Dėl starto numerio susikovė 38 komandos iš skirtingų šalių. Per pusvalandį buvo atsijoti lėtesni, atsargesni lenktynių dalyviai. Jiems buvo duotas ženklas pasitraukti iš trasos ir užleisti vietą dešimčiai greičiausių šių metų lenktynių bolidų, kovojusių dėl to, kokia tvarka šeštadienį vidurdienį turėtų startuoti pirmasis dešimtukas. Tokia tvarka ir atskira kova dėl „Super Pole“ pozicijos itin patogi, mat greičiausiems lenktynių dalyviams trasoje nekliudo lėtesni.
Treniruotėse matuojantis trasą ir tikrinant galimą tempą greičiausia buvo „Circle K milesPlus racing team“ komanda. Prie vairo tuomet buvęs Jonas Gelžinis sugebėjo apvažiuoti visą ratą per vos daugiau nei 1 min. 11 sek.
Lenktynių komentatoriai prasitarė, kad prieš metus tam, kad patektų į greičiausiųjų dešimtuką, komandai pakakdavo įveikti ratą per 1 min. 14.10 sek. Visgi šiemet, panašu, technika pajėgesnė, mat jau treniruotėse komandos demonstravo kur kas geresnį tempą.
Arši kova dėl sekundžių dalių
Jonas Gelžinis, sėdęs prie „Porsche“ bolido kvalifikacijos metu, netruko išsiveržti į priekį. Geriausias komandos pasiektas laikas – 1 min. 12.801 sek.
Tačiau J.Gelžiniui mėgautis greičiausio vardu ilgai nepavyko. „Skuba Racing Team“, važiuonantys su BMW, dar pravardžiuojamu „Big Daddy“, kurį laiką buvę treti, sugebėjo pagerinti savo laiką ir keliomis sekundės dalimis aplenkti J.Gelžinį. Komandos laikas – 1 min. 12.590 sek. Neilgai trukus jie laiką pagerino dar kartą ir apvažiavo trasą per 1 min. 11.641 sek.
Tikru netikėtumu galima vadinti „Flash Racing Latvia“ komandą, važiuojančią dyzelinu varomų automobilių klasėje. Trasos ratą įveikti jiems pavyko per 1 min. 14.628 sek. Po dar poros ratų latviams pavyko pagreitėti ir užsitikrinti 1 min. 13.866 sek. laiką.
TCR klasėje kol kas greičiausi „Hegelmann Transporte by Algirdai Racing“. Jų laikas – 1 min. 14.190 sek.
Į viršų, greičiausiųjų dešimtuką, veržiasi ir Ramūnas Čapkauskas, atstovaujantis komandai „DHL Racing team“. Visgi iki kvalifikacijos pabaigos likus 7 minutėms, jis buvo 11 vietoje. Jo laikas – 1 min. 14.865 sek.
Greičiausiųjų dešimtukas
Į kovą dėl „Super Pole“ pozicijos, t.y. pirmosios vietos rytojaus lenktynių starto rikiuotėje, stojo dešimt greičiausių kvalifikacijos dalyvių.
- „Skuba Racing Team“, įveikę ratą per 1 min. 11.641 sek.
- „Circle K milesPlus racing team“, įveikę ratą per 1 min. 12.801 sek.
- „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“, įveikę ratą per 1 min. 13.532 sek.
- „Palanga Spa Hotel 2 by EMG Motorsport“, įveikę ratą per 1 min. 13.729 sek.
- „Flash Racing Latvia“, įveikę ratą per 1 min. 13.866 sek.
- „Gera Dovana – Emex logistics“, įveikę ratą per 1 min. 14.051 sek.
- „Hegelmann Transporte by Algirdai Racing“, įveikę ratą per 1 min. 14.190 sek.
- „Independence by JR Motorsport“, įveikę ratą per 1 min. 14.502 sek.
- „Rotoma Racing“, įveikę ratą per 1 min. 14.655 sek.
- „Techninis projektas“, įveikę ratą per 1 min. 14.798 sek.
Trasoje – vienas TCR ir vienas dyzelis
Pasitraukus iš trasos lėtesniems varžovams, pirmasis dešimtukas išsirikiavo. Per kelias minutes, buvusias iki prasidedant „Super Pole“ lenktynėms, kai kurie spėjo pasirūpinti, kad būtų greitesni trasoje. Pavyzdžiui, „Skuba Racing Team“ BMW gavo naujutėles padangas.
Tarp greičiausių automobilių dauguma – „Porsche“ ir BMW, lenktyniaujantys GT klasėje. Visgi čia įsimaišė vienintelis Latvijos ekipažas, važiuojantis dyzelių klasėje – „Flash Racing Latvia“. Taip pat ir vienintelis iš 7 lenktynėse registruotų TCR automobilių – „Hegelmann Transporte by Algirdai Racing“.
