Tačiau apie TV žvaigždes rašo 15min rubrikos „Vardai“ žurnalistai. Šis straipsnis – automobilių rubrikoje, tad pamirškime ekranus ir pažiūrėkime į variklius bei lenktynininkus. O konkrečiau – į favoritus, kurie atrodo realiausiais pretendentais lipti ant scenos šeštadienį.
Lyderius suskirstėme į dvi dalis: favoritus, kurie yra realiausi pretendentai užimti pirmąją vietą, bei greitas komandas, kurios turi šansų pasispardyti dėl vietos greičiausiųjų penketuke, tačiau aukščiau pakilti joms įmanoma tik po konkurentų nesėkmių.
Favoritai: kažkurie iš jų nugalės
Nr. 6. Komanda: „VDS Racing Adventures“, automobilis: „MARC Cars Ford Focus V8“
Įsiminkite šį starto numerį: nemaža tikimybė, kad šią komandą iš Belgijos išvysime ant „ENEOS 1006 km lenktynių“ apdovanojimų scenos. Jeigu ne bendroje įskaitoje, tai bent jau prototipų (X1) klasėje.
Raphaelis van der Stratenas Ponthozas ir Thierry de Latre du Bosqueau nėra gerai žinomi lenktynininkai Lietuvoje, tačiau jų patirtis didelė. O Australijoje „MARC Cars“ įmonės sukonstruotas rėminės konstrukcijos automobilis yra identiškas komandos iš Belgijos „Qvick-VR Racing“ modeliui (Nr. 34).
„ENEOS 1006 km lenktynių“ trasoje kur kas svarbiau nei stabilumas posūkiuose yra komandinė taktika ir automobilio įsibėgėjimo bei stabdymo savybės, tad galingas variklis tokioje trasoje gali būti didelis privalumas.
Nr. 13. Komanda: „Exit Palanga by Algirdai“, automobilis: „Aquila CR1“
Penktas kartas nemelavo. Ketverius metus turėję daugybę techninių problemų ir finišą pasiekdavę tik kartu su „Alfa Romeo“ ar „Honda“ automobiliais, praėjusiais metais „Exit Palanga by Algirdai“ komanda parodė visą savo potencialą: „Aquila CR1“ preciziškai važiavo iki pat paskutiniojo rato ir užėmė antrą vietą bendroje visų „ENEOS 1006 km lenktynių“ įskaitoje.
Šiemet automobilis tikrai nėra blogesnis, greičiau priešingai. Ir panašu, kad tradiciniai Palangos lenktynių kvalifikacijos nugalėtojai šiais metais nusitaikė ne tik į šio pasiekimo pakartojimą, bet ir į pergalę pačiose lenktynėse. Komandos branduolys Ramūnas Čapkauskas, Andrius Jasionauskas ir Deividas Jocius kartu lenktyniauja ne pirmus metus, o šiemet prie jų prisijungė ir Saulius Girdauskas – žmogus, apie kurio patirtį automobilių sporte priminti nereikia.
Nr. 17. Komanda: „Skuba Dream“, automobilis: „Porsche 997 GT3 Cup“
Šioje komandoje sutelkti net aštuoni „ENEOS 1006 km lenktynių“ nugalėtojų titulai: du yra iškovojęs Ignas Gelžinis ir šešis – jo brolis Jonas. Beje, Jonas triumfavo šiose lenktynėse 2014–2016 metais, tačiau ketvirtą kartą pakartoti šią sėkmę jam bus itin sunku. Nors 450 AG išvystantis automobilis yra toks pat, kokiu J.Gelžinis triumfavo pernai, šiemet vienas iš „GT3 Cup“ konkurentų turi galingesnį variklį (Nr. 21), o prie greičiausiųjų būrio prisijungė ir du „MARC Cars V8“ prototipai. Be to, ir „Aquila CR1“ konstruktoriai, praėjusiais metais nedideliu atstumu atsilikę nuo „Porsche“, nestovėjo vietoje.
Patyrę lenktynininkai, gerai dirbantys komandos nariai ir patikimas automobilis turėtų atgabenti šią komandą ant nugalėtojų podiumo. Tačiau ar jiems pavyks užlipti ant aukščiausio podiumo laiptelio – didelis klausimas.
Nr. 20. Komanda: „Palanga Spa Hotel 2 by SpeedLover“, automobilis: „Porsche 991 GT3 Cup“
Komandos vairuotojai Pierre‘as-Yvesas Pacque ir Jeanas-Michelas Gerome‘as yra naujokai „ENEOS 1006 km lenktynėse“, tačiau jų pavardės žiedinių lenktynių gerbėjams yra girdėtos. Jie pasirinko didžiausią sėkmės garantą šiose lenktynėse – „Porsche GT3 Cup“ modelį, tačiau, palyginti su kitais „Porsche“ atstovais, ši komanda atrodo silpniausia.
Techniškai identišką automobilį turinti „Skuba Dream“ į lenktynes vežasi aštuonių pergalių Palangos lenktynėse patirtį, o 21 numeriu pažymėtas „Porsche 991 GT3 Cup“ turi galingesnį variklį ir du nugalėtojų titulus.
Nr. 21. Komanda: „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“, automobilis: „Porsche 991 GT3 Cup“
„Porsche GT3 Cup“ serijos automobiliai yra daugiausia kartų nugalėję Palangoje, tokį automobilį vairavusios komandos pergalę šventė 4 kartus iš pastarųjų 5. Ir šiemet „Porsche“ automobilių desantas Palangoje nemažas – trys „GT3 Cup“ modeliai. Tačiau vienas iš jų išsiskiria.
Tai „Palanga Spa Hotel by EMG Motorsport“ komandos automobilis. Tai – naujausios kartos „Porsche 991 GT3 Cup“ modelis su 4,0 l varikliu, išvystančiu 500 AG. Prie jo vairo sėdės patyrę lenktynininkai Steve‘as Vanbellingenas, Nemunas Dagilis bei Ate‘as Dirkas de Jongas, o kiti komandos nariai – taip pat ne pirmus metus dirbantys kartu.
Būtų didelė staigmena, jeigu nė vienas iš „Palanga Spa Hotel“ komandų automobilių (jų yra du – Nr. 20 ir Nr. 21) neužimtų prizinės vietos. O 21 numeriu paženklintos komandos atstovus išvysti ant aukščiausio podiumo laiptelio šansai yra dideli.
Nr. 34. Komanda: „Qvick-VR Racing“, automobilis: „MARC Cars BMW M2 V8“
Dar vieni etatiniai Palangos lenktynių dalyviai, šįkart atsivežantys čia neregėtą automobilį: Australijoje sukonstruotą „MARC Cars“ rėminės konstrukcijos prototipą. Jis turi V8 variklį, išvystantį 500 AG, bei nuostabų galios ir svorio balansą – 434 AG vienai tonai. Įvairiose lenktynių trasose tokių automobilių vieno rato įveikimo laikai yra labai panašūs kaip ir „Porsche 991 GT3 Cup“, tad Palangoje laukia ypač įnirtinga kova.
Analogišku automobiliu, tik įvilktu į „Ford Focus“ drabužį, važiuos dar viena komanda (Nr. 6, apie ją – aukščiau), tačiau šios šansus vertinti geriau reikėtų vien dėl vairuotojų ir patirties šioje trasoje. Erikas Qvickas, Dirkas van Rompuy bei Nico Verdonckas – patyrę sportininkai, o pirmieji du jau daugelį metų vasaros vidurvasarį rezervuoja vizitui Lietuvoje.
Nr. 99. Komanda: „Skuba Racing Team“, automobilis: „BMW M3 V8 BigDaddy“
Tai yra vienas greičiausių automobilių visame dalyvių parke, tačiau praėjusiais metais komandai iškilo problemų su patikimumu, po to – su lenktyniniais incidentais, ir „BigDaddy“ finišo iš esmės nepasiekė. Šio išskirtinio modelio istorija kiek primena „Aquila CR1“: šiam automobiliui prireikė penkerių metų, kad rimtai pakovotų dėl pirmosios vietos. „BigDaddy“ šis startas – tik antras. Kita vertus, jo išvystomų arklio galių ir sukimo momento niutonmetrų suma viršija tūkstantį, o tai – rimti skaičiai ilgų distancijų lenktynėse. Be to, 2016-aisiais šis automobilis kvalifikacijoje nusileido tik „Aquila CR1“.
Be gerų vairuotojų joks automobilis finišo nepasieks ir čia „Skuba Racing Team“ nėra išskirtinė: prie „BigDaddy“ vairo sėdės Palangos asfaltą ne kartą brūžinę Karolis Šikšnelis, Džiugas Tovilavičius ir Marius Slaboševičius.
