Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dėmesio: paskelbtos naujos „Formulės 1“ taisyklės, kurios įsigalios 2021-aisiais

Kaip ir buvo laukiama, Lewisas Hamiltonas šeštą kartą tapo pasaulio čempionu ir visų laikų F-1 statistikoje nusileidžia tik Michaeliui Schumacheriui, kuriam pavyko iškovoti septynis titulus.Jei ne apmaudus 2016-ųjų sezonas, Lewisas jų jau turėtų tiek pat. Tačiau liūdėti neverta, mat kalbama, jog britas nori lenktyniauti ne tik kitąmet, bet ir naujoje eroje, t.y. nuo 2021-ųjų.
Lewisas Hamiltonas
Lewisas Hamiltonas / „Scanpix“/„PA Wire“/„Press Association Images“ nuotr.

2021-ųjų „Formulės-1“ versija

Nepaisant Hamiltono titulo, pagrindinis savaitgalio „talking point“ tai ne jo titulas ir ne Valtteri Botto („Mercedes“) pergalė, o ketvirtadienį pristatytos naujos taisyklės, įsigaliosiančios nuo 2021 metų.

Tai bus vienas didžiausių techninio ir sportinio reglamentų pokyčių „Formulės-1“ istorijoje. Keli pagrindiniai momentai:

  • Automobilių dizainas – supaprastintas, sumažinant papildomų aerodinaminių elementų leidžiamą kiekį ir naudojimo vietas; aerodinamika, leisianti bolidams lenktyniauti arti vienas kito; 18-os colių ratlankiai;
  • Standartiniai komponentai (pvz. kuro siurbliai) ;
  • Aerodinaminių bandymų (vėjo tuneliuose) ribojimas;
  • Pavarų dėžių ir važiuoklės elementų tobulinimo „įšaldymas“ penkiems metams;
  • GP savaitgalio struktūra (pagrinde – media renginiai) sutrumpinama nuo keturių iki trijų dienų;
  • Ir ilgai svarstytas, bet pagaliau priimtas komandų biudžetų ribojimas iki 175 mln. USD. Tiesa į šią sumą neįeis marketingo išlaidos, trijų brangiausiai apmokamų komandos personalo narių bei abiejų pilotų atlyginimai.

Palaipsniui pereinant prie JAV GP lenktynių dar vienas svarbus momentas – FIA išleista direktyva dėl degalų naudojimo. Manoma, kad būtent dėl to „Ferrari“ prarado anksčiau turėtą pranašumą kvalifikacijose. Dar neaišku ar tai turėjo įtakos jų tempui lenktynėse, tačiau vargu ar galima vadinti sutapimu tokį staigų raudonųjų bolidų greičio praradimą.

„Scanpix“ nuotr./Charlesas Leclercas
„Scanpix“ nuotr./Charlesas Leclercas

Esminiai lenktynių momentai

Pagaliau, pasikalbėkime apie lenktynes, apžvelgiant pagrindinius jų įvykius, kurių nebuvo taip jau daug.

  • „Ferrari“ važiuoklės gedimas, užbaigęs Sebastiano Vettelio kančias – tokių dalykų būti tiesiog neturėtų. Nepriimtina italų ekipos kokybės kontrolė. Akivaizdu, jog pakabos problema buvo juntama nuo pat starto, o pats gedimas/lūžis buvo tik to pasekmė.
  • „Mercedes“ taktika ilgai išlaikyti Lewisą Hamiltoną trasoje, stojant boksuose tik 25-ame rate, tokiu būdu suteikiant Lewisui galimybė kovoti dėl pergalės su dukart boksuose stojančiu kolega Valtteri Bottu.
  • Puikus Danielio Ricciardo („Renault“) startas, aukštas tempas ir firminis „deep dive“ lenkimas prieš Lando Norrisą („McLaren“).
  • Torpeda pravardžiuojamas Daniilas Kvjatas („Toro Rosso“) vėl pasižymėjo – paskutiniame lenktynių rate ne be kontakto aplenkęs Sergio Perezą („Racing Point“) kovoje dėl paskutinio taško šio neiškovojo – teisėjai jam skyrė baudą. Tiesiog kažkoks „deja vu“, bet nepanašu, kad Daniilas daro iš to išvadas.

Pamąstymui

Kai anksčiau L.Hamiltonui reikėdavo taškų, „Mercedes“ nesikuklindami nurodydavo V.Bottui praleisti greitesnį komandos kolegą. Sekmadienį, lenktynėms artėjant link pabaigos, buvo akivaizdu, kad V.Bottas greitesnis, tačiau radijas tylėjo – Valtteri turėjo rizikuoti ir kovoti dėl pergalės, kuri, jei ne kitokia taktika, būtų jo kišenėje.

Neskanu taip, „Mercedes“, net suvokiant, jog Bottas nėra tokio pat lygio, kaip Hamiltonas, vistiek neskanu.

XXI amžiaus išradimai

Čia kalbu apie būdą, kokį pritaiko FIA, norint neleisti lenktynininkams kirsti trasos posūkių. Ir kalbu, be abejo, ironiškai, mat pernakt priimami sprendimai sumontuoti posūkyje papildomą „dešrelę“ yra visiškai nesuvokiami tokiame lygmenyje, kokiame yra ar privalo būti populiariausias automobilių sporto pasaulio čempionatas.

Akivaizdžiai trūksta strategijos dėl trasų kelkraščių ir saugumo zonų – vientisos, apmąstant kiekvienos trasos kiekvieną posūkį, nustatant reikalavimus esamoms ir visoms naujoms trasoms. Tikėkimės, ji atsiras.

P.S.: Ostino trasos duobės

Austino trasa, po rekonstrukcijos darbų keliose atkarpose, pasidarė itin duobėta – tai akivaizdžiausiai matėsi prieš stabdymą į pirmą posūkį – bolidai smarkiai šokinėjo, o pilotui nepataikius stabdymo taško, neretai blokuojamas priekinis kairys ratas. Iš vienos pusės tai reikalauja papildomo dėmesio ir suteikia nenuspėjamumo, tačiau dauguma lenktynininkų skundėsi dėl šių duobių, sukeliančių net galvos skausmus. Tiesa, tik Danielis Ricciardo („Renault“) buvo teigiamai nusiteikęs. Anot jo, papildomi nelygumai ir sunkumai priduoda šarmo ir reikalauja didesnės lenktynininkų koncentracijos.

Bet kokiu atveju, trasos savininkai jau paskelbė, kad po kelių mėnesių pradės rekonstrukcijos darbus ir visos trasos danga bus paklota naujai. Taigi kitąmet tikėkimės tobulesnio asfalto.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs