Pristatymo metu Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas atidengė atnaujinto dizaino MINI ir pranešė svarbiausią naujieną: Saulius į Saudo Arabiją šiemet nevažiuos, jį komandoje pakeis „X-raid“ gamyklinės komandos šturmanas, portugalas Paulo Fiuza. Medikai Sauliui patarė nerizikuoti, šturmano pasirinkimo klausimas buvo atviras iki pat lapkričio vidurio. Iš esmės, jis iki galo išspręstas prieš dvi savaites. Vaidotas neslepia, kad toks komandos pasirinkimas tapo išbandymu ir biudžetui.
„Sauliaus galimybės važiuoti labiau yra teorinės nei praktinės, nes vis dar yra tikimybė, kad trauma po smūgių gali atsinaujinti. Būtent dėl to pasitarę su Sauliumi nusprendėme, kad važiavimas su vaistų maišeliu nėra efektyvus, o kartu ir per daug rizikingas, todėl pradėjome naujo šturmano paieškas“, – atviravo V.Žala.
Pagalbos ranką ištiesė gamyklinė komanda
„Agrorodeo“ pilotas aiškino, kad „X-raid“ komanda, sužinojusi, jog S.Jurgelėnas kitų metų Dakare dalyvauti negalės, kaip mat ištiesė pagalbos ranką ir operatyviai pasiūlė iš tiesų solidžią patirtį turintį kandidatą – portugalą Paulo Fiuza.
„Tai yra gamyklinės komandos pilotas, kuris šiais metais važiuodamas kartu su prancūzu Stephane Peterhanseliu pasiekė geriausią asmeninį rezultatą – iškovojo trečia vietą Dakare. Šis pilotas jau 15 metų lenktyniauja bekelės maratonuose, todėl, kaip ir pats sakė, jo lūkesčiai yra gana aukšti. Žinoma, mano lūkesčiai, bent jau pirmiesiems greičio ruožams, nėra tokie ambicingi. Pirmiausia norėčiau, kad surastume stabilų tempą ir susidirbtume kaip komanda“, – aiškino „Agrorodeo“ komandos pilotas.
V.Žala prisipažino, kad komunikacija su nauju šturmanu tikriausiai taps pagrindiniu iššūkiu, mat visos karjeros Dakare metu lietuvis lenktyniavo kartu su S.Jurgelėnu bei bendraudavo lietuviškai. Vis dėlto 2021-ieji bus pirmieji metai, kai sunkiausiose pasaulio lenktynėse V.Žalai teks su šturmanu bendrauti anglų kalba. Tiesa, tai lietuviui nėra naujovė, mat klasikinio ralio trasomis jis lekia su latviu Andris Malnieks, tačiau, kaip pats pilotas teigė, komunikacijos specifika klasikiniame ralyje ir Dakare yra visiškai kitokia.
„Dakare tiek terminų, tiek situacijų yra daug įvairesnių, todėl svarbu akimirksniu suprasti, ką šturmanas nori pasakyti ir kur bando nukreipti. P.Fiuza yra portugalas, tad anglų kalba jam taip pat nėra gimtoji. Šiais metais jam buvo pirmasis kartas, kai reikėjo naviguoti anglų kalba, tad jis jau spėjo pasipraktikuoti. Nepaisant to, manau, kad komandos komunikacija bus pagrindinis šių metų iššūkis“, – atviravo V.Žala.
Buvęs „Misterio Dakaro“ šturmanas
Po to, kai „Misterio Dakaro“ žmona Andrea Peterhansel dėl sveikatos problemų staiga atsisakė dalyvauti 2020 m. Dakare, Paulo Fiuza sėdo į S.Peterhanselio šturmano vietą MINI JCW BUGGY. Ekipažas finišavo trečioje vietoje.
Kiti Paulo Fiuza finišai Dakare
2017 m. su vokiečiu Stephanu Schottu (MINI) Paulo Fiuza finišavo 15-oje vietoje. 2015 m. Paulo Dakare startavo su kitu portugalu Carlosu Sousa, jų „Mitsubishi“ finišą pasiekė aštuntas.
2014 m. su Orlando Terranova finišą kirto penkti. Tokį pat rezultatą buvo pasiekę ir 2013 m.
