Nemažai kietų, akmenuotų vietų, tada – milžiniškos smėlio kopos, primenančios tas, kuriose antrą Dakaro ralio dieną klimpo Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas, apsivertė Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis, kur jūros liga susirgo Antano Juknevičiaus šturmanas Darius Vaičiulis.
Klaidžios smėlio kopos
Trečiasias Dakaro ralio greičio ruožas buvo ilgesnis, nuo Pisko miesto dykumomis, akmenuotomis dykromis ir Ramiojo vandenyno pakrante jis tęsėsi 295 kilometrus. Po visko – dar 200 kilometrų bendro naudojimo keliais iki San Chuan de Markonos miesto, kur įkurtas ralio bivakas.
Startui pasirengę lietuviai neslėpė, kad navigacinių iššūkių netrūks, mat dalis trečiosios dienos greičio ruožo driekėsi per ankstesnės dienos trasą.
„Tokiuose greičio ruožuose prarasi daug, jeigu pasimesi, tačiau jeigu pavyks geriau susiorientuoti, gali aplenkti netgi lyderius“, – trasą apibūdino Antanas Juknevičius, „Craft Bearings“ komandos pilotas.
Jo ekipažas trečią ralio dieną startavo iš aukščiausios pozicijos – prie starto linijos „Craft Bearings“ stojo būdami 19-i. V.Žala ir S.Jurgelėnas startavo dešimčia vietų žemiau – iš 29 pozicijos. B.Vanagas ir S.Rozwadowskis, pirmąją ralio dieną į bivaką grįžę tempiami, antrą dieną apvertę automobilį, startavo būdami 37.
Klimpo smėlyje, paklydo kopose, kaito variklis
Visgi diena lietuvių komandoms, lenktyniaujančioms automobiliais, nebuvo pati lengviausia. Pirmajame greičio ruožo punkte didžiausią staigmeną pateikė B.Vanagas. Dar prieš startą jis prognozavo, kad teks lenkti ne vieną automobilį, ir jo prognozės išsipildė. Iš 37-osios vietos po pirmųjų dešimčių kilometrų „General Financing team Pitlane" ekipažas pakilo į 28-ąją vietą.
A.Juknevičiui ir V.Žalai sekėsi prasčiau – pirmame punkte jie buvo smuktelėję žemyn ir pasiekę, tarpinį finišą, įrengtą prieš taip vadinamą neutralizacijos zoną, aukščiau 30-os vietos ribos nepakilo.
Visgi pasibaigus neutralizacijos zonai ir po antrojo starto A.Juknevičius įgavo antrą kvėpavimą. Ekipažas viename greičio ruožo punkte po kito finišuodavo 21-oje vietoje, tokioje pačioje kirto ir finišo liniją. Bendroje dienos įskaitoje sportininkai yra 25-oje vietoje.
Nuo dienos lyderio Nassero Al-Attiyaho, atstovaujančio gamyklinei „Toyota“ komandai, ekipažas atsiliko 1 val. 9 min. 13 sek.
„Pabaigoje reikėjo Antaną šiek tiek raminti“, – finiše juokėsi D.Vaičiulis, o A.Juknevičius teisinosi, kad toks jau jis yra – jei tik prisiveja kokį automobilį, būtinai reikia jį aplenkti.
V.Žala ir B.Vanagas antroje trasos dalyje atsiliko: „Agrorodeo“ ekipažas finišavo būdamas 36-oje vietoje, o „General Financing team Pitlane“ – 29-oje. Bendroje trečiojo greičio ruožo įskaitoje B.Vanagas yra 27-as, V.Žala – 37.
„Šiandien viskas buvo gerokai geriau viskas nei vakar ar užvakar, – po finišo pasakojo Benediktas Vanagas. – Bet vakar dienos „kūlverstis“ paveikė ir stengiausi būti atsargesnis. Be to, užstrigome ten, kur tikrai nereikėjo. Bet darbą padarėme, rytoj turėsime geresnę starto poziciją.“
Sportininkas įsitikinęs, kad šitaip važiuodami jiedu su S.Rozwadowskiu gali užsitikrinti neblogus laikus ir ganėtinai aukšta poziciją bendroje įskaitoje, „galbūt net tarp 15 pirmųjų.“
Tiesa, darbo mechanikams B.Vanagas duos. Sportininkas pasiguodė, kad ir trečiąją dieną kone apsivertė – išgelbėjo tik smarkiau nuspaustas akceleratorius ir daugiau galios priekiniams ratams.
„Šiaip ne taip ištraukė, bet reikės žiūrėti amortizatorių nustatymus“, – sakė B.Vanagas.
Finišą pasiekęs jo ekipažas nuo automobilių klasės lyderio atsiliko per 1 val. 10 min. 57 sek.
Vaidotas Žala trečiojo greičio ruožo finišą pasiekė lėčiau nei kolegos. Visgi trasa buvo tokia sudėtinga, kad net ir atsilikęs nuo lyderio N.Al-Attiyaho 1 val. 43 min. 23 sek., V.Žala papuolė tarp 40 greičiausių dienos sportininkų.
„Šiandien sunki diena. Kopose pradėjo kaisti variklis, teko daug kartų stoti ir stovėti. Vieną kartą bežiūrėdami į temperatūrą buvome ir įklimpę“ – pasiekęs finišą pasakojo V.Žala.
Anot jo, kaistantis variklis – didžiausia problema, kurią privaloma išspręsti, nes dabar važiavimas primena tragikomediją: „Leki, leki, tada turi stovėti. Neįsivaizduoju, kodėl taip yra – buvo karšta, bet ne 40 laipsnių, variklis taip kaisti neturėtų.“
Jo žodžiams pritarė ir S.Jurgelėnas: „Leki, aplenki varžovus, tada sustoji ir mus aplenkia. Kai kuriuos ekipažus aplenkėme po 6-7 kartus.“
Vieta GR | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | Nasser Al-Attiyah | Kataras | Toyota | 3 val. 09 min. 08 sek. |
2 | Stephane Peterhansel | Prancūzija | Peugeot | +00 val. 04 min. 05 sek. |
3 | Carlos Sainz | Ispanija | Peugeot | +00 val. 06 min. 07 sek. |
25 | Antanas Juknevičius | Lietuva | Toyota | +01 val. 09 min. 13 sek. |
27 | Benediktas Vanagas | Lietuva | Toyota | +01 val. 10 min. 57 sek. |
34 | Vaidotas Žala | Lietuva | Toyota | +01 val. 43 min. 23 sek. |
Gaisras trasoje ir Nani Roma kūlverstis
Diena buvo sunki visiems Dakaro ralio dalyviams. Jau pirmuosiuose greičio ruožo kilometruose įvyko nelaimė, pažymėta juodų dūmų debesimi. 373 numeriu pažymėtas Alicios Reinos ekipažas, lenktyniavęs su „Toyota“ automobiliu, baigė savo kelionę šių Dakare.
Kopomis pirmyn judėjusio ekipažo automobilio galinė dalis staiga užsiliepsnojo, o galiausiai neužgesintas automobilis sudegė visiškai. Pilotė nesigėdijo savo ašarų.
Jei A.Reinai nepasisekė netrukus po starto, vienas ralio lyderių, „Mini“ komandos atstovas, Nani Roma, sugebėjo apversti automobilį likus puskilometriui iki finišo. Kildamas į kopą sportininkas nepasirinko tinkamo greičio, galbūt ir trajektorijos, o viskas baigėsi įspūdingu kūlversčiu.
Ispanas sugebėjo pasiekti finišą, tačiau nėra aišku, ar jis sugebės tęsti ralį. Tuojau prie finišo atskubėjo medikai ir, apžiūrėję N.Romą, išsigabeno šį sraigtasparniu į ligoninę Limoje.
Tai, kad diena ypatingai sunki daugeliui, liudija ir oficialūs dalyvių laikai. Ne viena dešimtis jų net prabėgus porai valandų po lyderių ir lietuvių starto dar nebuvo pasiekę finišo, kai kurie – netgi neįpusėję. Dalis smėlynuose ir dykroje užstrigusių šiandien – ten pat pagalbos po kelias valandas laukė ir vakar dieną.
Netrūko nelaimių ir pirmosiomis Dakaro ralio dienomis. Sunkią traumą patyrė vienas motociklininkų, buvo ir kūlverčių nuo kopų, kurių vienas – B.Vanago.
3 dienos greičio ruožo nugalėtojai
Vieta | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | Sam Sunderland | Didžioji Britanija | KTM | 3 val. 20 min. 43 sek. |
2 | Kevin Benavides | Argentina | Honda | +00 val. 03 min. 03 sek. |
3 | Ricky Brabec | JAV | Honda | +00 val. 03 min. 55 sek. |
103 | Balys Bardauskas | Lietuva | KTM | +02 val. 08 min. 13 sek. |
Vieta | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | Ignacio Casale | Čilė | Yamaha | 3 val. 58 min. 08 sek. |
2 | Alexis Hernandez | Peru | Yamaha | +00 val. 08 min. 55 sek. |
3 | Pablo Copetti | Argentina | Yamaha | +00 val. 14 min. 52 sek. |
Vieta | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | Juan Carlos Uribe Ramos | Peru | Can-Am | 4 val. 30 min. 36 sek. |
2 | Patrice Garrouste | Prancūzija | Polaris | +00 val. 17 min. 13 sek. |
3 | Claude Fournier | Prancūzija | Polaris | +00 val. 42 min. 12 sek. |
Vieta | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | Federico Villagra | Argentina | Iveco | 3 val. 56 min. 37 sek. |
2 | Eduardo Nikolaev | Rusija | Kamaz | +00 val. 00 min. 35 sek. |
3 | Airat Merdeev | Rusija | Kamaz | +00 val. 04 min. 09 sek. |
Vieta | Automobiliai | Motociklai | Keturračiai | Motobagiai | Sunkvežimiai |
1 | Stephane Peterhansel | Sam Sunderland | Ignacio Casale | Juan Carlos Uribe Ramos | Eduardo Nikolaev |
2 | Cyril Depres | Kevin Benavides | Sergei Kariakin | Patrice Garrouste | Ales Loprais |
3 | Nasser Al-Attiyah | Pablo Quintanilla | Pablo Copetti | Anibal Aliaga | Federiko Villagra |
19 | Antanas Juknevičius | - | - | - | - |
28 | Vaidotas Žala | - | - | - | - |
38 | Benediktas Vanagas | - | - | - | - |
115 | - | Balys Bardauskas | - | - | - |