Atnaujinta po 373 ratų
Finišas – pirmi liniją kirto „Juta-KG Group“ komandos atstovai. Apie lenktynių finišą skaitykite paspaudę čia.
Atnaujinta po 335 ratų
Apmaudi klaida stipriai sumažino „Balpol-15min powered by Oktanas racing“ komandos viltis laimėti. Vairuojant Nerijui Dagiliui, „Porsche 911 GT3 Cup“ baigėsi degalai.
„Panašu, kad degalai pasibaigė. Tai klaida. Apie pirmą (vietą) jau tik svajojam, bus gerai, jeigu antrą išlaikysim“, – neslėpdamas nevilties vos išvydęs incidentą kalbėjo komandos vairuotojas Nemunas Dagilis.
Užsipildę degalų, jie nuo lyderių „Juta-KG Group“ atsilieka jau aštuonis ratus ir turės dar pakovoti dėl antros vietos – čia esantys „Palanga SPA hotel“ BMW M3 GTR lenktynininkai alsuoja į nugarą ir atsilieka keturiais ratais.
„Tai geriausia, apie ką galėjome svajoti. Su Porsche konkuruoti negalime. Per lietų sudirbome puikiai, o iki lenktynių pabaigos liko dar keturiasdešimt ratų – visko gali nutikti. Daug žmonių čia turėjo sunkią dešinę koją ir jau baigė varžybas. Mūsų strategija nebūti labai greitais, bet nebūti ir labai lėtais pasiteisino“, – sakė trečioje vietoje esančios komandos vairuotojas Steve'as Vanbellingenas.
Atnaujinta po 295 ratų
„Strategija padeda, bet dabar atsiliekame nemažai nuo pirmos vietos. Žiūrėsim, kas bus. Svarbiausia – kad saugos automobilis nevažiuotų dažnai, ir kad užtektų keistis vairuotojams tik vieną kartą bei nereikėtų dar kartą piltis degalų. Rezultatų iš tikro nelabai ir stebiu – laukiu savo važiavimo ir tiek. Nuo to, kad čia sėdėsiu ir galvosiu, niekas nepasikeis – reikia gazuot“, – šypsojosi Robertas Kupčikas, kalbėdamas apie jo komandos šansus nugalėti.
Po 294 ratų R. Kupčiko „Balpol-15min“ komanda atsilieka nuo „Juta-KG Group“ mažiau nei minute. Trečioje vietoje žengianti „Palanga SPA hotel“ komanda su BMW M3 GTR atsilieka šešiais ratais.
Lenktyninei trajektorijai kiek pradžiuvus, dauguma lenktynininkų važiuoja „slick“ tipo padangomis, tačiau lyderiams lėtesnių varžovų lenkimas vis dar pavojingas. Būtent lenkdamas lėtesnį varžovą ir išvažiavęs ant šlapios dangos automobilio nesuvaldė S. Bleekemolenas.
Atnaujinta po 269 ratų
Iš pirmos nukritę į devintą vietą, į lenktynes grįžo „General Financing-Autopaslauga“. Automobilis suremontuotas, tačiau radiatoriaus keitimas kainavo 28 ratus ir komanda gali kovoti tik dėl prizinės vietos GT klasėje, kur komanda dabar ketvirta.
„Tai kvailas incidentas. Kai važiuoji slickais per lietų, tai visada pavojinga. Truputį paslydau, atsitrenkėme ir lūžo radiatorius. Apie podiumą galime tik svajoti. Praėjusiais metais mūsų automobiliui sugedo pavarų dėžė, šiemet aš padariau klaidą. Bet žinoma, grįšiu kitais metais“, – techninio aptarnavimo zonoje liūdnai kalbėjo S. Bleekemolenas.
Atnaujinta po 253 ratų
B. Vanago komanda varžybas tęs. „Porsche 911 GT3 Cup“ avarijos metu buvo sulankstytas aušinimo radiatorius, kuri komandos mechanikai pakeis ir varžybas jie tęs. Tiesa, kurioje vietoje grįš į trasą, dar nežinoma, bet dėl avarijos komanda prarado mažiausiai 10 ratų ir nukrito į ketvirtą vietą, į priekį praleidę „Palanga SPA hotel“ komandą su BMW M3 GTR.
Lenktynių lyderiu išlieka I. Gelžinis, antras R. Kupčikas. Jie abu važiuoja labai panašiu greičiu, tad skirtumas tarp pirmos ir antros vietų išlieka stabilus – apie 30 sekundžių.
„Važiavom „slickais“ lietaus metu ir tikėjomės, kad tas lietus greitai praeis. Turėjome važiuoti greitai, nes gavome baudą (už pavėluotą vairuotojų keitimą). Sebastiaanas padarė klaidą, paslydo, ir turime pakeisti radiatorių. Ištvermės lenktynės yra neaiškios iki pat pabaigos, tad taip gali visiems nutikti. Varžybas tęsime ir kovosime“, – apie avariją pasakojo Benediktas Vanagas.
Atnaujinta po 248 ratų
„Slick“ tipo padangų jautrumą pirmas pamatė S. Bleekemolenas. Nespėjęs sustoti starto-finišo tiesiosios pabaigoje, jis įsirėžė į ten sustatytus blokus. Juodasis „Porsche“ buvo nedelsiant nuvarytas į techninio aptarnavimo zoną, iš ten – į komandos palapinę, kur mechanikai vertina pažeidimų rimtumą.
Ar komanda galės tęsti varžybas, dar nežinoma, tačiau juos jau aplenkė kiti du „Porsche“, tad lenktynių lyderis dabar – Tautvydas Barštys su „Juta-KG Group“, o antroje vietoje – Robertas Kupčikas su „Balpol-15min“. Lyderius dabar skiria 29 sekundės.
Atnaujinta po 235 ratų
Džiūstanti trasa keičia komandų taktiką. Antroje vietoje žengianti „Juta-KG Group“ pirmoji pasikeitė lietui skirtas padangas į „slickus“. Nieko nelaukdami, tą patį padarė ir „General Financing-Autopaslauga“, tačiau kiti sportininkai elgiasi atsargiau.
Ne be reikalo – su „slick“ tipo padangomis nuvažiavus vos kelis ratus, vėl pradėjo krapnoti ir panašu, kad pradės lyti stipriau. Nepaisant drėkstančio asfalto, dvi lyderių komandos vis dar važiuoja „slick“ tipo padangomis – S. Bleekemolenui ir I. Gelžiniui automobilio su „slickais“ valdymas ant šlapios dangos kol kas netrukdo. Jų vieno rato įveikimo laikai nuo R. Kupčiko, vairuojančio „Porsche“ su lietui skirtomis padangomis, atsilieka 2-3 sekundėmis.
Atnaujinta po 200 ratų
Juodasis „Porsche“ grįžo į lyderių gretas. Prie vairo sėdus Jeroenui Bleekemolenui, jis vieną po kito štampavo greitus ratus ir jų persvara prieš antroje vietoje važiuojančius „Juta-KG Group“ lenktynininkus jau daugiau nei vienas ratas. Dėl lenktynių pradžioje padarytos vairuotojų keitimosi klaidos – pavėlavimo atlikti šį veiksmą viena minute, – „General Financing-Autopaslauga“ komanda vieną ratą praras finiše. Tai reiškia, kad pirmą vietą jie turės tik tada, kai pirmaus prieš antrąją daugiau nei vienu ratu.
Trasoje apsisuko Nemunas Dagilis. „Eneos“ pavadintame posūkyje link Kretingos lenktynininkas perspaudė akceleratorių ir padarė suktuką. Viskas baigėsi sėkmingai – vairuotojas tik prarado keliolika sekundžių, o automobilis nenukentėjo. „Balpol-15min“ komanda nuo lyderių atsilieka trimis ratais.
Atnaujinta po 188 ratų
„Tai labai slidu, automobiliai dažnai slydineja. Mūsų vairuotojai – kantrūs ir patyrę, mes išvengiam nesklandumų ir tikimės finišuoti greičiausiųjų penkioliktuke. Ir galbūt savo klasėje patekti tarp trijų greičiausių“, – kalbėjo Halas Prewittas, „Cor Euser Racing“ komandos vairuotojas. Ši komanda išskirtinė tarp kitų „Eneos 1000 km“ lenktynių dalyvių savo amžiumi – trijų vairuotojų amžiaus vidurkis yra 68 metai.
Komandos automobilis – BMW 120d ir jie dyzelinių automobilių klasėje kol kas užima trečią vietą. Nuo antroje vietoje esančios „Sparti reklama“ komandos senjorai atsilieka 3 ratais.
Atnaujinta po 174 ratų
Lenktynėse faktiškai keičiasi lyderis. „General Financing-Autopaslauga by Pitlane“ komandos vienas vairuotojas minute pavėlavo pasikeisti. Vienas vairuotojas gali važiuoti ne daugiau nei 1 val. 10 min., o vienas šios komandos vairuotojas pasikeitė praėjus 1 val. 11 min.
Teisėjai šį netikslumą pastebėjo, o tai baudžiama griežtai: viena minutė – vienas lenktynių ratas. Jis bus nuimtas iš galutinio rezultato jau po lenktynių finišo. Tad juodasis „Porsche 911 GT3 Cup“, šią akimirką važiuojantis pirmoje vietoje, iš tikro yra antroje, o į pirmąją pakyla „Juta-KG Group“.
„Man atrodo, kad aš rytoj turėsiu ramiai ant sofos sėdėt, kad širdies pulsas atsistatytų“, – juokavo lyderiu tapęs I. Gelžinis.
„Būtume laimingesni, jeigu batai, kombinezonai ir mechanikai nebūtų kiaurai permirkę. Darom ką galim, stengiamės išvengti klaidų, bet jų buvo. Bet klydom ne mes vieni. Stengiamės išlaikyti savo poziciją ir strateguojam į priekį“, – apie pirmąją lenktynių pusę linksmai kalbėjo I. Gelžinis.
„Labiausiai sunkina tai, kad daug avarijų, saugos automobilis dažnai važiuoja. Kiek žiūrėjome prognozę, kažkada lietus nustos. Automobilis laiko puikiai, viskas gerai“, – trumpai pirmąją lenktynių pusę apibūdino trečioje vietoje važiuojančios komandos vairuotojas Nerijus Dagilis.
GT klasėje pirmas tris vietas užima tie patys „Porsche 911 GT3 Cup“ automobiliai, pirmaujantys ir bendroje įskaitoje.
A3000+ klasėje pirmas – „Palanga SPA Hotel“ komandos BMW M3 GTR (4 vieta bendroje įskaitoje). A3000 pirmauja „Team Bleekemolen“ su „Renault Clio“ (5-i bendroje įskaitoje). Dyzelinių automobilių klasėje pirmauja „Kaukas“ su „Volkswagen Golf“ (8-i bendroje), A2000 – „Alytaus chemija“ su „Renault Clio“ (13-i bendroje). X1 klasėje pirmauja „Kauno automobilininkų sporto klubas“ su LADA (24-i bendroje).
Atnaujinta po 154 ratų
Lenktynėms artėjant prie pusės distancijos, tampa aišku, kad 1000 kilometrų (373 ratai) šiemet įveikti nepavyks – lenktynes teks nutraukti pasibaigus maksimaliam jų laikui, 10-iai valandų, tad jų finišo vėliava bus mojuojama 22 val.
Trasoje kas kelias minutes įvykstant nedideliam incidentui, kam nors vis išvartant S formos posūkiuose sustatytus stiklo vatos blokus, saugos automobilio stadija tampa įprastu dalyku. Bene trečdalis pirmosios pusės lenktynių praėjo sportininkams važiuojant paskui saugos automobolį.