2011 ir 2012 m. su pilotu Ricardo Leal dos Santosu finišavo septinti. 2010 m. – 14-ti.
2009 m. su Francisco Inocencio – 45-ti.
Į kopas su naujais „drabužiais“
V.Žala teigė, kad prieš šeštąjį Dakaro startą iš tiesų įvyko nemažai pokyčių. Pirmiausia, buvo pakeistas komandos stilius. Lenktynininkas aiškino, kad toks sprendimas buvo priimtas atsižvelgiant į pagrindinio komandos rėmėjo „Agrorodeo“ įmonės įvaizdžio pokyčius. V.Žala teigė, kad jau šeštus metus būtent ši įmonė yra pagrindinė priežastis, kodėl komanda gali svajoti apie tokius projektus, kaip Dakaras, todėl norint tai pažymėti buvo pakeista ne tik vairuotojų drabužių spalva, bet ir Mažyliu praminto „Mini“ išvaizda.
„Šešis metus iš eilės „Agrorodeo“ yra mūsų pagrindinis ramstis, todėl sužinoję, kad įmonė iš pagrindų atnaujina savo įvaizdį, šiuo pavyzdžiu nusprendėme pasekti ir mes. Dėl šio pasikeitimo tapome ne tik ryškesni, bet ir labiau spalvoti – žaliai mėlyni“, – šypsodamasis pasakojo V.Žala.
Karantinas – laikas praktikai
Tiesa, lenktynininkas aiškino, kad prieš pirmąjį greičio ruožą, kai nuvykus į Saudo Arabiją dvi dienas teks karantinuotis, abu pilotai turės laiko pasinagrinėti senas kelio knygas ir aptarti terminologiją, todėl lietuvis tikisi, kad būtent šį laiką pavyks išnaudoti tam, kad greičio ruožuose pavyktų išvengti nesusikalbėjimo.
Į šeštąjį asmeninį Dakarą „Agrorodeo“ komanda išvyksta antrąją Šv. Kalėdų dieną – gruodžio 26-ąją, o jau sausio 3-ąją prasidės dykumų ralio maratonas, kurio finišas bus vainikuotas sausio 15-ąją Džedos mieste.
Saulius Jurgelėnas 2020-ųjų Dakare patyrė traumą
Saulius Jurgelėnas, tapęs Vaidoto Žalos pergalės pirmajame 2020 m. Dakaro etape bendraautoriumi, likusius 11 greičio ruožų šypsojosi rečiau. Didžia dalimi dėl skausmų ir tirpstančios rankos. Ištikimam ir patikimam Vaidoto Žalos šturmanui medikai konstatavo stuburo kanalų susiaurėjimą, dėl ko buvo užspaustas nervas.
Nepadėjo ir skausmą malšinantys vaistai. Paskutinius greičio ruožus „Agrorodeo“ komandos šturmanas įveikė kęsdamas didžiulius skausmus. O Vaidoto frazė, ištarta po GR6, „taip kalėm, kad atrodė stuburai į kišenes subyrės“, ko gero, geriausiai iliustruoja, koks Sauliui buvo 2020 m. Dakaras Saudo Arabijoje.
Ir nors iš pradžių buvo prognozuojamas tik 4-5 savaičių gydymo kursas, akivaizdu, kad, startas 2021 m. Dakare Sauliui tikrai nebūtų pridėjęs sveikatos.
Saulius Jurgelėnas „Agrorodeo“ komandai buvo puikus šturmanas, o žurnalistams – tikras Dakaro guru, puikiai išmanantis visas subtilybes ir negailintis patarimo.
Saulius Dakare pagarsėjo ir puikiais aktoriniais sugebėjimais. Daugelį pralinksmino jųdviejų su Vaidotu šuoliukai ant Dakaro atidarymo podiumo ir Sauliaus solinis pasirodymas 2019 m. sausį Limoje. Tuomet S.Jurgelėnas, laukdamas eilėje užvažiuoti į sceną, nustebino išskirtine kūno plastika.
TESTAS TIKRAM DAKARO FANUI: pasitikinkite, ką žinote apie Saulių Jurgelėną