Kamui Kobayashi tapo antruoju japonų pilotu, kuris iškovojo pole poziciją antrojo kvalifikacinio važiavimo metu 20.14 val. įveikdamas ratą per 3 min. 14,791 sek. su #7 TS050 HYBRID, pilotuojamu kartu su Mike'u Conway ir Stéphane'u Sarrazinu. Vidutinis greitis siekė 251,9 km/h.
„Toyota“ kol kas greitesnė už „Porsche“
Kamui Kobayashi 2,096 sekundėmis pagerino ankstesnį rato apvažiavimo rekordą. Be to, jo pasiektas vidutinis greitis buvo didžiausias lyginant su visais ankstesniais rato apvažiavimo rezultatais per 94 metų lenktynių istoriją – jis viršijo 1985 m. užfiksuotą 251,815 km/h rekordą, kurį pasiekė Hansas-Joachimas Stuckas su „Porsche“.
Le Mano lenktynėse iš pole pozicijos TOYOTA yra startavusi du kartus – 1999 m. su Martinu Brundle ir 2014 m. su Kazuki Nakajima. Tai TOYOTA komandos 12-asis pasirodymas FIA Pasaulio ištvermės lenktynių čempionate (WEC) nuo debiuto 2012 m. Visą priekinę eilę užims TOYOTA komanda. Pasaulio čempionato lyderiai – Sébastienas Buemi, Anthony Davidson ir Kazuki su #8 TS050 HYBRID startuos iš antrosios pozicijos. Kazuki per tris kvalifikacines sesijas greičiausią rato įveikimo laiką pasiekė trečiojo važiavimo metu.
Ekipažui Nr. 8 dienos pradžia buvo nesėkminga – važiuojant pirmąjį ratą Sébastienui iškilo nesklandumų. Dėl alyvos tiekimo sutrikimų teko keisti automobilio variklį, todėl ekipažas praleido antrąjį kvalifikacinį važiavimą.
Nicolas Lapierre, Yuji Kunimoto ir José María López su #9 TS050 HYBRID startuos iš penktosios pozicijos: Nicolas pasiekė geriausią rato apvažiavimo laiką trečiojo kvalifikacinio važiavimo metu.
Penktadienį trasoje nevyks jokių renginių, kad komandos turėtų laiko tinkamai parengti savo automobilius lenktynėms. Užsiėmusios ne tik komandos, bet ir pilotai – jie dalyvaus tradiciniame parade miesto centre. Šeštadienio ryte numatytas 45 minučių trukmės apšilimo ratas – generalinė repeticija prieš lenktynes, kurios prasidės 15.00 val. vietos laiku.
TS050 HYBRID #7 (Mike Conway, Kamui Kobayashi, Stéphane Sarrazin)
1 kvalifikacinis važiavimas: 1-oji vieta (3 min. 18,793 sek.), 26 ratai
2 kvalifikacinis važiavimas: 1-oji vieta (3 min. 14,791 sek.), 6 ratai
3 kvalifikacinis važiavimas: 4-oji vieta (3 min. 19,928 sek.), 28 ratai
Starto pozicija: 1-oji.
Mike Conway (TS050 HYBRID #7): „Tai buvo didingas Kamui ratas. Viskas vyko idealiai. Mes visi stebėjome, kaip jis spartėja, ir galėjome pamatyti, koks yra greitas. Mes buvome priblokšti, kai sužinojome, jog jis apvažiavo per 3 min. 14 sek. Tačiau Kamui skraidė visą savaitę, todėl mes buvome tikri, jog jis gali tai pasiekti“.
Kamui Kobayashi (TS050 HYBRID #7): „Labai dėkoju komandai už šį rezultatą. Aš įlipau į automobilį jausdamas visišką pasitikėjimą savimi. Kai esi užtikrintas, gali būti greitas. Tai buvo nuostabus ratas ir nepakartojamas automobilis. Pasitaikė tinkamas momentas iškart po pakeltos raudonos vėliavėlės, nebuvo sangrūdos. Labai didžiuojuosi šia pole pozicija. Tačiau tai 24 val. trukmės lenktynės, todėl svarbiausias dalykas yra lenktynių rezultatas, į kurį mes ir esame sutelkę visą savo dėmesį“.
Stéphane Sarrazin (TS050 HYBRID #7): „Visą sezoną Kamui buvo labai greitas. Jis ir šįkart buvo be galo greitas. Komanda padarė nuostabų darbą, parengdama automobilį naujam rato įveikimo rekordui pasiekti, todėl labai visiems dėkoju. Labai malonu startuoti iš pole pozicijos, tačiau tai tėra nedidelis uždavinys. Pagrindinis tikslas dar laukia“.
Bendri kvalifikacinių sesijų rezultatai
1-oji vieta #7 TOYOTA GAZOO Racing 3 min. 14,791 sek.
2-oji vieta #8 TOYOTA GAZOO Racing +2,337 sek.
3-oji vieta #1 Porsche (Jani/Lotterer/Tandy) +2,468 sek.
4-oji vieta #2 Porsche (Bernhard/Bamber/Hartley) +3,276 sek.
5-oji vieta #9 TOYOTA GAZOO Racing +3,834 sek.
6-oji vieta #4 Bykolles (Webb/Kraihamer/Bonanomi) +9,379 sek.