Atnaujinta po finišo
Pirmasis po 373 ratų languotą starto-finišo vėliavą išvydo Egidijus Valeiša, vairavęs „Skuba Dream“ komandos „Porsche 911 GT3 Cup“.
Visą straipsnį apie lenktynių finišą skaitykite paspaudę čia.
Atnaujinta po 332 ratų
Pirmose pozicijose situacija nesikeičia, tačiau itin atkakli kova verda A3000 klasėje. Du šios klasės lyderiai važiuoja viename rate, minimaliai atsilikdami vienas nuo kito – kelių sekundžių klaida gali lemti šios klasės nugalėtoją.
„Mes dabar žiūrime save – kad automobilis atlaikytų, kad nepadaryti klaidų. Tikimės, kad viskas bus gerai – ką padarėm, tikimės, kad pasiteisins“, – kalbėjo komandos vairuotojas Jonas Karklys. Jis sakė, kad laikosi išankstinės strategijos ir nieko specialaus negalvoja – išankstinis planas turėtų atvesti prie pergalės.
Atnaujinta po 270 ratų
„Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ komandos „Porsche 911 GT3 Cup“ automobilį vairavęs Steve'as Vanbellingenas suklydo, posūkyje apsisuko ir kliudė atitvarą. To rezultatas – pradurtas automobilio aušinimo radiatorius ir baigta kova dėl pirmosios vietos.
Lenktynininkas paslydo itin siauroje vietoje, nusileidime nuo tilto link techninio aptarnavimo zonos. Atgabenus automobilį į „boksus“, jį apžiūrėję mechanikai nusprendė, kad remontuoti neverta – kova dėl pirmos vietos vis tiek jau baigėsi, o važiuoti tik dėl finišo ši komanda neketina.
„Mes atsilikinėjome, tad spaudėme. Aš padariau klaidą, kliudžiau atitvarą ir viskas. Avarija per didelė, kad kažką tvarkyti, lenktynės baigtos“, – po avarijos komentavo S. Vanbellingenas.
Po jungtinės belgų, lietuvių ir filipiniečių komandos nesėkmės pirmoje vietoje įsitvirtino „Skuba Dream“ komanda su Ignu ir Jonu Gelžiniais bei Egidijumi Valeiša. Į antrąją pakilo „Skuba Racing Team“ komandos „BMW M3 V8 BigDaddy“, trečioje – „BMW M3 GTR“.
Atnaujinta po 257 ratų
Pirmos dvi komandos nesikeičia: tai „Skuba Racing“ ir „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“, tačiau trečioji, „Quick-VR Racing“, daug laiko praleido techninio aptarnavimo zonoje.
„Ericas važiuodamas kliudė padangas, tad apgadino sparną, kuris pakrypo ir pradėjo liesti padangą. Mes praradome laiko, kol sutvarkėme problemą, tačiau vėl važiuojame. Kelios valandos dar liko, tad dar visko gali nutikti – dabar laikas atakuoti“, – kalbėjo komandos vairuotojas Nico Verdonckas.
Tuo tarpu konkurentų nesėkme pasinaudojo „BMW M3 V8 BigDaddy“ ir pakilo į trečią vietą. Šio automobilio vairuotojas Džiugas Tovilavičius dar penktadienį juokavo, kad gal reikėtų į bažnyčią nueiti, nes jų BMW nuolat užklumpa netikėtos problemos. Tačiau lenktynėse, panašu, jos dingo.
„Turiu kišenėj šventintos duonos, gal padeda. Viskas labai gerai – varom, stengiamės ir darom ką galim. Keičiamės pagal planą, viskas kol kas gerai. Viskas „ledas“ – labai gerai mašina veikia. Kaip prieš tai sakiau, čia ta diena, kai saulė šviečia – tai dabar viskas labai gerai“, – džiaugėsi lenktynininkas.
Atnaujinta po 207 ratų
Lenktynėms persivertus į antrąją pusę, lyderiai nesikeičia: tai dvi „Porsche“ komandos bei „MARC Cars“. Tačiau kitose vietose – nemažai netikėtumų.
