Geriausiai šiame greičio ruože pasirodė Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis. „Craft Bearings“ ekipažas trasoje užtrukęs 6 val. 54 min. ir 21 sek., finišavo 18-oje vietoje. Nuo greičiausio šią dieną Nassero Al-Attiyaho jie atsiliko 1 val. 04 min. 24 sek.
Antrasis finišą pasiekė Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio ekipažas, finišavęs 20-oje vietoje. „General Financing team Pitlane“ komanda greičio ruožą įveikė per 7 val. 25 min. 18 sek., nuo lyderio atsilikusi 1 val. 25 min. 21 sek.
Trečiasis iš lietuvių iš greičio ruožo sugrįžo Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno duetas, finiše buvęs 21-as. „Agrorodeo“ komanda trasoje išbuvo 7 val. 31 min. 27 sek. ir nuo lyderio atsiliko 1 val. 41 min. 30 sek.
Išlaikė stabilų tempą
A.Juknevičiaus ir D.Vaičiulio ekipažą šių metų ralyje galima vadinti stabiliausiu. Kas bepaklaustų, kaip jiems sekėsi važiuoti, jie vis atsakytų, kad stabiliai. Tą pati rodo ir laiko matavimo įranga, atkarpa po atkarpos užfiksuojanti ekipažą toje pačioje arba geresnėje pozicijoje.
Jokių gedimų, jokių rimtesnių lūžių – nieko. Kas kartą atkeliavęs į finišą A.Juknevičius pakartoja, kad automobilį saugo, mat juo reikės įveikti ne vieną šimtą kilometrų.
„Labai smagi, tikrai dakariška, vyriška diena. Visko buvo – nuo greitų vietų iki minkštesnio grunto. Šiandien ta diena, kai nei šturmanas, nei vairuotojas nepadarė nė vienos klaidos“, – juokėsi po 12-o greičio ruožo finišo iš automobilio išlipęs A.Juknevičius.
Jam pritarė ir D.Vaičiulis, pastebėjęs, kad diena gera, nors ir prasidėjo 4 val. ryto, o ir trasoje buvo ne viena vieta, kur atsipalaidavęs ekipažas galėjo paklaidžioti.
„Vakar visi siuntė žinutes, kad tik nebespauskit, nebelėkit. Bet mes matėme, kad prieš mus yra bent trys ekipažai, kurie mus lenkia keliomis minutėmis, tai norisi juos pasiimti“, – juokėsi lenktynininkas.
Gedimai nesustabdė
B.Vanagas ir S.Rozwadowskis ir 12-ajame greičio ruože neišvengė gedimų ir trikdžių. Pirmoje greičio ruožo dalyje lenktynininkai iš trasos socialiniame tinkle „Facebook“ paskelbė žinutę apie tai, kad dingo stabdžiai.
Nepaisant to, ekipažas priėmė sprendimą nestoti ir gedimą susitaisyti neutralizacijos zonoje, kur laukė mechanikai. Kaip aiškino B.Vanagas, automobilio stabdžių sistema turi kelis vožtuvus, todėl, kai trūko gale esantis vamzdelis, jie galėjo uždaryti sistemą ir apsisaugoti nuo visiško stabdžių praradimo – maždaug 2 tonas sveriančiam automobiliui liko tik priekiniai stabdžiai.
Nesklandumų buvo ir antroje greičio ruožo dalyje. Dakaro maratone dirbantis 15min Gazas žurnalistas Žilvinas Pekarskas pranešė, kad „General Financing team Pitlane“ ekipažas į finišą grįžo dviem pramuštais ratais ir be vairo stiprintuvo.
„Antroje dalyje nustojo veikti vairo stiprintuvas. Tokia misija neįmanoma – sukti vairą, kuris nesisuka ir daužo tau per rankas“, – dienos nuotykius apžvelgė pilotas ir priminė, kad kartą dėl sugedusio vairo stiprintuvo jis yra susilaužęs ranką ir ralį tęsė susižalojęs.
Nors dykumų maratonas yra pasiekęs savo finišo tiesiąją ir jau šeštadienį finišuos Kordoboje, B.Vanago nuomone, atsipalaiduoti ar atsiduoti emocijoms dar anksti.
„Tu dirbi darbą. Jei pradėsi erzintis, tai tikrai kažkur plosi. Pagrindinis dalykas, ką tu darai, tai pasistengi su minimaliais nuostoliais atvažiuoti į finišą“, – konstatavo pilotas.
Laukia „ralinio“ ruožo
V.Žala ir S.Jurgelėnas bene sunkiausia diena galėtų pavadinti 11-ąjį greičio ruožą, kai „Fiambalos“ kopose ekipažą trims valandoms sustabdė gedimai. Visgi ir 12-asis greičio ruožas ekipažui buvo ilgas.
PLAČIAU SKAITYKITE: Vaidotą Žalą Dakaro greičio ruožo viduryje sustabdė ne tik lūžusi vairo traukė
„Labai ilga diena buvo, labai daug kilometrų. Gal rytoj bus šiek tiek lengvesnė diena. O paskutinė bus lyg vyšnia ant torto“, – vylėsi V.Žala.
