis dar vienas Dakaro ralio sportininkas ir vienintelis motociklininkas – Balys Bardauskas. Klausimus jiems galite jau dabar siųsti el.paštu gazas@15min.lt, taip pat ir tiesioginės transliacijos, kuri prasidės 12 valandą, metu.

„Craft Bearings“ komandos marškinėlius su sportininkų parašais laimėjo klausimus „Facebook“ socialiniame tinkle gyvos transliacijos metu bei elektroniniu paštu uždavę Irma Girnytė, Darius Svoba ir Gediminas. Kviečiame laimėtojus šią savaitę su redakcija susisiekti el.paštu gazas@15min.lt

VIDEO: 40-tą kartą vykstantis Dakaro ralis: į trasą grįžusi Peru ir net 4 ekipažai iš Lietuvos

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis