Vėliau žadėjo svarbios informacijos pateikti šį penktadienį.
Įprastai Dakaro ralio trasos driekiasi per dvi tris Pietų Amerikos žemyno šalis – bent jau nuo to laiko, kai 2009 m. ralis persikėlė iš Afrikos į šį žemyną. Kiek anksčiau organizatoriai ASO buvo minėję, kad su dviem šalim sutarta (Čile ir Peru), dar deramasi su kitomis. Daug kalbėta ir apie Ekvadorą. Tačiau planas pirmą kartą Dakaro istorijoje sugriuvo – įpusėjus gegužei neaiškios nei valstybės, kurių sienas kirs lenktynininkai, nei trasos.
Saulius Jurgelėnas: mūsų planai nesikeičia
Saulius Jurgelėnas, „Agrorodeo Dakar“ komandos piloto Vaidoto Žalos šturmanas situacijos nedramatizuoja.
„Mes kantriai laukiame, galbūt organizatoriai penktadienį paskelbs gerų naujienų, kad su kažkuo pavyko susitarti. Nemanau, kad, turėdami blogų žinių, jie iš anksto žadėtų jas paskelbti. Kita vertus, kaip bepasisuktų derybos, mes savo planų nekeičiame, esame pasiryžę dalyvauti Dakare 2019“, – sakė Saulius Jurgelėnas.
Jo supratimu, pagal Dakaro ralio koncepciją trasos turėtų driektis bent per dvi valstybes. Tačiau šį principą nesunku ir paminti. Tokiu atveju ant vienos šalies pečių gultų per didelė našta: surengti atidarymą, uždarymą, trylika greičio ruožų. Kita vertus, su niekuo nereikėtų konkuruoti dėl dėmesio pasaulio žiniasklaidoje.
Pasak Sauliaus, tikėtina, kad organizatoriai vis tik susitars, kad Dakaro ralio lenktynininkai galės bent 2-3 dienas pasivažinėti, tarkime, Argentinoje ir palengvins Peru finansinę naštą.
Carlos Brebbia: šalys pradėjo labiau skaičiuoti pinigus
Dakaro ralio entuziastas, ėjęs motociklininko Balio Bardausko komandos vadovo pareigas 2018 m. sausį, Carlos Brebbia, į situaciją žvelgia dramatiškiau. Jo teigimu, naujoji Čilės valdžia kelia ekologijos ir socialinės rūpybos lozungus, todėl Dakarui pinigų „nešvaistys“. Taigi organizatoriams nepavyks surengti lenktynių vaizdinga Atakamos dykuma, jungiančia Čilę su Peru.
Argentinos valdžia tapo praktiškesnė ir skaičiuoja pinigus. O Ekvadoras per toli nuo Limos (Peru sostinės) – lenktynininkams tektų pervažiuoti didelius atstumus. Bolivijos nenori patys lenktynininkai, nes ten yra kankynė: dideli greičiai, šaltis ir deguonies trūkumas, dėl kurio skauda galvas. Kai kurie lenktynininkai pernai nedalyvavo būtent dėl aukštikalnių.
Kai kurie lenktynininkai pernai nedalyvavo būtent dėl aukštikalnių.
Todėl, pasak Lietuvos argentiniečio, Dakaro ralio organizatoriai atsidūrė aklavietėje ir nelabai turi iš ko rinktis. Jo teigimu, vienas iš variantų, tačiau ne pačių geriausių, kad ralis vyks maršrutu Lima (Peru) – La Pasas (Bolivija) – Lima.
Pasak C.Brebbia, ne paskutinės svarbos faktas, kad iš Dakaro sporto direktoriaus pareigų nusprendė pasitraukti ilgametis lenktynių strategas, žinomas lenktynininkas ir Dakaro ralio nugalėtojas Marcas Coma.
Jis yra gavęs pasiūlymų važiuoti pilotu gamyklinėje komandoje. Be to, savo kaip Dakaro dirigento sumanymus įgyvendino 2018 m. pradžioje, surengdamas pilnas išbandymų lenktynes su galybe eksperimentų (keitė sunkvežimių ir motociklų starto tvarkas, rengė startą vandenyno pakrantėje ir pan.). O naujo pretendento į šį postą reikės palaukti: teigiamo atsakymo dar nedavė nei Nani Roma, nei Stephane'as Peterhanselis.