Lietuviams, per paskutines ralio dienas įpratusiems prie ypač aukštų vietų tiek po greičio ruožo, tiek bendroje įskaitoje, ši diena buvo nerami. Buvo akivaizdu, kad trims automobiliais lenktyniaujantiems ekipažams ne viskas sekėsi taip, kaip norėjosi.
Kadangi trasa buvo padalinta į dvi dalis, atvažiavę į tarpinio starto vietą lietuviai pyko, kad organizatoriai šiandien pridėliojo itin klaidžių, sunkiai surandamų taškų, kad šturmanai paklystų.
„Nervina, kai viskas taip... Kai tas, kas važiuoja kairiau, laimi, o kas dešiniau – pralaimi“, – širdo Darius Vaičiulis, išlipęs iš automobilio tarpiniame starte.
Greičio ruožo finiše jų ekipažas, startavęs iš 19-os pozicijos, pelnė geriausią vietą – 18-ąją. Nuo lyderiu tapusio prancūzo Stephane‘o Peterhanselio iš „Peugeot“ komandos lietuviai atsiliko 1 val. 24 min. 19 sek.
Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažui taip pat diena nebuvo itin sėkminga. Pirmiausia lietuviai prasidūrė ratą, o tuomet teko klaidžioti maždaug pusvalandį ieškant reikiamo virtualaus taško. „Agrorodeo“ komanda finišavo 21-oje vietoje. Nuo lyderio jiedu atsiliko 1 val. 36 min. 09 sek.
Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis finišavo taip, kaip niekuomet dar nebuvo – trimis ratais. Ir nepaisant to, kad finišo liniją jie kirto 15-oje vietoje, organizatoriai šiems skyrė valandą baudos ir taip nustūmė į 24-ąją vietą. Susumavus baudą bei atsilikimo nuo lyderių laiką, ekipažas nuo S.Peterhanselio atsiliko 2 val. 06 min. 51 sek.
Į finišą – trimis ratais
Finišo liniją pirmasis iš lietuvių kirto Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio „General Financing team Pitlane“ ekipažas. Jie finišavo 15 vietoje, nuo lyderio 1 val. 06 min. 51 sek.
Tačiau startą ekipažas pasiekė taip, kad pasižiūrėti, kas vyksta, subėgo visi žurnalistai, buvę greta finišo. Komandos bolidas įlėkė važiuodamas trimis ratais, visą dešinės pusės galinę dali vilkdamas žeme.
Į projekto #iGo2Dakar iniciatoriaus Mindaugo Plukio klausimą, kur lenktynininkas pametė ratą, šis atsakė gūžtelėdamas pečiais. Pasirodo, iš tarpinio starto sportininkai pajudėjo turėdami problemų su važiuokle, o visiškai netoli finišo pajuto, kad gale atsirado papildomų garsų.
„Sustojome išlipti ir žiūrime, kad ant plauko kabo galinis ratas. Bet priėmėm sprendimą važiuoti į finišą, – sakė savo feisbuko paskyros gerbėjams lenktynininkas. – Šiandien diena iš vienos pusės buvo greita ir įdomi, iš kitos pusės, nesu dar finišavęs ant trijų ratų.“
Anot sportininko, greičiausiai naktis bus ilga, mat trūksta ne tik dalies važiuoklės, bet, pavyzdžiui, ir galinių durų.
Iš lietuvių – greičiausi
A.Juknevičiaus ir D.Vaičiulio ekipažas, nors šiek tiek pasinervinęs dėl prarastų kelių minučių, dieną užbaigė pergalingai: patekę tarp 20-ies ralio greičiausiųjų ir nė truputėlio neapgadinę mašinos.
1 val. 24 min. 19 sek. atsilikę nuo lyderio S.Peterhanselio, „Craft Bearings“ lenktynininkai finišavo šiandien aukščiausioje Lietuvai pozicijoje – 18-oje. Tiesa, A.Juknevičius išsidavė, kad kai organizatoriai žadėjo kopas, jis jų ir tikėjosi.
„Organizatoriai apgavo – prižadėjo kopų, o davė smėliuko su kupstais“, – šypsojosi lenktynininkas.
Padaryta navigacinė klaida, kainavusi papildomų 10 km atstumą ir sugaištų minučių trasoje, nuotaikos nesugadino. Antroji dalis, anot piloto, buvo apskritai gera.
„Pavojinga trasa: važiuodamas dideliu greičiu turi išvengti styrančių akmenų, bet pasimokėm iš prakirstų ratų dienos – padidinome slėgį padangose ratais nerizikavome. Greita trasa, taigi pramušus ratą prarastum nemažai laiko. Grįžom su šviesa, taigi nuotaikos puikios!“ – tikino Dakaro vilku vadinamas sportininkas, kuriam šiemet tai – jau 10-asis Dakaro ralis.
Jis akcentavo, jog itin didelis privalumas, kad automobilis ir po šio greičio ruožo – visiškai sveikas. 15min jis yra kalbėjęs, kad jis nedaužydamas ir nelaužydamas automobilio sugeba atvažiuoti į finišą ir pademonstruoti gerą rezultatą.
TAIP PAT SKAITYKITE: Antanas Juknevičius paaiškino, kodėl nesidžiaugia netikėta poilsio diena Dakare
Ilgiausia diena ralyje
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas pasibaigus pirmajam greičio ruožui Argentinos smėlynuose buvo nekalbūs. Karštis, padarytos klaidos pirmoje greičio ruožo dalyje, vienas pradurtas ratas – visa tai susidėjo į bendrą rezultatą, kuris ne toks, kokį pastaruoju metu buvo įpratę matyti komandos gerbėjai.
Finišą „Agrorodeo“ ekipažas pasiekė būdamas 21-oje vietoje. Nuo lyderio jie atsiliko 1 val. 38 min. 09 sek.
Iš automobilio V.Žala išlipo net pajuodęs nuo nuovargo ir prisipažino, kad diena – labai ilga. Viena ilgiausių ir sunkiausių šiame ralyje.
„Velniškai ilga diena buvo, ne viskas sklandžiai gavosi. Vieną ratą pramušėm, kartą paklydę buvom – teko pasinervinti. Antroji dalis labai greita, turėjom malonumą kurį laiką važiuoti paskui sunkvežimį. Jie tikrai įspūdingai važiuoja. Tiesiose atkarpose dar panašiai kaip mes, tačiau per nelygumus – be šansų pavyti“, – pastebėjo V.Žala.
Finiše pirmieji – „Peugeot“
Netikėta rokiruotė atsitiko finiše. Nasseras Al-Attiyahas, „Toyota“ gamyklinės komandos lyderis, visą greičio ruožą kvėpavęs tiesiai į Stephane'o Peterhanselio nugarą, kažkur atsiliko. Vėliau paaiškėjo, kad jo automobilis susidūrė su techninėmis problemomis, o finišą pirmasis pasiekė būtent prancūzas S.Peterhanselis. Trasoje iš viso jis užtruko 4 val. 43 min. 46 sek.
„Tai buvo sudėtinga diena, daug klampaus smėlio, tačiau mes stengėmės iš visų jėgų, stengėmės nedaryti klaidų. Diena buvo ilga, tad dabar esame tikrai pavargę. Ir, manau, rytojaus diena bus labai panaši į šią“, – kalbėjo S.Peterhanselis.
Antras liko 08 min. 46 sek. atsilikęs Ginielis De Villiersas su „Toyota“, trečias – 13 min. 07 sek. atsilikęs Carlosas Sainzas. N.Al-Attiyahas finišavo 10-oje vietoje.
Vieta | Abs. įskaita | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | 2 | Stephane Peterhansel | Prancūzija | Peugeot | 4 val. 43 min. 46 sek. |
2 | 5 | Giniel De Villiers | PAR | Toyota | +00 val. 08 min. 46 sek. |
3 | 1 | Carlos Sainz | Ispanija | Peugeot | +00 val. 13 min. 07 sek. |
18 | 16 | Antanas Juknevičius | Lietuva | Toyota | +01 val. 24 min. 19 sek. |
21 | 13 | Vaidotas Žala | Lietuva | Toyota | +01 val. 38 min. 09 sek. |
24 | n.d.* | Benediktas Vanagas | Lietuva | Toyota | +02 val. 06 min. 51 sek. |
* rezultatas absoliučioje įskaitoje dėl turimos 25 valandų baudos dažniausiai būna aiškus tik prieš pat kitos dienos greičio ruožo startą, kai ankstesnio greičio ruožo finišą pasiekia visi įskaitos dalyviai.
Ne vienam ralis baigtas
Ralis nebuvo lengvas ir užsienio lenktynininkams. Pirmasis incidentas įvyko keturračių įskaitoje. Prancūzas Simonas Vitse, buvęs greičiausias prieš tai buvusiame greičio ruože, startavo pirmas, bet jam pavyko nuo starto linijos nutolti vos 20 km. Lenktynininkas krito, skaudžiai susižeidė klubą ir buvo išskraidintas sraigtasparniu į ligoninę. Absoliučioje klasės įskaitoje sportininkas buvo 5-as.