Greiti, tačiau ne greičiausi
Nr. 8. Komanda: „Techninis projektas“, automobilis: BMW M3
Prie lyderių šią komandą priskirti galima dėl kelių dalykų: pirma – BMW M3 yra populiariausias automobilis Palangos lenktynėse ir ne kartą užsirekomendavo kaip puikiai pritaikytas šiai greitkelio trasai. Antra – šis BMW M3 yra pats geriausias, koks tik gali būti M3 – jis turi 4,0 l V8 variklį. Trečia – komanda, kurios vairuotojai yra Giedrius Notkus, Mindaugas Urbanas, Vygandas Urbanas ir Jonas Sluckus, pradėjo dirbti ne vakar, o automobilis maratoninėse lenktynėse pasirodo ne pirmą kartą.
Praėjusiais metais ši komanda užėmė 6 vietą. Natūralu, kad iš anksčiau išvardytų lyderių ne visi važiuos pagal išankstinį planą ir turės problemų, tad nėra priežasčių, kodėl „Techninis projektas“ negalėtų pakartoti savo rezultato.
Nr. 9. Komanda: „Igorio lankai“, automobilis: „SEAT Leon Cupra TCR“
Pati šviežiausia automobilių sporto naujiena, TCR klasė, atvėrė vartus daugybei automobilių gamintojų – TCR modelius galima įsigyti su daugiau nei dešimčia skirtingų logotipų, pradedant „Alfa Romeo“, baigiant „Volkswagen“. Tai – greiti, tačiau daug standartinių agregatų turintys modeliai, skirstomi į kelias papildomas kategorijas. Bene pagrindinis skirtumas tarp TCR kategorijų – pavarų dėžė. Pigesni automobiliai turi į standartinius automobilius montuojamas dėžes (SEAT atveju – 6 laipsnių DSG), brangesni – sportines sekvencines.
Šis SEAT turi DSG pavarų dėžę, tad varžybų metu bus lėtesnis už kitą TCR automobilį (Nr. 45, „Volkswagen Golf“). Daugelyje sporto šakų prieš varžybas kažkuris kintamasis yra apibūdinamas kaip „juodasis arkliukas“ – tokį pavadinimą šių metų „ENEOS 1006 km lenktynėse“ gautų abu TCR automobiliai. Tikrose lenktynių trasose TCR modeliai ne šviesmečiais atsilieka nuo GT klasės automobilių, tad Palangos lenktynėse šis gali įnešti nemažai sumaišties.
Komanda „Igorio lankai“ dirba kartu ne pirmus metus, o vairuotojai Igoris Ivanovas, Kęstutis Vilkas ir Sigitas Ambrazevičius – ne naujokai lenktynėse.
Nr. 14. Komanda: „MOJO Lounge by JR Motorsport“, automobilis: BMW E46 GTR
Wardas Sluysas, Danielis Colembie ir Basas Schoutenas į Palangą atvyksta ne tik savaitę praleisti vakarėliuose, bet ir palenktyniauti. Jų BMW E46 GTR – kiek senstelėjęs modelis, tačiau itin greitas ir patikimas. Jis neprilygsta naujausiems „Porsche“ ar kitiems anksčiau išvardytiems modeliams greičiu, tačiau, lyderiams pridarius klaidų, patyrusi belgų ir olandų komanda gali užkopti aukštai.
Tą jie įrodė pernai: neprireikė net lyderių klaidų, kad patikimas BMW GTR modelis atgabentų lenktynininkus ne tik į užtikrintą pirmą vietą A3000+ klasėje, bet ir į ketvirtą poziciją bendroje įskaitoje.
Nr. 45. Komanda: „Nero-GSR racing team“, automobilis: „Volkswagen GOLF GTI TCR“
Šis „Volkswagen“ – greitesnis už 9 numeriu pažymėtą „SEAT Leon Cupra TCR“, nes turi sekvencinę pavarų dėžę. Tai yra aukščiausios prabos TCR automobilis, kurio kovą su kur kas galingesniais „Porsche“ bei BMW automobiliais pamatyti bus velniškai įdomu.
Jo duomenys įspūdingi: 330 AG, 420 Nm, 5,2 sek. iki 100 km/val. ir apie 1 300 kg svoris (su vairuotoju). Šį „Volkswagen Golf“ valdys patyrę lenktynininkai: Ernesta Globytė, Dainius Matijošaitis, Nerijus Malaševičius ir Eugenijus Misiūra.
Vieta „Top 10“? Negarantuojama, bet stipriai tikėtina. „Top 5“? Drąsu, bet ne taip seniai Palangoje nugalėjo „Honda Civic“.
Nr. 58. Komanda: „Rotoma Racing“, automobilis: BMW M3
Robertas Graudinis, Mindaugas Boguševičius ir Gintaras Morkevičius ne pirmą kartą dalyvauja „ENEOS 1006 km lenktynėse“, o praėjusiais metais ši komanda užkopė į penktąją vietą bendroje įskaitoje. Nėra priežasčių, kodėl šis GT klasei paruoštas BMW M3 negalėtų pasiekimo pakartoti, tam tereikia vieno kintamojo – kelių konkurentų nesėkmių. Greičiu trasoje aplenkti „Porsche“ ar „MARC Cars“ šis BMW M3 šansų neturi.
Nr. 67. Komanda: „Gera Dovana – Cargowin.eu“, automobilis: „Lotus Elise“
Vienas iš didžiausių varžybų netikėtumų. Nors Simas Juodviršis prieš kurį laiką užsiminė, kad jo tikslas – tik pergalė, tai greičiau yra dažno podiumo lankytojo ambicija nei realybė. „Lotus Elise“ yra greitas automobilis, o perdarytas į X1 klasę tapo itin greitu ir kvalifikacijoje gali tikėtis vietos greičiausiųjų dešimtuke. Tačiau lenktynėse gali laukti dar viena „Aquila“ istorija: penki metai tobulinimo, kol automobilis taps patikimas.
Tiek laiko gaišti nenorėtų nei Simas Juodviršis, nei kiti komandos vairuotojai Egidijus Gutaravičius, Martynas Čiuželis ir Martynas Griška, tačiau prognozuoti jiems aukštą vietą reikštų būti dideliu optimistu.
Nr. 96. Komanda: „Lexus Team LT“, automobilis: „Lexus IS-F“
Legendiniu pamažu tampantis automobilis debiutinėse savo 1000 km lenktynėse vos neužėmė prizinės vietos bendroje įskaitoje, o pastaraisiais metais reguliariai pakliūva tarp dešimties greičiausių. Tai nėra greičiausias automobilis – viename rate jis atsilieka ir nuo „Porsche“, ir nuo daugelio BMW, o apie kvalifikacijos greičiausiųjų dešimtuką, greičiausiai, lieka tik svajoti. Tačiau „Lexus“ stiprybė – tiksli komanda ir patikimumas. Kol konkurentai remontuojasi, pildo degalus ar keičia detales, nedaug nuo standartinio automobilio nutolęs „Lexus IS-F“ važiuoja finišo link ir šiemet komandai, kurios vairuotojai – Artūras Mrazauskas, Dainius Kablys ir Eugenijus Michalauskas, galima laisvai prognozuoti vietą greičiausiųjų dešimtuke.
Nr. 98. Komanda: „Team Hot Wheels“, automobilis: BMW M3
Praėjusiais metais komandai ne itin sekėsi – BMW automobilį užklupo techninės bėdos. Tačiau jeigu problemos su patikimumu bus išspręstos, Eidmantas Nekrošius, Robertas Aukščiūnas ir Gintautas Šlepikas turėtų pasibelsti į „ENEOS 1006 km lenktynių“ greičiausiųjų dešimtuko duris. Jie turi šansų pakilti ir aukščiau, bet tam reikia konkurentų malonės. Pavyzdžiui, 2014-aisiais po daugybės lyderių gedimų pergalę šventė BMW E90, kuriam prieš lenktynes retas kuris prognozavo finišą greičiausiųjų penketuke, tačiau tuomet automobilio konstruktorius ir vairuotojas Edvinas Arkušauskas įrodė, jog patikimumas ilgų distancijų lenktynėse svarbesnis už momentinį greitį.
Kiti
Iš viso „ENEOS 1006 km lenktynėse“ dalyvauja 41 komanda, tačiau šiame straipsnyje nepaminėtos vargu ar svajoja apie prizinę vietą bendroje varžybų įskaitoje. Vien patekimas į „Top 10“ jiems – didelė sėkmė, tad šiame straipsnyje juos praleidome. Tačiau artėjančią savaitę 15min skirs dėmesio tiek greičiausiems absoliučios įskaitos dalyviams, tiek entuziastingiems kitų klasių dalyviams.