K.Vaškelis – moksleivis. Į mokyklą važinėja autobusu, o apie vairuotojo pažymėjimą ir galimybę važinėti automobiliu artimiausius tris metus jis gali tik svajoti. Tačiau šį šeštadienį jis „Cupra TCR“ automobiliu dalyvaus sudėtingiausiose „Aurum 1006 km“ lenktynėse. Vaikinas nesikuklina – stengsis kovoti dėl aukščiausių podiumo pozicijų, tačiau tam jis turi pagrindo.
K.Vaškelis lenktyniauja jau nuo 6 metų amžiaus. Būtent tada jis „Plytinės“ kartodrome pradėjo lankyti kartingų būrelį. Vaikinas ten neužtruko ir pradėjo lenktyniauti profesionaliose kartingo varžybose, važiavo Lietuvoje, vėliau užsienyje. Šiemet jaunuolis sėdo į automobilį, o jį globoti ir auginti lenktynininku priėmė Lietuvos lenktynių legenda Ramūnas Čapkauskas.
Ištvermės lenktynės Palangoje nebus pirmasis Kasparo startas. Šiemet jis jau sudalyvavo dviejuose Baltijos šalių ilgų nuotolių lenktynių čempionato etapuose, išbandė trasoje du automobilius: E36 kėbulą turintį BMW M3 ir moderniausią „DHL Racing“ komandos „Cupra TCR“, kuria ir startuos „Aurum 1006 km“ lenktynėse.
„TCR bolidas labai greitas ir žymiai lengviau valdomas nei BMW. Pirmą kartą važiuojant lenktynėse su BMW turėjau sunkumų su pavarų perjungimu, trimis pedalais, nes gyvenime nesu vairavęs automobilio su mechanine pavarų dėže. Teko mokytis, turėjau incidentą. Buvo baisu sėsti prie TCR vairo, bet jis važiuoja puikiai, su juo galima labai greitai mokytis vairuoti“, – aiškino K. Vaškelis.
Pirmame Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionato etape Rygoje jis lenktyniavo BMW automobiliu, tačiau lenktynes baigė nepraėjus nei valandai nuo starto po kontakto su varžovu išslydęs iš trasos. Antrasis etapas su TCR bolidu buvo sėkmingas. Penkiolikmetis tempą didino kiekviename rate ir tik per plauką neužkopė ant podiumo. Be to, jis dalyvavo ir „Autoplius Fast lap“ Lietuvos žiedinių lenktynių čempionato važiavimuose. Ramūno Čapkausko globojamas jaunuolis per šiuos metus spėjo sukaupti pakankamai lenktynių patirties startui Palangoje. Tačiau pripažįsta, kad jaudulį vis dar jaučia, nes tokiose lenktynėse reikia važiuoti kitaip, nei K.Vaškelis pratęs.
Lenktynėms ruošiasi moderniai
„Yra šioks toks jaudulys prieš lenktynes. Nes su automobiliais reikia važiuoti kitaip nei aš pratęs. Kartinge važiuojame keliolika ratų ir kiekviename rate spaudžiame maksimumą. Ištvermės lenktynėse reikia važiuoti atsargiau, saugoti automobilį nuo kontaktų, saugoti automobilio mazgus, kad juo galėtų važiuoti ir komandos draugai, kad automobilis atlaikytų iki finišo. Bet negali atsipalaiduoti, nes tai lenktynės. Reikia išmokti surasti tą balansą, kur galėčiau važiuoti ir greitai ir saugiai“, – aiškino jaunasis lenktynininkas.
Jis išduoda, kad šiuo metu treniruojasi ir ruošiasi lenktynėms kone kasdien. Tik dvidešimt pirmo amžiaus vaikis tą daro taip, kaip būdinga jaunajai kartai – prie kompiuterio ekrano. Jis tapo nuolatiniu „Simuliatorių akademijos“ klientu.
„Iš simuliatoriaus atėjus į tikrą pasaulį būna lengviau. Nereikia pradėti mokytis trasos, nes ateini ją jau mokėdamas, nereikia labai pratintis prie automobilio, jis nebenustebina, nes jau žinai, kaip jis elgsis vienose ar kitose situacijose. Tereikia pratintis prie išcentrinių jėgų ir greitėti realybėje“, – kalbėjo K.Vaškelis.
K.Vaškelis „Aurum 1006 km“ lenktynėse atstovaus „DHL Racing“ komandai, „Cupra TCR“ automobiliu jis dalinsis su Ramūnu Čapkausku, Sauliumi Girdausku ir Audriumi Stasiulevičiumi.