Tuo metu, kai Dakaro dalyvių technika iš daugybės šalių pajudėjo į Marselio uostą, Amaury Sport Organisation (ASO) surengė virtualią spaudos konferenciją, kurios metu pristatė svarbiausias naujienas.
Virtualaus pristatymo metu tarp garsiausių pilotų S.Peterhanselio, C.Sainzo, O.Terranovos buvo parodytas ir lietuvos Vaidotas Žala (45 -oji transliacijos minutė). Šalia jo - vis dar S.Jurgelėno pavardė.
Ankstesnė ASO nuotolinė spaudos konferencija buvo labiau panaši į pažadą, kad „Dakaras 2021“ tikrai įvyks net ir COVID-19 pandemijos sąlygomis ir kad Saudo Arabija pasirengusi priimti dalyvius. Dabar jau žinome detalų 12-os greičio ruožų maršrutą.
TAIP PAT SKAITYKITE: „Dakaro ralio 2021“ organizatoriai atskleidė planus: kur vyks ralis ir kokie išbandymai laukia dalyvių?
Paskelbė, kaip atrodys 2021-ųjų Dakaro ralis: laukia keli tūkstančiai kilometrų iššūkio
Dvylika dienų lenktynių ir viena poilsio diena – taip atrodys 2021-ųjų Dakaro ralis Saudo Arabijoje. Organizatoriams pagaliau atskleidus, kokiu maršrutu teks važiuoti lenktynių dalyviams, aiškėja, kad lengvesnių lenktynių tikėtis neįmanoma. Galbūt tik sunkesnių.
„Panašu, kad ir šiemet laukia nemažas iššūkis, mat dabar jau aišku, kad teks įveikti 7646 kilometrus, iš kurių daugiau nei 4767 km – greičio ruožais. Be to, kaip ir spėjome, komandas lydinčių asmenų teisės bus dar labiau apribotos, mat organizatoriai nurodė, kad šie ekipažai įveiks kur kas mažiau, vos daugiau nei 4100 kilometrų“, – organizatorių paskelbtas žinias komentavo komunikacijos specialistas Mindaugas Plukys, vienas iš į Dakaro ralį keliaujančios nepriklausomos žurnalistų komandos „iGo2Dakar“ įkūrėjų.
Šių metų Dakaro ralis prasidės Džidos mieste ir, nors ne vienerius metus būdavo tradicija, kad pirmasis greičio ruožas – tik parodomasis, antrus metus iš eilės Saudo Arabijoje pilotai turi pasirengti nemažam iššūkiui. Šiemet jau pirmame greičio ruože teks įveikti 277 kilometrus, o iš viso nuvažiuoti 622 km.
Naujos pažangios technologijos: saulės energija ir vandenilis
Dakaro ralio direktorius Davidas Castera pabrėžė, kad Dakaro ralis bus siejamas su pažangiomis technologijomis. Pavyzdžiui bivakai bus apšviečiami naudojant tik „švarią“ elektros energiją. O vienas iš tokių itin pažangių bivakų bus įkurtas technologijų mieste Neome.
Kita svarbi naujieną – nuo 2027 m. iki 2030 m. Dakaro ralyje bus pereinama prie vandenilio technologijų automobilių ir sunkvežimių jėgainėse.
Koks maršrutas laukia
„Jei praėjusiame Dakaro ralyje pilotams teko judėti pagal laikrodžio rodyklę, šių metų maršrutas, prasidėjęs Džidoje, tęsis prieš laikrodžio rodyklę. Iš Džidos bus važiuojama į Bišos miesto link (angl. Bisha), kur lauks antrasis greičio ruožas“, – pasakojo M. Plukys.
Iš viso lenktynininkams teks įveikti 12 greičio ruožų. Dakaro ralio maratonui įpusėjus, sausio 9-ąją, visų laukia poilsio diena Haile. O finišas numatytas sausio 15-ąją, kai sunkiausių pasaulio bekelės varžybų dalyviai sugrįš atgal iki Džidos miesto.
PIRMAS GR. Sausio 3 d., Džida – Biša, 622 km iš viso;
ANTRAS GR. Sausio 4 d., Biša – Vadi al Davasyras, 685 km iš viso;
TREČIAS GR. Sausio 5 d., Vadi al Davasyras – Vadi al Davasyras, 630 km iš viso;
KETVIRTAS GR. Sausio 6 d., Vadi al Davasyras – Rijadas, 813 km iš viso;
PENKTAS GR. Sausio 7 d., Rijadas – Buraida, 625 km iš viso;
ŠEŠTAS GR. Sausio 8 d., Buraida – Hailas, 655 km iš viso;
POILSIO DIENA. Sausio 9 d., poilsio diena Haile;
SEPTINTAS GR. Sausio 10 d., Hailas – Sakaka, 737 km iš viso;
AŠTUNTAS GR. Sausio 11 d., Sakaka – Neomas, 709 km iš viso;
DEVINTAS GR. Sausio 12 d., Neomas – Neomas, 579 km iš viso;
DEŠIMTAS GR. Sausio 13 d., Neomas – Al Ula, 583 km iš viso;
VIENUOLIKTAS GR. Sausio 14 d., Al Ula – Janbu, 557 km iš viso;
DVYLIKTAS GR. 15 d., Janbu – Džida, 452 km iš viso.
