Didžiąją lenktynių dalį pirmavę bei likus kiek mažiau nei šimtui ratų iki lenktynių finišo dėl priešininko klaidos likę vienvaldžiais lyderiais, „Skuba Dream“ komandos vairuotojai užtikrintai važiavo iki pat 373-iojo rato, kol „Porsche“ paskutinę valandą vairavęs E. Valeiša išvydo languotą vėliavą starto-finišo tiesiojoje.
Tai jau ketvirtoji Jono pergalė iš eilės ir septintoji – per visą aštuoniolikos metų lenktynių istoriją. Ignas šiose lenktynėse nugalėjo trečią kartą – visas pergales jis pasiekė važiuodamas kartu su broliu Jonu. E. Valeišai ši pergalė – pirmoji.
Antrą vietą užėmė „Skuba Racing Team“ komanda su „BMW M3 V8 BigDaddy“, treti finišo liniją kirto „Qvick-VR Racing“ su „MARC Cars BMW M2 V8“.
Paskutiniais ratais „ENEOS 1006 km lenktynėse“ nepavyko išvengti dramos. Nors kova dėl pirmos vietos iš esmės baigėsi likus beveik šimtui ratų iki lenktynių finišo, antros ir trečios likimas nebuvo aiškus iki pat finišo.
„Qvick-VR Racing“ komandos vairuotojas Nico Verdonckas likus dešimčiai ratų iki finišo dar beveik minute atsilikinėjo nuo BMW M3 GTR ir apie trečią vietą jo komanda tik svajojo. Tačiau ne N. Verdonckas, kuris kiekviename rate važiavo 6-7 sekundėmis greičiau už varžovą ir aplenkė šį likus iki finišo dar dviems ratams.
N. Verdonckas vos neužėmė ir antros vietos. Toje vietoje važiavusioje „BMW M3 V8 BigDaddy“ likus trims ratams iki finišo sulūžo pusašis ir komanda priėmė sprendimą palaukti techninio aptarnavimo zonoje iki pirmasis „Porsche“ kirs finišo liniją, o BMW išleisti iškart po to.
O po finišo trečia vieta pradėjusi džiaugtis komanda netrukus buvo nuliūdinta: teisėjai už pažeidimus lenktynėse jai skyrė 3 ratų baudą, tad „Qvick-VR Racing“ vėl nukrito į ketvirtą vietą, o į trečią pakilo BMW M3 GTR su Wardu Sluysu, Danieliu Colembie ir Basu Shoutenu.
Visą 2017 m. „ENEOS 1006 km lenktynių“ eigą skaitykite paspaudę čia.
Favoritai krito vienas po kito
Jau pirmajame „ENEOS 1006 km lenktynių“ rate žiūrovai neteko amo: penktadienį kvalifikacijoje užtikrintai visus varžovus aplenkusi „Aquila CR1“ jau pirmame posūkyje nukrito į antrą vietą, o po to juos aplenkė ir dar keli „Porsche“ bei BMW automobiliai. Kas nutiko? Gedimas. Nepavadintum to netikėta žinia – „Aquila CR1“ iš šešių startų 1000 km lenktynėse tik vieną kartą (pernai) sugebėjo finišuoti be rimtesnių techninių problemų.
Po to gedimo su vienu jutikliu, kuris kartais veikdavo, o kartais – ne, „Aquila“ užklupo dar kelios problemos, kurių viena pabaigė „Exit Palanga by Algirdai“ komandos lenktynes. Mechanikų spėjimu, starterio „bendiksas“ įkrito į pavarų dėžę ir užsikirto užpakaliniai automobilio ratai – „Aquila“ tuo metu vairavęs Deividas Jocius posūkyje atliko suktuką, tačiau sugebėjo išvengti smūgio į atitvarus.
Dar anksčiau nei „Aquila“ iš lyderių gretų pasitraukė belgų komanda su „Porsche 911 GT3 Cup“. Šiam automobiliui nepavyko išvengti bėdų su elektros sistemomis, o „MARC Cars V8 Ford Focus“ lenktynėse praktiškai nepasirodė, nors kvalifikacijoje buvo vienas greičiausių.
Lenktynėse jau po pirmų dešimčių ratų išryškėjo lyderiai – tai „Porsche 911 GT3 Cup“ vairuojančios „Skuba Dream“ bei „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ (Nemunas Dagilis, Steve‘as Vanbellingenas ir Ate‘as Dirkas de Jongas) komandos. Jos dažnai keitėsi lyderių pozicijomis, tačiau nepaisant pastarosios komandos greičio trasoje (jos „Porsche“ – kiek naujesnis ir su galingesniu varikliu), ilgesnį laiką pirmavo „Skuba Dream“. Ji negavo nei vienos baudos („Palanga Spa Hotel“ komanda kartą turėjo pravažiuoti pro techninio aptarnavimo zoną, o dar kartą – ir praleisti ten vieną minutę) bei greičiau keitėsi vairuotojais.