Akivaizdu, kad iš trasos pasitraukus lėtesniems sportininkams, greičiausiems ekipažams atsivėrė nauji horizontai. Jau trečiame rate Robertas Kupčikas, atstovaujantis „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ komandai, įveikė ratą per 1 min. 11.256 sek. Netrukus R.Kupčikas dar pagerino savo rezultatą – ratą įveikė per 1 min. 10.811 sek.
Ne ką lėtesnį tempą demonstruoja „Skuba Racing Team“, prie kurių BMW vairo – Marius Slaboševičius. Jų laikas kol kas – 1 min. 11.780 sek. Po dar poros ratų jis pagreitėjo iki 1 min. 10.475 sek.
Tačiau įspūdingą tempą pademonstruoja Jonas Gelžinis, sugebėjęs trasą apvažiuoti per 1 min. 10.615 sek. Dar po rato J.Gelžinis pagreitėjo keliomis sekundės dalimis ir įveikė ratą per 1 min. 10.377 sek.
Daugelį nustebino tai, kad į trasą taip ir neišvažiavo „Gera Dovana – Emex Logistics“ turimas „Lotus Exige“. Kaip iš techninės zonos pranešė 15min žurnalistė Eglė Girdenytė, išvažiuoti į trasą komandai sutrukdė apmaudi klaida.
„Po pirmosios kvalifikacijos dalies komanda turėjo pristatyti automobilį teisėjams, tačiau to padaryti nespėjo. Techninė zona buvo uždaryta ir išvažiuoti kovai dėl „Super Pole“ pozicijos komanda tiesiog nespėjo“, – pranešė žurnalistė.
Kova dėl pirmų trijų pozicijų yra tokia arši, kad pirmasis trejetas lenktynininkų keičiasi kone kiekvieną ratą. Netikėtumu tapo „Skuba Racing Team“ komandos automobilio sustojimas, lėmęs, kad trasos teisėjai parodė raudonas vėliavas.
Išnaudojo paskutines minutes
Trasos teisėjams parodžius raudonas vėliavas, į trasą atgal bolidai išvažiavo likus 4 minutėms iki „Super pole“ kovos pabaigos. Vienas iš grįžusių atgal buvo Robertas Kupčikas, sugebėjęs paskutinę akimirką pagerinti savo rezultatus ir iškilti į pirmąją vietą. Jis trasą apvažiavo per 1 min. 10.180 sek.
Antroje vietoje liko „Circle K milesPlus racing team“ komanda, kurios vairuotojas J.Gelžinis nusprendė nepasinaudoti galimybe įveikti dar vieną greitą ratą. Lenktynininko laikas – 1 min. 10.377 sek.
Treti – netikėtai kvalifikacijos „Super Pole“kovą nutraukę „Skuba Racing Team“, įveikę greičiausią ratą per 1 min. 10.475 sek.
- „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“, įveikę ratą per 1 min. 10.180 sek.
- „Circle K milesPlus racing team“, įveikę ratą per 1 min. 10.377 sek.
- „Skuba Racing Team“, įveikę ratą per 1 min. 10.475 sek.
- „Palanga Spa Hotel 2 by EMG Motorsport“, įveikę ratą per 1 min. 10.944 sek.
- „Independence by JR Motorsport“, įveikę ratą per 1 min. 12.319 sek.
- „Hegelmann Transporte by Algirdai Racing“, įveikę ratą per 1 min. 12.899 sek.
- „Flash Racing Latvia“, įveikę ratą per 1 min. 13.724 sek.
- „Rotoma Racing“, įveikę ratą per 1 min. 15.445 sek.
- „Techninis projektas“, įveikę ratą per 1 min. 26.688 sek.
- „Gera Dovana – Emex logistics“, įveikę ratą per 0 min. 00 sek.
Varžybų tempas bus įspūdingas
Darius Jonušis, „Aurum 1006 km lenktynių“ organizatorius, akcentavo, kad šių metų kvalifikacijos laimėtojo laikas – rekordinis.
„Kadangi trasa nesikeičia metai iš metų, tai, kad trys komandos sugebėjo pasiekti 1 min. 10 sek. ribą, rodo, kad rytdienos varžybos bus įspūdingos, o tempas – ypač greitas“, – perspėjo D.Jonušis.
R.Kupčikas prisipažino, kad važiavo savo malonumui, o automoboliui neturėjo jokių priekaištų.
„Tiesiog reikėjo važiuoti ir priprasti prie jo. Kiekviena treniruotė man buvo tarsi įgūdžių priminimas ir su kiekvienu ratu greitėjau. Kai pamačiau, kad sustabdyta kvalifikacija, nebuvau pasiekęs savo geriausio laiko, todėl laukėme, kol vėl leis važiuoti ir tuomet pasiekiau geresnį rezultatą. Dabar beliko laukti rytdienos lenktynių“, – sakė lenktynininkas