Komandos „Dynami:t energy“ lyderis Mantas Matukaitis, perskaitęs posėdyje pacituotus anksčiau pasakytus LTOK prezidentės Dainos Gudzinevičiūtės žodžius, švelniai tariant, nustebo (apie tai, kas buvo kalbėta posėdyje, ir kodėl federacijų finansavimas neviedodas, skaitykite čia).
Nuo ko viskas prasidėjo
Šios savaitės posėdyje D.Gudzinevičūtę citavo Motorlaivių federacijos generalinis sekretorius Karolis Ramoška, techninių sporto šakų atstovų deleguotas į Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos suformuotą darbo grupę, peržiūrinčią Sporto įstatymą. Tačiau joje K.Ramoška dirba tik svečio teisėmis. Jo teigimu, techninės sporto šakos laikomos antrarūšėmis.
„Darbo grupės posėdžiuose aiškiai matoma ir girdima tik LTOK pozicija bei siūlymai. Vos gavęs progą pasisakyti ir teikti siūlymus, būdavau pertraukiamas. Man būdavo sakoma, kad mūsų sporto šakos yra specifinės ir į jas reikia atskirai gilintis. Tad įstatymas toliau koreguojamas be mūsų siūlymų“, – komentavo K.Ramoška.
Jį nustebino LTOK prezientės Dainos Gudzinevičiūtės pasisakymas (anksčiau, darbo grupės posėdyje – red. past.), kad techninėse sporto šakose laimi technika, o ne sportininkai. Ir kad technines sporto šakas išlaiko varžybose naudojamos technikos gamintojai.
„Išeitų, kad (...) technika tėra įrankis, padedantis pasiekti pergales. Tačiau laimi ne technika, o sportininkas. Tai gal tik šautuvas laimėjo olimpinį medalį, o ne sportininkas?“, – retoriškai klausė techninių sporto šakų atstovai.
Neproporcingas techninių sporto šakų (ne)finansavimas skaudina ir Mantą Matukaitį.
„Ką gerbiama LTOK prezidentė iš esmės pasakė, tai kad bet kas atėjęs iš gatvės ir sėdęs į greitą sportinį automobilį, galėtų rodyti rezultatus, panašius į lenktynininko. Gerbiama Daina, metu Jums iššūkį: leisiu Jums pravažiuoti keletą ratų sportiniu automobiliu byrančiame Nemuno žiede. Tada tuo pačiu automobiliu pravažiuosiu aš. Anot Jūsų – rezultatai turėtų būti panašūs, nes technika juk ta pati. Ar priimsite iššūkį?“, – savo FB klausia Mantas Matukaitis.
„Kad būtų įdomiau – padidinkime statymus. Žinia, žiedinėse lenktynėse atsilikimas 1 sekunde per vieną trasos ratą yra maždaug tas pats, kaip krepšinyje pralaimėti varžybas 10 taškų skirtumu. Tad, jei Jūs sugebėsite savo greičiausiame rate atsilikti mažiau, nei 1 sekunde, aš pervesiu 10 000 EUR iš mūsų komandos biudžeto į LTOK sąskaitą. Jei atsiliksite daugiau – iš Jūsų nieko neprašau. Tik prieš sėsdama už vairo, turėsite pasirašyti sutartį, kad jei sudaužysite automobilį, turėsite atlyginti nuostolius. Nes deja mes neturime kontraktų su technikos gamintojais ir viską finansuojamės patys“, – komentavo Mantas Matukaitis.
Jis bandė paaiškinti, kad automobilių sporte finansavimo reikia ne sportininkams, o Lietuvos automobilių sporto federacijai, kad ši galėtų pasirūpinti bent minimalia infrastruktūra.