Daugiau nei du trečdalius lenktynių „Skuba Dream“ komandos persvara buvo itin trapi, o vairuotojų pasikeitimo ar degalų pildymo metu ji prarasdavo lyderės poziciją, tačiau situacija radikaliai pakito 284-ame rate: tuomet „Palanga Spa Hotel“ komandos „Porsche“ vairavęs S. Vanbellingenas itin siauroje trasos vietoje, nusileidime nuo tilto techninio aptarnavimo zonos link, padarė klaidą, apsisuko ir priekine dalimi rėžėsi į atitvarą. Rezultatas – kiauras „Porsche“ radiatorius bei baigtos lenktynės.
Patikimumo pergalė
2017-ųjų „ENEOS 1006 km lenktynėse“ nugalėjo ne tik momentinis greitis, bet ir patikimumas – bent jau taip atrodo žvelgiant į greičiausiųjų dešimtuką. Jame yra tokie automobiliai kaip „Volkswagen Golf GTI TCR“, „SEAT Leon Cupra TCR“ ar „Honda Integra“.
Tarptautinės klasės TCR automobiliai čia aplenkė ne vieną šimtu ar dviem šimtais arklio galių daugiau turintį automobilį, o apie „Honda Integra“ sėkmę kalbėti išvis keista: tai yra seniausias, pigiausias ir turbūt mažiausiai galingas automobilis iš visų, dalyvaujančių šių metų lenktynėse. Tačiau tai nesutrukdė gerai sustyguotai komandai su patikimu automobiliu užimti vietos greičiausiųjų dešimtuke ir užtikrintai nugalėti A2000 klasėje.
Itin atkakli kova vyko A3000 klasėje: čia iki pat lenktynių pabaigos vienas paskui kitą važiavo „Alfa Romeo klubo“ komandos „Alfa Romeo GT“ bei 54 numeriu pažymėtas „Autoverslo – ROLFO Ego racing team“ komandos „Audi A4“. Šioje dvikovoje nugalėjo „Alfa Romeo“.
Vieta | Nr. | Komanda | Klasė | Automobilis | Įveikti ratai |
---|---|---|---|---|---|
1 | 17 | Skuba Dream | GT | Porsche 911 GT3 CUP 997 | 373 |
2 | 99 | SKUBA RACING TEAM | GT | BMW M3 V8 BigDaddy | 366 |
3 | 14 | MOJO Lounge by JR Motorsport | A3000+ | BMW E46 GTR | 366 |
4 | 34 | Qvick-VR Racing | X1 | MARC Cars BMW M2 V8 | 363 (bauda 3 ratai) |
5 | 45 | Nero-GSR racing team | A3000+/TCR | Volkswagen GOLF GTI TCR | 361 |
6 | 9 | IGORIOLANKAI | A3000+/TCR | SEAT LEON | 357 |
7 | 58 | Rotoma Racing | GT | BMW M3 | 357 |
8 | 23 | Orion Racing Team | GT | BMW E92 M3 | 347 |
9 | 12 | Bunasta by Zaibelis motorsport | A2000 | Honda Integra Type-R | 346 |
10 | 79 | Liqui-Moly Racing Team Lithuania | A3000+ | BMW E90edva | 345 |
11 | 96 | Lexus Team LT | GT | Lexus IS-F | 341 (bauda 1 ratas) |
12 | 78 | PGM technika racing | D2 | BMW 330 D | 340 |
13 | 22 | 222 | A3000+ | VW Scirocco | 339 |
14 | 10 | Rokiskio GRAND | A3000+ | BMW M3 | 339 |
15 | 24 | Alfa Romeo klubas | A3000 | Alfa Romeo GT | 338 |
16 | 54 | Autoverslas – ROLFO Ego racing team | A3000 | Audi A4 Turbo quattro | 333 |
17 | 8 | TECHNINIS PROJEKTAS | GT | BMW M3 | 321 |
18 | 66 | TELSIU STATYBA | D1 | BMW 123D | 318 |
19 | 4 | Kauno automobilininku sporto klubas | X1 | Lada 2104 | 316 |
20 | 53 | Dynami:t Energy | A3000 | BMW E46 | 311 |
21 | 77 | Subaru-Kautra Team | A2000 | Subaru BRZ | 301 |
22 | 21 | Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport | GT | Porsche 991 | 284 |
23 | 95 | Greicio akademija | A3000 | BMW 330 | 275 |
24 | 55 | Saburov Racing Team | A3000+ | Subaru Impreza WRX | 274 |
25 | 33 | SamsonasRacing.com | A3000+ | BMW M3 | 274 |
26 | 5 | Cone Forest Motorsport | A3000+ | BMW M3 | 265 |
27 | 15 | JUTA-BAUER Rally Team | A3000+ | BMW M3 | 264 |
28 | 69 | Flash Racing Latvia | D2 | BMW 330D | 260 |
29 | 31 | AEGN Racing | D1 | BMW 120D | 241 |
30 | 88 | Sauda racing | A2000 | Honda Civic | 233 |
31 | 46 | Anteja-Kraujotyrimai.lt | D2 | AUDI A4 RS Sport | 214 |
32 | 90 | Galingas.lt | A3000 | BMW E46 | 199 (bauda 19 ratų) |
33 | 98 | Team Hot Wheels | GT | BMW M3 | 153 |
34 | 13 | Exit Palanga by Algirdai | X1 | Aquila CR1 | 121 |
35 | 11 | Sparti Reklama – PF Kekava racing team | D1 | BMW 120D | 112 |