Prabėgus valandai ralio organizatoriai pranešė, kad Kevino Benavideso, vieno motociklų klasės lyderio, broliui Luciano Benavidesui pirmasis Dakaro ralis baigėsi. Lenktynininkas, nuvažiavęs 219 km, greičio ruože nesėkmingai krito ir susižalojo nugarą.
Galiausiai Dakaro organizatoriai informavo, kad įveikęs tris tarpinius greičio ruožo punktus iš ralio pasitraukia Gustavas Gallego, važiavęs tarp greičiausiųjų keturračių klasėje. Paaiškėjo, kad sportininkas krito ir susilaužė blauzdikaulį.
Skaudi žinia atskriejo ir ralio greičio ruožui einant į pabaigą. Buvo pranešta, kad avariją pačioje greičio ruožo pabaigoje, likus 3 kilometrams iki finišo, patyrė prancūzas Adrienas Van Beverenas. Šiam prireikė skubios medikų pagalbos.
Motociklininkas dar bandė keltis ir sėsti ant motociklo, tačiau medikai patikino, kad tęsti ralį nebūtų protinga, mat neaišku, kokius sužalojimus jis patyrė po tokio kritimo žemėn.
Kol nemaža dalis lenktynininkų klaidžiojo kopose, klydo, darė avarijas, Nicolas Fuchsas iš Peru taip ir nesugebėjo priversti savo Kinijoje gaminamo prototipo „Borgward“ priversti veikti. Galiausiai N.Fuchsas paskelbė, kad yra priverstas trauktis iš ralio, mat jo automobilio variklis sugedo.
Belaukiant automobilių klasės finišo pasigirdo dar vienas pranešimas apie tai, kad Dakaro ralį palieka itin greitai keturračių klasėje važiavęs bolivietis Walteris Nosiglia. Teigiama, kad pagrindinė priežastis – sveikatos komplikacijos, mat lenktynininkas kaip reikiant peršalo.
Lyderiai pasiklydo
Ne tik traumos ar gedimai tapo pagaliu ratuose kai kuriems lenktynininkams. Štai trims motociklų klasės lyderiams – Kevinui Benavidesui, Toby Price'ui ir Antoine'ui Meo – paprasčiausiai nepasisekė.
Kalbėdami apie antrąją ralio dalį organizatoriai pabrėžė, kad čia teks atidžiai stebėti kelio knygą ir neapsigauti. Tačiau startavę antroje greičio ruožo dalyje ir užuot išsirinkę tinkamą kryptį tarp išdžiūvusių upių vagų, lenktynininkai nusekė vienas paskui kitą.
Netrukus paaiškėjo, kad navigacijos jausmas juos apgavo. Kol susiprato, sportininkai ne ta kryptimi nuvažiavo mažiausiai 10 kilometrų. Kai klasės lyderiai galiausiai pasuko ten, kur reikia, jie pralošė važiavusiems teisinga kryptimi mažiausiai po pusvalandį. Tad pergalę šioje klasėje šventė austras Matthiasas Walkneris.
Vieta | Abs. įskaita | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | 1 | Matthias Walkner | Austrija | KTM | 4 val. 52 min. 26 sek. |
2 | 9 | Pablo Quintanilla | Čilė | Husqvarna | +00 val. 11 min. 35 sek. |
3 | 4 | Gerard Farres Guell | Ispanija | KTM | +00 val. 16 min. 21 sek. |
86 | 87 | Balys Bardauskas | Lietuva | KTM | +08 val. 38 min. 13 sek. |
Vieta | Abs. įskaita | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | 3 | Nicolas Cavigliasso | Argentina | Yamaha | 6 val. 35 min. 26 sek. |
2 | 2 | Jeremias Gonzalez Ferioli | Argentina | Yamaha | +00 val. 02 min. 06 sek. |
3 | 1 | Ignacio Casale | Čilė | Yamaha | +00 val. 06 min. 23 sek. |
Motobagiai ir sunkvežimiai
Vieta | Abs. įskaita | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | 2 | Patrice Garrouste | Prancūzija | Polaris | 6 val. 37 min. 07 sek. |
2 | 3 | Juan Carlos Uribe Ramos | Peru | Can-Am | +00 val. 09 min. 30 sek. |
3 | 4 | Jose Luis Pena Campo | Ispanija | Polaris | +01 val. 32 min. 00 sek. |
Vieta | Abs. įskaita | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | 4 | Ton Van Genugten | Olandija | Iveco | 5 val. 31 min. 49 sek. |
2 | 2 | Federico Villagra | Argentina | Iveco | +00 val. 00 min. 33 sek. |
3 | 3 | Siarhei Viazovich | Baltarusija | Maz | +00 val. 11 min. 09 sek. |