Pirmoje Dakaro ralio dalyje nemažai iššūkių teks šturmanams, mat reikės atsirinkti tinkamą kelią ir kryptį tarp daugybės vėžių ir pėdsakų. Antroje Dakaro dalyje laukia Saudo Arabijos kopų iššūkis.
Kokie iššūkiai laukia: kelio knygos, mažiau padangų ir techninės pagalbos
Dakaro ralio organizatoriai stengiasi sukurti kuo įdomesnį ir sunkesnį maršrutą, tačiau drauge – palieka gelbėjimosi šiaudą visiems dalyviams. Jis numatytas ir šiemet. Jei pirmoje lenktynių dalyje kažkuris ekipažas bus priverstas pasitraukti dėl gedimų ar kitų priežasčių, lenktynininkai iki poilsio dienos turės laiko transporto priemonių remontui ir galės grįžti Dakaro raliui įpusėjus „Dakar experience“ įskaitoje.
Tiesa, ši išlyga negalioja prioritetiniame sąraše esantiems pilotams, tokiems, kaip, pavyzdžiui, lietuvių Benedikto Vanago ar Antano Juknevičiaus ekipažai.
Motociklininkų taip pat laukia iššūkis, mat geriausių, vadinamojo „Top“ sąrašo, pilotų lauks „supermaratono“ etapas, kai techninė pagalba bus įmanoma viso labo 10 minučių.
Galiausiai jėgas nuspręsta sulyginti pakeitus kelio knygų išdavimo tvarką. 2021 metų Dakare jos bus išduodamos prieš pat startą, taip stengiantis suvienodinti ir patyrusių, jau daugelį metų ralyje dalyvaujančių gamyklinių komandų, ir naujokų bei mėgėjų, važiuojančių pirmuosius kartus, jėgas.
Motociklininkai saugumo sumetimais turės vilkėti iš MOTO GP atkeliavusias apsaugines (prisipučiančias) liemenes. Ir galės naudoti tik 6 padangas. Tokiu būdu siekiama sumažinti jų greitį.
Dar viena Dakaro naujovė – elektroninės kelio knygos. Jomis naudosis tik tam tikrų klasių sportininkai. O tai reiškia, kad šturmanai negalės nieko jose pasižymėti. Lenktynių saugumui užtikrinti, elektroninės kelio knygos perspės ekipažus signalu prieš pavojingas kelio atkarpas. Taip siekiama sumažinti nelaimingų atvejų skaičių lenktynėse.
Lietuviai 2021 m. Dakaro ralyje
2021-ųjų Dakaro ralyje dalyvaus net septyni ekipažai iš Lietuvos. Keturračių kategorijoje pirmą kartą startuos 176 numeriu pažymėtas Laisvydas Kancius. 30 numeriu startuos „Original by Motul“, arba vienišių, klasėje motociklininkas Arūnas Gelažninkas, „Zigmas Dakar Team“ atstovas. 320 numeriu startuos Benediktas Vanagas ir Filipe Palmeiro („Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“), 325 numeriu startuos Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza („Agrorodeo Dakar“), 329 numeriu Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis („Kreda“), 342 numeriu startuos Gintas Petrus ir Povilas Valaitis („Petrus Kombucha Racing“), o 356 numeriu – Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas („Team Pitlane“).
2021-ųjų Dakaro ralis antrus metus iš eilės vyks Saudo Arabijoje, startas numatytas sausio 3-ąją. Saudo Arabija dar 2020-aisiais pasirašė susitarimą, numatantį, kad šioje šalyje laukia bent penkerios sunkiausios pasaulio bekelės varžybos.
Maršrutas bus visiškai naujas, tačiau techniškesnis, lėtesnis, nei pernai. Pirmasis ir paskutinis etapai drieksis kopomis. Pasak D.Casteros, Saudo Arabijos teritorija keturis kartus didesnė nei Prancūzijos, todėl galimybės išdėlioti trasas – beribės. Todėl kartosis tik 50-80 km trasos. Du greičio ruožai bus kilpiniai, planuojamas vienas maratoninis ruožas.
Dakaro maršrutas užsuks į šiuos naujus regionus: Al-Jawf (šiaurėje), Qassim (vidurinėje dalyje), Asser ir Al-Baha (Arabijos pusiasalio pietvakariai), o dykynėje Empty Quarter planuoti greiti ruožai atšaukiami.
Pasižiūrėkite, kaip organizatoriams sekasi ruošti Dakaro trasą: