Vienintelis Dakaro lietuvis ant motociklo: apie gaisrus, abi lūžusias rankas ir ryžtą eiti iki finišo

Užsidegę motociklai, traumos, dešimtys kritimų per dieną, automobilių sukeliamų dulkių debesys ir akmenų kruša – taip atrodo motociklininkų kasdienybė Dakaro ralyje, pasakoja Balys Bardauskas, vienintelis ateinančiame Dakaro ralyje motociklu važiuosiantis lietuvis.
Balys Bardauskas
Balys Bardauskas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Jis pats kartą motociklo sėdynę Dakaro ralio trasose jau zulino. Tuomet lietuviui sekėsi ne viskas: stipriai kritęs nuo motociklo susilaužė abi rankas, be to, kaip pasakojo 15min studijoje, teko gesinti ir gaisro apimtą motociklą.

„Mažai kas žino, tačiau važiuodamas išgirdau man šaukiant, atsisukau, o paaiškėjo, kad jau sėdžiu liepsnoje. Išsigandau, nušokau, jau mačiau, kad motociklas juodai rūko. Labiausiai bijojau, kad nesprogtų benzino bakai. Visgi tas, kas šūktelėjo man, nepasimetė: apvertė motociklą, įkišo ranką į liepsnas, užsuko benzino bako čiaupą, o tada pylėme smėlį ir šiaip ne taip užgesinome gaisrą. Kai grįžęs į Lietuvą nusiėmiau visas apsaugas, tai radome, kad buvo visi laidai pradėję lydytis“, – sakė B.Bardauskas.

Nurijo karčią piliulę

Šių metų Dakaro ralyje motociklininką lydės pasamdyta prancūzų bendrovė. Pastarąja jis sakosi esąs tikrai patenkintas, mat šie pagelbės statant palapinę, pasitiks, lydės, o jeigu po finišo lietuvis neturėtų jėgų, kelio knygose net pažymės pavojingiausias vietas.

Motociklininkams, beje, Dakaro ralis kitaip nei automobilių vairuotojams pasiekiamas ne taip lengvai. Jų paraiškas turi patvirtinti organizatoriai, o tam, kad jos būtų patvirtintos, būtina pasiekti finišą konkrečiose, organizatorių nurodomose, varžybose. Pastaruosius porą metų B.Bardauskas vis sulaukdavo jų neigiamo atsakymo. Prieš dešimtmetį pirmą kartą pabandęs važiuoti Dakaro ralyje motociklininkas taip ir nestartavo, mat ralis buvo atšauktas dėl terorizmo grėsmės. 2009 m. Dakaro ralis buvo perkeltas į Pietų Ameriką ir ten vyrui jau pavyko startuoti. Antrasis startas – prabėgus beveik 10 metų. 15min tiesioginės transliacijos žiūrovė Skirma Morkevičiūtė pasiteiravo, ar buvo momentų, kai norėjosi nuleisti rankas?

„Aš kiekvienais metais ruošiausi į Dakaro ralį ir tik dabar pavyko. Paskutiniu metu buvo ne vienas momentas, kai norėjosi nuleisti rankas, ypač, kai prancūzai (organizatoriai – red.past.) pradėjo kišti savo varžybas. Tai savotiškas monopolis. Visgi teko nuryti karčią piliulę, paklusti reikalavimams ir tuomet patekau“, – aiškino B.Bardauskas.

VIDEO: 15min studijoje - motociklininkas Balys Bardauskas

Per dieną krito bent po 10 kartų

Kitaip nei automobilių vairuotojai, motociklininkai taisyti savo transporto priemonę turi patys arba padedami kitų motociklininkų – techninės pagalbos ekipažas trasoje padėti negali. Tad yra ne vienas dalykas, kurį motociklininkai privalo turėti važiuodami trasoje. 15min skaitytojas Darius Balčiūnas e. paštu pasiteiravo, kokia ekipuotė reikalinga, kiek jis sveria ir ar apsiginklavimas varžyboms pasunkina gyvenimą Dakaro ralyje.

B.Bardauskas pabrėžė, kad pirmasis dalykas, ką jam įdeda mechanikai – įrankių komplektas. Tuomet ant kūno keliauja specialūs šarvai, taip pat – kelių apsaugos, rankų apsaugos. Kadangi prieš dešimtmetį sportininkui buvo lūžusios abi rankos, šiemet jis važiuos ir su specialiomis riešų apsaugomis.

„Apsaugos gerai, tačiau po 4-5 valandų važiavimo po jomis pakliūva smėlis, mat vis nukrenti, ir apsaugos pradeda graužti. Galima galvoti, kad važiuosi ir nė karto nenukrisi, tačiau taip nebūna. Aš krisdavau bent 10 kartų per dieną. Ir krenta tikrai visi“, – pabrėžė pašnekovas.

Dakarą įveikti teks važiuojant ir per smėlį, ir per akmenis. Pats B.Bardauskas sako, kad jam mieliausias smėlis, o akmenuotų vietų – prisibijo.

„Teko pasivažinėti Libijoje per kopas, esu visą Sacharą pravažiavęs motociklu skersai ir išilgai, moku skaityti smėlį, žinau, kur kietesnis, kur minkštesnis. O per akmenis važiuodamas jaučiuosi nedrąsiai, nes motociklas šokinėja, tada nori lėtinti greitį, o kai sulėtėji – pasiveja automobiliai“, – aiškino sportininkas.

Kremo nuo saulės neprireikia

Važiuoti motociklininkams tenka visu kūnu jaučiant aplinkos sąlygas. Klampaus smėlio, sako B.Bardauskas, būna pilnos visos veido raukšlelės, jaučiami vėjo gūsiai, vanduo, jei šio būna, saulė. 15min skaitytojas, pasivadinęs Art Sa, tiesioginėje feisbuko transliacijoje pasiteiravo, ar daug kremo nuo saulės tenka sunaudoti per visą ralį.

„Visiškai nenaudoju. Žinote, laiko nėra, važiuoji įsitempęs“, – aiškino B.Bardauskas.

​​​​​​​

Tiesa, nuotykių buvę. Kartą važiuojant maždaug 50 laipsnių karštyje trūko motociklo benzino žarnelė ir degalai ėmė lietis motociklininkui ant rankų.

„Nepatikėsite, kaip vėsina benzinas ir koks jis šaltas tada atrodė“, – juokėsi pašnekovas ir suskubo pridurti, kad tai tikrai nereiškia, jog vietoje kremo jis naudoja benziną.

Antra vertus, nuo saulės taip pat saugomasi. Rankos šiemet bus uždengtos specialiomis apsaugomis, o kaklą nuo nudegimų saugo skarelė.

Balio Bardausko komandos marškinėlius ir vaikiškas kepurėles, papuoštas animaciniais herojais, laimėjo klausimus „Facebook“ socialiniame tinkle gyvos transliacijos metu bei elektroniniu paštu uždavę Skirma Morkevičiūtė, Darius Balčiūnas ir Art Sa. Kviečiame laimėtojus iki gruodžio 29 d. su redakcija susisiekti el.paštu gazas@15min.lt.

VIDEO: 40-tą kartą vykstantis Dakaro ralis: į trasą grįžusi Peru ir net 4 ekipažai iš Lietuvos

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų