Penkių metų istorija
Projektas gimė, kai prieš daugiau nei penkis metus Mindaugas gavo dovanų „kapeiką“ – pirmuką, ant kurio techninio paso parašyta VAZ 2101.
Šiaip jau tragiškai suręstas (tuo metu, kai nebuvo alternatyvos, buvo puikus) VAZ automobilis uždavė toną sukurti kažką šviežio, greito ir unikalaus. Mindaugas pasiraitojo rankoves ir pasileido į penkių metų kelionę po suvirinimo aparatų ir veržliarakčių pasaulį.
Italas ir vokietis draugystėje
Automobilio kėbulo viršutinė dalis visų pirma susidraugavo su E36 modelio BMW dugnu. Atitinkamai po juo idealiai tilpo visi „apatiniai“ agregatai – visa automobilio pakaba, diferencialas, kardaninis velenas, pavarų dėžė ir t.t.
Bet Mindaugas nenorėjo lengvame automobilyje prie pavarų dėžės jungti šiaip jau gero, bet sunkaus šešių cilindrų BMW variklio ir pasiryžo dar vienam iššūkiui – lyg žigulio su BMW dugnu būtų negana.
Po variklio dangčiu nugulė 2 litrų darbinio tūrio turbininis „Lancia“ variklis, Pasaulio ralio čempionatui skirtose „Lancia Delta Integrale“ automobiliuose pelnęs penkis konstruktorių čempiono titulus. Kiekvienas mechanikas turi savo nuomonę apie itališką inžineriją, tačiau durkit pirštu į dar vieną penkis čempiono titulus iškovojusį variklį.
Prieš variklio „vidurių“ pastiprinimo operaciją jis pasiekė 360 AG. Po Mindaugo įsikišimo lengvas variklis turėtų suktis generuodamas apie 400 AG galią. Matematika gaunasi paprasta – 1 050 kg svorio automobilis gauna po 0,36 AG vienam kilogramui.
Beje, šis variklis gimė tarnauti atsigulęs skersai variklio skyriuje. Tad Mindaugui reikėjo paprakaituoti ir įtikinti jį gulti išilgai. Šioje vietoje teko išmokti naudotis suvirinimo aparatu ir pasigaminti įsiurbimo kolektorių. Mokslo šaknys karčios, tai mokindamasis iš savo klaidų šeimininkas jau pagamino trečią versiją.
Į trasą, pagaliau
Tai trumpai reziumuojame – 400 AG „Lancia“ variklis, BMW pavarų dėžė ir kiti „apatiniai“ agregatai, 1050 kg svoris. Plius, XYZ reguliuojami amortizatoriai, saugos lankai, atgal pastumta vairuotojo darbo vieta, automobilio parametrai „Samsung“ planšetinio kompiuterio ekrane ir t.t. Tai rimtas lenktyninis automobilis.
Tačiau nederėtų jo matuoti tūkstantosiomis sekundės dalimis. Tai daugiau nei įrankis pergalėms. Tai ypatingai kruopščiai penkis su puse metų lipdytas Mindaugo vaikas. Jokių nuolaidų kokybei, jokių „vis tiek nesimatys“. Kiekviena smulkmena atlikta taip, kaip reikėtų. Pradedant labai gražiai pagamintomis kėbulo dalimis, baigiant tvarkingu variklio skyriumi, kuriame, rodos, lankėsi burnos higienos specialistai.
Išvažiuoti juo į trasą reiškia išleisti vaiką į pirmą klasę. Bet Mindaugas nebijo, nestresuoja. Sako – ilgai laukė šio momento.
Rugpjūčio 27, šeštadienis yra ta diena, kai Mindaugas Gražys stos į „Time Attack“ kovą.