„Esam patenkinti, viskas tvarkoj, susitvarkėm su gamtos stichija. Spėjom pasikeisti ratus. Planas išlikti dešimtuke, priekyje labai greiti automobiliai, bet varžybos dar net neįpusėjo. Pasitraukė daug greitų lenktynininkų. Lyjant lietui vėsiau važiuoti, automobiliui lengviau – padangos mažiau dyla, dalys mažiau apkrautos, variklis nekaista. Vis tik prieš akis dar didelis atstumas, kurį reikia įveikti. Prognozuoti lenktynių favoritus galima – tai yra trys „Porsche“ automobiliai. Jos važiuoja stabiliai, nedaro klaidų, manau, jie bus lyderiai. O mūsų tikslas išlikti dešimtuke“, – sakė Tomas Šipkauskas. Jo komanda „Bauer racing“ su BMW M3 žengia šeštoje vietoje bendroje įskaitoje.
Atnaujinta po 135 ratų
Į lenktynių trasą grįžo avariją patyręs ir daugelio „nurašytas“ „Lexus IS-F“. Lipnia juosta apklijuota jo priekinė dalis „Lexus“ primena tiek pat kiek „Opel Ascona“, tačiau jis važiuoja toliau ir, nors kovoti dėl aukštos pozicijos šansų nėra, finišas yra pasiekiamas.
Trasa kiek pradžiuvusi, tačiau automobilių valytuvai veikia pilnu pajėgumu ir pradeda lynoti – sinoptikai prognozuoja, kad 17 valandą prasidės stiprus lietus.
Lenktynių lyderių trejetas nesikeičia – pirmas J. Bleekemolenas, antras I. Gelžinis, trečias R. Kupčikas.
Atnaujinta po 123 ratų
Trasa po truputį džiūsta ir lenktyninė trajektorija valosi – gerėja ir sportininkų vieno rato įveikimo laikai. Jeigu dar nenuvažiavus 100 ratų niekas nevažiuodavo greičiau nei 1 min. 30 sek., tai praėjus 120 ratų po šia riba „palenda“ bent penki vairuotojai.
Lenktynių distancijai pasiekus trečdalį, pirmaujančios komandos vairuotojas Benediktas Vanagas pasidalijo mintimis, ko reikia, norint pranašumą išlaikyti iki pat lenktynių pabaigos.
„Aš gal ir esu ralio vairuotojas, esu įpratęs slysti, bet čia to nereikia. Šitoje trasoje yra nemažai naujo asfalto, kuris yra slidus. Vos prisilieti prie akceleratoriaus, automobilis pradeda slysti. O nuslydęs, gauni per nagus labai stipriai. Čia ištvermės lenktynės, tu turi dirbti kaip laikrodis. Reikia toliau būti drausmingiems, laiku užsipilti benziną, keistis tada, kai trasoje priešais yra lėtesni vairuotojai ir t.t.“, – sakė lenktynininkas.
Atnaujinta po 105 ratų
Trasoje lietus nesiliauja, o pirmoje vietoje įsitvirtinusi Benedikto Vanago komanda kiek atsipalaidavo. Šiuo metu jis kiekviename rate važiuoja keliomis sekundėmis lėčiau nei antroje ir trečioje vietoje esantys ir labai panašius automobilius vairuojantys Jonas Gelžinis ir Nemunas Dagilis.
Tiesa, B. Vanago „Porsche“ antroje vietoje esantį J. Gelžinį lenkia vienu ratu, o N. Dagilį – trimis.
Po viso lietaus sukelto chaoso į penktąją vietą pakilo „Team Bleekemolen“. Joje važiuoja Michaelas Bleekemolenas – B. Vanago komandos draugų Jeroeno ir Sebastiaano tėvas, prieš kelis dešimtmečius dalyvavęs keliose F-1 lenktynėse. „Team Bleekemolen“ komandos „Renault Clio“ šiuo metu vairuoja Renee Steenmetzas.
Atnaujinta po 93 ratų
Pirmos vietos nesikeičia, tačiau į penktąją pakilo „GSR-Finance Group“ „Ginetta G50“, o „Aurtoverslo“ „Audi A4“ – į devintąją. Tokių rezultatų prieš lenktynes turbūt niekas neprognozavo.
Iš lenktynių dėl incidentų jau pasitrauke:
- „Lexus Team“ – „Lexus IS-F“
- „Hoptrans-Club Port by Jr Motorsport“ – „BMW M4 Silhouette“
- „Liqui Moly racing team“ – „BMW E90 Edva“
- „Racetech“ – „BMW BigDaddy“
Plačiau apie lietaus incidentus – paspaudus čia.
Atnaujinta po 80 ratų
Favoritėmis vadintos komandos rodo, kad tokį vardą užsitarnavo ne be reikalo. Trys „Porsche“ automobiliai toliau pirmauja ir yra gerokai atitrūkę nuo ketvirtoje vietoje esančio „BMW M3 GTR“.
Staiga prasidėjęs lietus gerokai pakoregavo likusio dešimtuko rikiuotę.
„Nepadarėme visko idealiai, nors ir nepadarėme tokių klaidų, kaip varžovai. Vienu metu apsikeitėme ir vairuotojais, ir pakeitėme padangas – sutaupėme lauko“, – sakė Jonas Gelžinis.
„Matosi pagal avarijų kiekį, kad nelabai pasiruošę vairuotojai skirtingoms sąlygoms. Gal ir automobiliai tam neparuošti. Bet kaip ir kiekvienais metais, tik pasikeičia oro sąlygos, avarijų iškart padaugėja“, – ramiai situaciją vertino Robertas Kupčikas.
Atnaujinta po 73 ratų
„General Financing-Autopaslauga by Pitlane“ komanda tolsta nuo persekiotojų, lyderiais išlieka visi trys „Porsche“, o 72-ame rate prasidėjus lietui, ne visi lenktynininkai spėjo pasikeisti padangas ir trasoje pradėjo slydinėti.
Viena trasos dalis bematant tapo ežeru, kurioje keli lenktynininkai padarė avarijas. Iš lenktynių dėl to pasitrauke „Liqui Moly“ komandos BMW M3, „Racetech“ komandos BMW M3, neaiškus „Lexus Team“ komandos „Lexus IS-F“ likimas. Po kelių ratų lenktynės baigėsi ir naktį suremontuotam „BMW M4 Silhouette“.
„Trasa plaukia. Nusileidime nuo viaduko aš plaukiau su upe pasroviui. Noriu perduoti nuoširdų ačiū kelininkams, kurie padarė apgailėtinos kokybės kelią. Mus trasoje išvysti beprasmiška. Išlaužtas ratas, išlaužtas pusašis, mes šįkart sudedam ginklus“, – sakė avariją patyręs Dainius Matijošaitis.
„Suremontuoti nespėsime, nes neturime reikiamų detalių. 70 proc., kad nebeišvažiuosim į trasą. Automobilis staiga pradėjo akvaplanuoti, jis apsisuko, ir į užpakalį atslydo konkurentų automobilis“, – sakė „Liqui Moly“ komandos vairuotojas Justas Tamašauskas. Jis taip ir nespėjo atsisėsti prie automobilio vairo iki kitas vairuotojas Edvinas Arkušauskas patyrė avariją.
Atnaujinta po 51 rato
„Mes laimingi, mūsų tikslas yra kiek atsilikti nuo lyderių ir juos vytis. Mes galime būti laimingi, kadangi esame vienu ratu atsilikę nuo lyderių, kas yra gerai“, – kalbėjo Steve'as Vanbellingenas, kurio „Palanga SPA hotel by Qvick motors“ komanda su BMW M3 GTR po 51 rato yra ketvirtoje vietoje.
Atnaujinta po 44 ratų
Kvalifikacijos metu avariją patyręs Simas Juodviršis papasakojo apie pirmuosius įveiktus lenktynių ratu – jis pirmas vairavo „Hoptrans-Club Port by Jr Motorsport“ komanos „BMW M4 Silhouette“.
