„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Benediktas Vanagas: „Mums šis Dakaras „nurašytas“, bet Lietuva gali turėti net ir rekordą“

Benediktas Vanagas šiemet Dakaro ralyje vienas tų, kuriam daugiau nei pusė praėjusių dienų buvo ypatingai sunkios. Automobilis gedo, lūžo, buvo ir „stogas“, ir „šonas“, o viską vainikavo 24 valandų bauda. Sportininkas neslepia, kad šių metų ralis jam – jau „nurašytas“, bet rekordinių rezultatų jis laukia iš kitų lietuvių.
Benediktas Vanagas
Benediktas Vanagas / Edgaro Buiko nuotr.

Septintoji diena Dakaro ralyje – poilsio. Tad lenktynininkai turi galimybę atsikvėpti, o mechanikai rengiasi patiems sudėtingiausiems darbams. Ir „General Financing team Pitlane“ komanda, pasakojo B.Vanagas, nuims automobilio pavarų dėžę, galinį reduktorių, keis tepalus ir daugybę įvairių jau susidėvėjusių detalių.

Be to, įvažiavus į Boliviją purvo kupinuose ruožuose kažkur pranyko komandos „Toyota Hilux“ dugno apsauga. Beveik dviejų metrų ilgio anglies pluošto detalė, anot B.Vanago, greičiausiai pradingo dėl pernelyg didelio purvo kiekio, mat ekipažas vakar niekur dugno neužkabino.

„Dabar mūsų komandos bičiulis Marcelo iškeliavo į miestą ieškoti didžiulės aliuminio plokštės, mat anglies pluošto jau tikrai negausime. Gali būti, kad teks pridengti dugną ir medžio drožlių plokšte“, – svarstė sportininkas.

Koją pakišo bauda

„Pirmoji pusė Dakaro mums buvo labai sudėtinga. Ir čia net ne mano žodžiai, apie tai kalba lyderiai. Pastaruosius metus buvo verkšlenimų, kad ralis nesudėtingas, tai dabar gavome visko tiek, kad, manau, porai metų nebebus kalbų apie „nesudėtingą Dakarą“, – šyptelėjo ant komandos sunkvežimio stogo, kur geresnis ryšys, užsiropštęs lenktynininkas. – Kalbant apie mus, iš esmės, gero rezultato jame mes nebegalėsime pasiekti.“

Anot B.Vanago, tai lėmė gauta 24 valandų bauda, kurią ekipažas užsidirbo tuomet, kai ketvirtajame greičio ruože nespėjo laiku pasiekti reikiamo punkto trasoje.

„Organizatoriai buvo nurodę laiką, iki kada turi atvažiuoti į tą punktą. Jeigu kažkas nespėja, buvo iš karto pasakyta, kad reikės važiuoti aplinkiniu keliu ir bus skirta 24 valandų bauda. Bet neprarandame kovinės dvasios“, – kalbėjo lenktynininkas.

VIDEO: Tikrojo Dakaro akimirka: apvirtusį B.Vanago automobilį atversti padėjo žiūrovai

Sportininkas buvo atviras – klaidas daryti nei linksma, nei „skanu“. Antra vertus, pabrėžia jis, jei padaryta klaida sustabdė, reiškia, tikėjimas buvo pernelyg menkas.

„Aš žiūriu paprastai – jei kažkada padarysiu klaidą, kuri bus stipresnė už mane, aš pasiduosiu. Bet kol kas tam nematau priežasčių“, – pabrėžė B.Vanagas paklaustas, ar antri iš eilės nesėkmingi metai nesumažino jo noro važiuoti Dakaro ralyje.

Ne korupcija, o namų darbai

Tiesioginę transliaciją iš Bolivijos stebėję Dakaro ralio gerbėjai pasiteiravo, ką B.Vanagas mano apie gamyklines komandas, kurios, ne vienerius metus sklinda kalbos, įprastai turi tikslesnius žemėlapius, daugiau žinių ir pan.

Visgi sportininkas pabrėžia, kad gamyklinės komandos niekuo nesiskiria, kad ir, nuo lietuvių komandų. Visgi tai, kad jos turi didelį biudžetą, dažnai leidžia komandoms turėti daugiau kompetencijų ir žinių.

„Pavyzdžiui, mūsų komanda neturi geografų, o didžiosios juos turi ir jie numato maršrutus, sutikrina kelius, padeda naviguoti. Tad čia gamyklinės komandos padaro daugiau namų darbų, yra geriau pasiruošusios. Visgi kai žmonės to nemato, jie pradeda galvoti, kad kažkur yra korupcija“, – detales aiškino B.Vanagas.

Pavyzdžiui, sakė sportininkas, neretai galvojama apie korupciją tada, kai lyderiai neįveikia greičio ruožo, o šį anuliuoja.

„Būtų galima galvoti taip, tačiau jeigu lyderiai, kurie važiuoja geriausiais automobiliais, turi geriausią techniką, pilotus ir kitką, neįveikia ruožo, greičiausiai, jo neįveiktų ir visi kiti“, – apie antrą medalio pusę kalbėjo sportininkas.

VIDEO: Bolivija Dakaro ralio lenktynininkus pasitiko spalvinga fiesta

Turime šansą rekordui

Sportininkas pasakojo, kad lietuviai, nors yra savotiški konkurentai lenktynių trasoje, tarpusavyje tikrai bendrauja. Tik, kaip sakė jis, pasisėdėjimams laiko nelieka, mat kiekviena laisva minutė skiriama miegui.

„Kalbant apie lietuvių pasirodymą, manau, turime realią galimybę turėti tikrai gerą rezultatą. Šiandien turime 20 ir 21 vietas bendroje įskaitoje. Ir jeigu situacijos sau patys neapsunkinsime, šį rezultatą tikrai galima gerinti. Ir ženkliai“, – tikino B.Vanagas.

15min nuotr./Dakaras 2018: 5-6 greičio ruožai, skliaustuose – vieta bendroje ralio įskaitoje automobilių klasėje
15min nuotr./Dakaras 2018: 5-6 greičio ruožai, skliaustuose – vieta bendroje ralio įskaitoje automobilių klasėje

Ypač džiugu sportininkui dėl Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno, mat, kaip juokavo lenktynininkas, šis ekipažas „jau savo atkentėjo“.

„Jei jiems pavyktų pasiekti gerą rezultatą, o galbūt net ir rekordinį, aš daugiau nei džiaugčiausi. Ir čia mūsų misija paprasta: mes toliau lenktyniaujame, toliau siekiame dienos rezultato. Žinome, kad absoliučioje įskaitoje gero rezultato neturėsime, bet jei reikės pagalbos kitiems lietuviams, tikrai ištiesime pagalbos ranką“, – akcentavo B.Vanagas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs