Tokių dėl techninių gedimų įsiplieskiančių gaisrų lenktynėse pasitaiko. Ypač – pirmose sezono lenktynėse, kai dalyviai atsiveža dar neišbandytą techniką. Bet trasoje budint ugniagesiams gelbėtojams, jie gali būti greitai užgesinami. Deja, šių lenktynių organizatoriai pataupė…
Juliaus Skirmanto vairuojamas „Honda Integra“ automobilis pirmuosius liepsnos pliūpsnius paleido starto finišo tiesiojoje. Pasak lenktynių žiūrovų, trūko automobilio alyvos karteris ir visa variklio alyva išsiliejo ant karštos išmetimo sistemos. Įveikus pirmą posūkį, nustojo dirbti „Honda“ variklis. J.Skirmantas pasirinko sustoti šalikelėje, ant žolės, nes net neįtarė automobiliui užsidegus.
Ugnis mikliai sudegino degalų tiekimo žarneles ir liepsna įsiveržė į degalų baką. Didelio holivudinio sprogimo nebuvo (jo, tiesa sakant, ir nebūna), bet ugnis kelis kartus sustiprėjo. Joks milteliais užpildytas gesintuvas nėra pajėgus kovoti su tokia liepsna.
J.Skirmantas pasakojo, kad liepsna greitai pradėjo veržtis į saloną – šokdamas iš automobilio jis net nespėjo pasičiupti gesintuvo. Tai įvyko 17 val. 18 min. Po kelių sekundžių prie automobilio pribėgo gesintuvu „ginkluotas“ trasos teisėjas. Tiesa, liepsnos buvo daugiau, nei vienas gesintuvas pajėgia užgesinti.
Andriaus Lauciaus nuotr./Deganti „Honda Integra“ Mini žiedo varžybose |
Sustabdžius lenktynes prie automobilio pribėgo dar keletas teisėjų. Bet liepsnos jau buvo prarijusios visą automobilio galą – gesinti jie neišdrįso. Pasitarę ėmė gesinti pievą, kad ugnis nepasiektų miško.
Prie liepsnojančio „Honda“ automobilio atvyko ir greitosios medicinos pagalbos automobilis. Kadangi medikų pagalbos nei lenktynininkui, nei kitiems neprireikė, jie tapo įvykio žiūrovais.
17 val. 42 min. į „Nemuno žiedą“ atvyko ugniagesiai. Deja, per vėlai. Per 24 min. automobilis jau buvo spėjęs sudegti…
Lietuvos automobilių sporto federacijos saugaus varžybų organizavimo komiteto pirmininkas Romualdas Mažuolis teigia, kad varžybų organizatorius jokiems reglamento punktams nenusižengė.
„Cituojant saugaus varžybų organizavimo reglamentą, pirminę pagalbą degančiam automobiliui privalo suteikti trasos teisėjai, kurie yra apmokyti dirbti gesintuvais. Šiuo atveju tai buvo padaryta. Antrinė pagalba tokiu atveju suteikiama iškvietus ugniagesių gelbėtojų ekipažą. Į Kačerginės trasą jis atvyko iš Ežerėlio kaimo, kuris nuo „Nemuno žiedo“ nutolęs maždaug 15 km“, – pasakoja SVO komiteto pirmininkas R.Mažuolis.
Pasak jo, FIA dokumentuose nėra rašoma, kad ugniagesių gelbėtojų automobilis lenktynėse yra privalomas. Tiesa, jis patikino, kad artimiausiame posėdyje dar kartą atidžiai patikrins FIA dokumentus ir išsiaiškins, ar lietuviškas vertimas yra teisingas.
Andriaus Lauciaus nuotr./Deganti „Honda Integra“ Mini žiedo varžybose |
Reikalingas ar nereikalingas žiedinėse lenktynėse ugniagesių gelbėtojų ekipažas – klausimas kvailas. Ypač – „Nemuno žiedo“ trasoje, kur dažna vairuotojo klaida baigiasi smūgiu į atitvarus ar keletu salto. Tokiais atvejais gali tekti panaudoti ne tik vandens žarną, bet ir metalo pjaustymo įrangą.
Pagalvokite, kokios avarijos pasekmės galėtų būti, jei pilotas avarijos metu automobilio salone būtų užspaustas, o tuo pačiu metu būtų kilęs ir gaisras. Gerai, kad antradienio incidente buvo sugadintas tik sportinis automobilis. Neabejojame, kad jo šeimininkui tai didelis nuostolis, tačiau reikia pasidžiaugti, kad incidento metu nenukentėjo nė vienas žmogus.