Ankstų antradienio rytą iš Vilniaus oro uosto išskridusi komanda Limoje nusileisti turėtų jau trečiadienį, sausio 3-ąją, 1 valandą nakties.
„O nuo 8 ryto prasidės automobilių atidavimas, todėl žadame prie uosto būti anksčiau“ – kalbėjo A.Juknevičius.
Pirmoji patikra – dar uoste
Automobilio atsiėmimas – esminis momentas prieš lenktynių startą, mat neretai pasitaiko, jog pusantro mėnesio laivu iki Pietų Amerikos keliavę automobiliai žemę pasiekia apgadinti. Štai praėjusiais metais A.Juknevičiaus „Craft Bearings“ komanda savo bolidą atsiėmė su sugadinta sankaba ir nebepavažiuojantį. 2013 m. nukentėjo sportininko treniruojama Astanos komanda, mat vieno iš automobilių motoras buvo visiškai sugadintas.
Pasirodo, tvarka tokia, kad komandos į laivą savo automobilių įvaryti negali. Tą padaro specialiai Dakaro ralio organizatorių pasamdyti žmonės. Ir pastarieji, anot A.Juknevičiaus, nesivargina pagalvoti, kad, pavyzdžiui, per pusantro mėnesio plaukimo visi tepalai variklyje yra nusėdę, trūksta tepimo. Nemąstoma ir apie tai, kad automobiliai su sekvencinėmis pavarų dėžėmis nėra skirti kitų automobilių tempimui.
„Per pusantro mėnesio plaukimo būna, kad kai kurios mašinos nebeužsiveda. Tie, kas turi mašinas išvaryti, atsivaro tas, kurios užsivedusios, ir bando užvesti visas tempdami. Taip buvo sugadinta mūsiškio bolido sankaba. Net neišvažiavome iš uosto, iš karto rodėme organizatoriams, kad mašina nebepavažiuoja, kad gale buvusi raudona tempimo kilpa visa nutrinta nuo kitų automobilių tempimo“, – prisiminė A.Juknevičius.
Tąkart, sako sportininkas, jam pavyko išsireikalauti žalos atlyginimo, mat sportinio bolido sankaba nėra pigi ir kainuoja apie 2 tūkst. eurų. Prieš penkerius metus motorą praradusiai Astanos komandai pasisekė mažiau – teko keisti variklį dar prieš startą Dakaro ralyje.
Bandymai – 80 km ilgio trasoje
A.Juknevičius ir jo šturmanas Darius Vaičiulis prisipažino, kad prieš skrydį – miegojo ne itin daug. Vyrai teigė, kad vis kažkokių smulkmenų atsirasdavo, dėl kurių teko miego valandas atidėlioti.
Iš Vilniaus oro uosto komanda pirmiausia skrenda į Frankfurtą Vokietijoje. Tuomet iš ten – iki Panamos, o nuo Panamos laukia dar vienas skrydis į Limą. Iš viso, skaičiavo komanda, per kelis skrydžius ir laukimą oro uostuose jų kelionė truks daugiau nei 20 valandų.
Dakaro ralio pradžia – sausio 6 d., tačiau atsiėmę automobilį „Craft Bearings“ komanda galės jį išsibandyti netoli Limos esančioje maždaug 80 km ilgio trasoje. Pastaroji, sakė A.Juknevičius, kažkiek primins ir pirmąją lentynių dieną lauksiančias sąlygas.
A.Juknevičius, kaip ir Benediktas Vanagas, šiemet pateko į Dakaro ralio organizatorių sudarytą elitinių pilotų sąrašą. Viena esminių jo taisyklių, sakė 21-oje vietoje pernai finišavęs lietuvis, galimybė, vieną dieną užbaigus prasčiau, kitą startuoti iš aukštesnės pozicijos.