Daugiau Dakaro naujienų (spauskite čia)
Kitiems jis primena baltas arba rudas kalkes. Treti fešfešą skirsto į paprastą (rudą) ir vulkaninių pelenų fešfešą (tą baltą). Tačiau, kokios spalvos jis bebūtų, fešfešas yra ne tik gražus pažiūrėti, bet ir pavojingas.
Tai – gražūs pelėkautai egzotikos ištroškusiems turistams arba lenktynininkams, kurių trasos dažnai eina būtent per fešfešo plynes.
Fešfešas yra žymiai smulkesnė nei smėlis frakcija, kuri, gavusi drėgmės, tampa klampyne. Tačiau esant karštiems orams fešfešo dulkės puošia visas Dakaro ralio nuotraukas. Ispūdingi dulkių stulpai, įgaunantys pačias įspūdingiausias formas.
Kodėl pavadinau šį grožį pelėkautais?
Jos iš pradžių atrodo kaip kietas pagrindas, tačiau, pralaužęs plutą, tampi miltų pragaro įkaitu. Pakilusios į orą dulkės laikosi labai ilgai.
O palijus skęsti neišvažiuojamoje klampynėje. Šlapias fešfešas virsta tešla. Todėl, jei tik įmanoma, geriau fešfešu grožėtis, jo saugotis, per jį nevažiuoti. Nebent nėra kitos išeities.
Panašu, kad šio pavojaus neįvertino „General Financing Team Pitlane“ žurnalistų komanda. Važiuodama filmuoti Benedikto Vanago starto, šalia trasos Vyčiu pasidabinusi „Toyota“ nėrė į fešfešo duobę ir įstrigo ilgam.
Laimei, pro šalį važiavo „iGo2Dakar“ ir 15min raudonasis „Nissan Navara“. Pasižiūrėkite, kaip vyko jau trečioji šiame Dakare gelbėjimo operacija, kurioje dalyvavo ir 15min žurnalistas.