Pirmąją lenktynių pusę puikiai važiavęs „Team Hot Wheels“ komandos BMW M3 pradėjo streikuoti po keturių valandų: įtariama, kad sugedo šių pavarų dėžė. Mechanikai ją greičiausiai sutvarkytų, tačiau komandos vairuotojas Gintautas Šlepikas buvo skeptiškas: jų tikslas nėra finišuoti, o užimti kuo aukštesnę vietą, tad važiuoti antrame dešimtuke nėra tikslo.
TAIP PAT SKAITYKITE: Pavarų dėžės gedimas privertė pasitraukti „Team Hot Wheels“ komandą
Neįtikėtinai aukštą rezultatą demonstruoja dešimtoje vietoje lenktynėms įpusėjus esanti „Bunasta by Žaibelis Motorsport“ komanda, nes jų automobilui „Honda Integra“ yra daugiau metų nei šioms lenktynėms.
„Devintoje vietoje – 80 tūkst. eurų biudžetas. Mūsų – 8 tūkstančiai. Ar yra ką lyginti? Manau, žiūrovai turėtų suprasti, daugiau nėra ką pasakyti. Mes jau buvome nusprendę, kad mūsų jaunasis Ignas maksimaliai važiuos. Mes norime savo klasėje būti pirmi, tad dar didinsime tempą, o bendroje įskaitoje norėtume į dešimtuką papult“, – trumpai apie lenktynes jų pusiaukelėje komentavo komandos lenktynininkas Tomas Rimkus.
Atnaujinta po 147 ratų
Lyderių trejetukas nesikeičia, tačiau blogos naujienos „Exit Palanga by Algirdai“ komandos gerbėjams – „Aquila CR1“ pasirodymas lenktynėse tapo gerokai komplikuotas.
„Starteris atsilaisvino ir jo bendiksas įkrito į greičio dėžę, tada užstrigo ratai. Jeigu pavyks ištraukti bendiksą, važiuosim toliau. Tikimės, kad greitu metu ištrauksime. Dabar aiškinamės, kodėl atsisegė variklio dangtis, nes tokių nesąmonių kartais pasitaiko“, – komentavo komandos vadovas Andrius Ramanauskas.
Visą savaitgalį techninės problemos persekiojo šį automobilį, o lenktynių metu, atrodo, jos pasikartodavo kas dvidešimt ratų. Tačiau paskutinė problema, užsikirtusi pavarų dėžė, praktiškai užbaigė penktadienį kvalifikacijoje nugalėjusių lietuvių pasirodymą: jeigu ir pavyks sutvarkyti „Aquila“, apie aukštesnę poziciją jau nebeišeis net svajoti.
TAIP PAT SKAITYKITE: Nesėkmių rekordininkė Palangoje – „Aquila CR1“
Lenktynėse problemų neišvengė Nemuno Dagilio komanda: jie 7 ratus pravažiavo už lėtesnio varžovo, negalėdami jo aplenkti, o vėliau dar ir baudą gavo už sportinį pažeidimą.
Varžybos puikiai sekasi abiems komandoms, vairuojančioms TCR automobilius. „Nero-GSR Racing Team“ ir „Igorio lankai“ komandos užima atitinkamai 6 ir 8 vietas.
„Manau, kad kol kas mums sekasi. Technika laiko, gedimų neturime. Tiesa, kariaujame su stabdžiais, bet tai vyksta nuo ketvirtadienio. Negalime važiuoti dėl greičiausio rato, bet galime važiuoti stabiliai ir greitai. Be to, visi lenktynininkai gali palaikyti panašų greitį.
Kas yra su stabdžiais, nežinome – jie veikia neefektyviai. Nors anksčiau važiavome ne vienose varžybose, tačiau dabar keičiame ir diskus, ir trinkeles, bet problemos nerandame“, – pasakojo „Volkswagen Golf GTI TCR“ vairuotoja Ernesta Globytė.
Atnaujinta po 120 ratų
Lenktynėse toliau lyderiauja du „Porsche“, trečioje vietoje – „MARC Cars“, o toliau keliose vietose išsidėstę įvairiausių modifikacijų BMW modeliai. Į septintą vietą pakilo „Nero-GSR Racing Team“ su „Volkswagen Golf GTI TCR“ automobiliu.