„Viskas tvarkoj, mašina veikia. Startavom po sunkios nakties, trasoje daug sumaišties, bet einam po truputį į priekį. Po avarijos saugiklis įsijungia labiau, vairuoju atsargiau, kad galėtume išlaikyti visas varžybas. Dar visos galimybės prieš akis laimėti“, – sakė Simas Juodviršis.
Atnaujinta po 37 ratų
Greičiausiųjų trejetuke – jokių permainų, visi „Porsche 911 GT3 Cup“ automobiliai važiuoja vienas paskui kitą.
Ketvirtoje vietoje – Steve'o Vanbellingeno BMW M3 GTR, į penktąją pakilo Giedrius Notkus su BMW M3.
Į trasą taip pat grįžo „BMW Bigdaddy“, kuriam lenktynių pradžioje nukrito ratas.
Atnaujinta po 28 ratų
Geriausią vieno rato įveikimo laiką kol kas yra užfiksavęs Jeroenas Bleekemolenas su „Porsche 911 GT3 Cup“. Pirmoje vietoje važiuojantis lenktynininkas vieną Palangos trasos ratą įveikė per 1 min. 11,490 sek.
Tiesa, toks greitis kol kas nėra būtinas. Antroje vietoje žengia Jonas Gelžinis, trečioje – Robertas Kupčikas. Abu jie kiekviename rate važiuoja 1-2 sek. lėčiau, tačiau dėl buvusios saugos automobilio fazės J. Bleekemoleno iškovota keliolikos sekundžių persvara subliūško.
Neįtikėtini dalykai dedasi pas mus komandoje. Prieš pat saugos automobilio stadiją sugedo pavarų dėžė
„Aquila SR1“, panašu, pasitraukė iš pretendentų į pirmąją vietą – sugedo automobilio elektronika: iš pradžių išsijungė žibintai, o po to – ir pavarų dėžė.
„Neįtikėtini dalykai dedasi pas mus komandoje. Prieš pat saugos automobilio stadiją sugedo pavarų dėžė. Mechanikai bando ją tvarkyti – nežinau, kaip seksis. Kiekvienas ratas kainuoja brangias sekundes, nes „Porsche“ važiuoja velniškai greitai. Mes tikrai galėtume konkuruoti su jais, bet techninės problemos neleidžia to daryti“, – kalbėjo R. Čapkauskas.
Atnaujinta po 20 ratų
Į pirmas pozicijas išsiveržė „Porsche 911 GT3 Cup“ automobiliai. Trečioje vietoje važiavęs Ramūnas Čapkauskas su „Aquila SR1“ suko į techninio aptarnavimo zoną ir čia gaišta laiką.
Ketvirtoje vietoje žengia S. Juodviršis su „BMW M4 Silhouette“, penktoje – Steve'as Vanbellingenas su BMW M3 GTR.
Atnaujinta po 16 ratų
Pirmieji lenktynių ratai neapsiėjo be staigmenų. „Racetech“ komandos BMW, važiavęs penktoje vietoje, trasoje pametė ratą ir sustojo kelkraštyje. Automobilį vairavęs Marius Slaboševičius sugebėjo tvarkingai sostoti šalia trasos, o BMW ant evakuatoriaus bus pargabentas į techninio aptarnavimo zoną.
Kaip aiškino vienas lenktynių komentatorių, žiedinių lenktynių ekspertas Audrius Gelžinis, tai nėra mechanikų klaida. Lenktynėse naudojama vienos veržlės rato prisukimo sistema negali atsiveržti – šiuo atveju visa ratą laikanti konstrukcija nukrito nuo ašies.
„Tiesiog apsisukus, pradėjus gazuoti, išlūžo stabdžių diskas, suportas, nežinau, kas atsitiko. Turės labai daug įtakos, praradom daug ratų. Kiek laiko užtruks remontas, dar nežinom – ar detalę užteks tik pakeisti, ar reikės tvarkyti lūžusias dalis“, – po incidento kalbėjo Marius Slaboševičius.