Ekipažas pasakojo, kad šios dienos greičio ruožo danga buvo labai įvairi, netrūko nei smėlio, nei akmenų. Nusprendę važiuoti su mažiau slėgio turinčiais ratais, vieną lenktynininkai prakirto, o tai dar kartą juos sustabdė. Teko ir šiek tiek paklaidžioti.
„Visgi gerai, kad finišą apskritai pasiekėm ir automobilis sveikas, rodos, nieko per daug nesulaužėm. O paskutinis greičio ruožas bus „ralinis“, tikiuosi, „pakaifuosim“, – lūkesčiais dalijasi V.Žala.
Dėl trečiadienį patirto „Toyota Hilux“ gedimo jis pernelyg neišgyvena – toks jau automobilių sportas, kuriame techninių problemų neišvengsi. Daug metų klasikinio ralio varžybose dalyvaujantis V.Žala prisiminė turėjęs atvejų, kuomet sportinis automobilis sugenda paskutiniame greičio ruože – tuomet apmaudas dar didesnis.
Pergalę švenčia „Toyota“
Kova dėl greičiausiojo vardo šiame greičio ruože buvo arši, o lyderiai kas atkarpą keitėsi vietomis.
Visgi greičiausiojo vardą šįkart pelnė Nasseras Al-Attiyahas, „Toyota“ komandos lyderis, nepalikęs vilties antroje vietoje pagal trasos įveikimo laiką likusiam prancūzui Stephane'ui Peterhanseliui, „Peugeot“ atstovui. N.Al-Attiyahas trasoje užtruko 5 val. 49 min. 57 sek.
S.Peterhanselis, šiuo metu užimantis antrą vietą absoliučioje klasės įskaitoje, dieną prieš kalbėdamasis su žurnalistais neslėpė, kad ralyje daug netikėtumų, tačiau jei viskas vyks kaip įprasta, pergalę turėtų pelnyti Carlosas Sainzas, „Peugeot“ komandos narys, šiuo metu esantis pirmoje absoliučios įskaitos vietoje. Arčiausiai C.Sainzo absoliučioje įskaitoje yra pats S.Peterhanselis, atsiliekantis 44 min. 41 sek. N.Al-Attiyahas nuo ispano atsilieka 1 val. 05 min. 55 sek.
Trečioje vietoje finišavo Ginielis De Villiersas, taip pat „Toyota“ komandos atstovas.
Vieta | Abs. įskaita | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | 3 | Nasser Al-Attiyah | Kataras | Toyota | 05 val. 49 min. 57 sek. |
2 | 2 | Stephane Peterhansel | Prancūzija | Peugeot | +00 val. 02 min. 03 sek. |
3 | 5 | Giniel De Villiers | PAR | Toyota | +00 val. 04 min. 33 sek. |
Laukiama rekordo
Tokie finišo laikai lietuviams leidžia išlaikyti neblogas pozicijas absoliučioje įskaitoje, kur, likus dviems dienoms iki Dakaro ralio pabaigos, yra geriausi kada nors lietuvių iškovoti rezultatai šiame ralyje.
A.Juknevičius ir D.Vaičiulis absoliučioje įskaitoje po vakarykštės dienos vis dar užima 13 vietą.
18-oje yra V.Žala ir S.Jurgelėnas, o B.Vanagas ir S.Rozwadowskis, nors ir demonstruoja gerus rezultatus, yra gavę nemažai laiko baudų, tad kokia jų vieta absoliučioje įskaitoje, paaiškės tik finišavus visiems dalyviams. Vakar šis ekipažas užėmė 32 vietą.
Sunkvežimiai ir motobagiai
Vieta | Abs. įskaita | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | 1 | Reinaldo Varela | Brazilija | Can-Am | 09 val. 27 min. 12 sek. |
2 | 4 | Claude Fournier | Prancūzija | Polaris | +00 val. 11 min. 42 sek. |
3 | 3 | Jose Luis Pena Campo | Ispanija | Polaris | +00 val. 18 min. 15 sek. |
Vieta | Abs. įskaita | Vardas, pavardė | Šalis | Markė | Laikas |
1 | 4 | Ton Van Genugten | Olandija | Iveco | 07 val. 02 min. 36 sek. |
2 | 7 | Martin Kolomy | Čekija | Tatra | +00 val. 04 min. 11 sek. |
3 | 1 | Eduard Nikolaev | Rusija | Kamaz | +00 val. 06 min. 21 sek. |
Dakaro ralio trasą Argentinoje kaip reikiant nuniokojo liūtys. Organizatoriai ketvirtadienio rytą iš pradžių skelbė, kad motociklų ir keturračių greičio ruožas bus sutrumpintas. Vėliau visgi nuspręsta, kad važiuoti šių klasių atstovams į apsemtus ruožus pernelyg pavojinga, tad greičio ruožas buvo apskritai atšauktas.