Lenktynės nesėkmingai klostosi „Exit Palanga by Algirdai“ komandai. Iš pradžių „Aquila CR1“ neužsivedė po vairuotojų pasikeitimo, o po to trasoje atsilupo variklio dangtis – dėl šių nesklandumų komanda prarado ne vieną minutę laiko ir nukrito už greičiausiųjų dešimtuko ribos.
Komandos vairuotojas Saulius Girdauskas teigė, kad nors apie pergalę galvoti sunku, tačiau rankų nenuleidžia ir tikisi kompensuoti prarastą laiką – juk iki finišo dar liko ne viena valanda.
Atnaujinta po 100 ratų
Lyderiai toliau keičiasi: į pirmąją vietą vėl išsiveržė 21 numeriu pažymėtas tarptautinės lenktynininkų komandos (lietuvio, belgo ir filipiniečio) „Porsche 911 GT3 Cup“ – prie šio automobilio vairo sėdęs Nemunas Dagilis yra puikios sportinės formos ir štampuoja vieną greitą ratą po kito.
„Skuba Dream“ komanda tuo tarpu važiuoja antroje vietoje. Šios komandos kovoja dėl pirmosios vietos, nes trečiąją užimanti „Qvick-VR Racing“ su „MARC Cars BMW M2“ atsilieka trimis ratais. Iškart už jos, atsiliekantis keliomis dešimtimis sekundžių – „BMW M3 BigDaddy“.
Tuo tarpu karštis toliau renkasi aukas. „Samsonasracing.com“ komandos BMW M3 per pirmąjį lenktynių ketvirtį užsidegė dukart, o komandos mechanikai turėjo nemažai darbo.
TAIP PAT SKAITYKITE: „Samsonasracing.com“ komandos mechanikai persikvalifikavo į ugniagesius
Atnaujinta po 69 ratų
Keičiasi lyderių rikiuote: I. Gelžinio vairuojamas „Skuba Racing“ komandos „Porsche 911 GT3 Cup“ nukrito į trečią vietą, o į pirmąją pakilo Steve'as Vanbellingenas su tokiu pačiu, tik kiek naujesniu ir galingesniu „Porsche“. Antroje vietoje – „Qvick-VR Racing“ komanda su „MARC Cars BMW M2 V8“.
Ketvirtoje vietoje įsikūrusi „Exit Palanga by Algirdai“ komanda su „Aquila CR1“.
Su problemomis susidūrė puikiai kvalifikacijoje pasirodžiusi „Saburov Racing Team“ komanda. Jos „Subaru Impreza WRX“ nutrūko vairo stiprintuvo dirželis, o po to ir patyrė avariją.
Plačiau apie komandos nuotykius su komentarais skaitykite čia.
Atnaujinta po 42 ratų
Pirmoji didesnė avarija trasoje: 89 numeriu pažymėtą „Helios Sport“ komandos „Honda Civic“ vairavęs Vaidotas Mitkus per vėlai pradėjo stabdyti posūkyje prieš starto-finišo tiesiąją, užblokavo ratus ir įsirėžė į betoninius blokus.
Pauze pasinaudojo kone visos komandos, pildžiusios degalų atsargas bei atlikusios vairuotojų pasikeitimus. Tiksliausiai tuo pasinaudojo ir į pirmą vietą išsiveržė „Skuba Dream“ komanda, antroje liko belgų „MARC Cars BMW M2“, trečioje – „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“.
Greičiausias lenktynių ratas kol kas priklauso pastarajai komandai, kurios vairuotojas Nemunas Dagilis su „Porsche 911 GT3 Cup“ vieną Palangos trasos ratą įveikė per 1 min. 11,868 sek.
Atnaujinta po 35 ratų
Jau pirmuosiuose ratuose su problemomis susidūrė ne vienas dalyvis. Į startą net nepajudėjo „MARC Cars V8 Ford Focus“ automobilis, kuriam penktadienio kvalifikacijoje sugedo variklis. Vos po trijų ratų į techninio aptarnavimo zoną buvo evakukuotas britų Hollandų „Ford“, o netrukus trasoje sustojo „Antėja-Kraujotyrimai“ komandos „Audi A4“. Su problemomis susidūrė ir „Samsonasracing.com“ komandos BMW M3, kuriam sugedo vairo stiprintuvas – mechanikai techninio aptarnavimo zonoje turėjo panaudoti ir gesintuvus.
Su naujomis problemomis susidūrė ir „Techninio projekto“ komanda, kurios BMW M3 penktadienio treniruočių metu trūko pakabos detalė. Jos automobilis techninio aptarnavimo zonoje stovi jau nuo 20-o rato – šįkart sugedo reduktorius. Jis, pasak komandos vadovo, buvo brokuotas, nes prieš lenktynes įdėtas naujas.
Atnaujinta po 18 ratų
Iškart po starto kelias pozicijas prarado „Aquila CR1“ automobilis – Deividas Jocius pirmus ratus važiuoja lėčiau nei konkurentai ir jau nukrito į ketvirtą vietą.
„Praradome laiko todėl, kad nenorime spausti nuo pat pradžių. Nenorėjome rizikuoti padaryti kažką – geriau sustartuoti kiek lėčiau, o visas veiksmas dar truks aštuonias valandas. Tai – tik strategija“, – kalbėjo komandos vadovas Andrius Ramanauskas.
Tiesa, komandos vairuotojas buvo kiek atviresnis. Saulius Girdauskas sakė, kad „Aquila“ turi problemų su vienu jutikliu, kuris kai kuriuose ratuose veikia, kai kuriuose – ne. Komandos mechanikai jutiklį planuoja pakeisti vairuotojų pasikeitimo metu.
Kiti dalyviai savo demonstruojamu tempu džiaugiasi, nors ir turi problemų.
Tempas įspūdingas, viskas gerai – važiuojam antroje pozicijoje, kas yra neįtikėtinai gerai
„Tempas įspūdingas, viskas gerai – važiuojam trečioje pozicijoje, kas yra neįtikėtinai gerai. Mašina važiuoja gerai, tik viena bėda – praradom ryšį su Jonu. Nežinom, ar kažkas pačioje racijoje blogai, ar kitos problemos. Galbūt išsijungė sistema, bandysim ieškoti bėdos. Stojimo dėl to, kad neveikia ryšys, nedarysim – blogiausiu atveju turim komunikaciją per lentą, kurią lenktynininkui parodo komandos vadovas starto-finišo tiesiojoje. Jonui nereikės nei degalų pilti, nei kažko kito daryti, dar jam reikia tik važiuoti“, – pasakojo „Skuba Dream“ komandos vairuotojas Ignas Gelžinis.
Nedidelę klaidą posūkyje padarė ir Marius Slaboševičius su „BMW M3 V8 BigDaddy“ – jis apsisuko ir nukrito į dvidešimtą vietą. Tačiau automobilis – sveikas ir lenktynininkas pamažu lenkia vieną konkurentą po kito.
Startas
Jau tradicija tapo tai, kad komandoms apginti iškovotą titulą šiose lenktynėse – neįmanoma užduotis. Tradicija nepakis ir šiemet, kadangi praėjusių metų nugalėtojai, „General Financing team Pitlane“ komanda varžybose net nedalyvauja.
Penktadienį toje pačioje laikinai įrengtoje trasoje vyko visų dalyvių kvalifikacija, suskirsčiusi dalyvius pagal greitį į starto pozicijas. Čia greičiausiai vieną ratą įveikė „Exit Palanga by Algirdai“ komandos atstovas Ramūnas Čapkauskas. Jis su „Aquila CR1“ vieną ratą įveikė per 1 min. 9,952 sek. Iškart po jo lenktynes pradėjo belgų komandos „Quick-VR Racing“ „MARC Cars BMW M2 V8“ automobilis, o po šio – trys „Porsche“ modeliai.
Lenktynių metu numatomas saulėtas oras, lietaus neturėtų būti. Iš vienos pusės, tai komandoms naudinga – nereikės lietui skirtų padangų ir kur kas mažesnė netikėtumų tikimybė. Kita vertus, šiltas oras reikalauja daugiau ištvermės tiek iš vairuotojų, nes automobilių salone oras įkaista iki 40-50 laipsnių, tiek iš pačių automobilių.