Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Paaiškino, ką reiškia Dakaro elitinių vairuotojų sąrašas: yra pliusų, bet netrūksta ir minusų

Benediktas Vanagas, „General Financing team Pitlane“ komandos pilotas, vienas iš dviejų Lietuvos sportininkų, patekusių į ateinanančių metų elitinių Dakaro ralio pilotų sąrašą. Anot jo, toks sąrašas – neabejotinas įvertinimas, tačiau drauge su juo netrūksta ir suvaržymų.
Benediktas Vanagas
Benediktas Vanagas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Būti šiame sąraše, žinoma, įvertinimas, turint mintyje, kad praėjusiame Dakare mes nefinišavome“, – savo „Facebook“ paskyroje rašė sportininkas.

Mažesnės baudos ir svoris

B.Vanagas išvardijo privalumus, kuriuos suteikia buvimas tokiame sąraše.

Pirmiausia po prasto rezultato lenktynių dieną, kitą dieną elitiniame sąraše esančiam ekipažui leidžiama startuoti už 16 greičiausių ralio ekipažų. Tokia tvarka – dėl saugumo sumetimų. Šia teise (pastaroji dar vadinama „Joker“) lenktynių metu galima pasinaudoti 3 kartus.

Tarp privalumų – 1 850 kg minimalus automobilio svoris tokio tipo automobiliams, kuriuos naudoja visi lietuviai. Kitiems dalyviams leidžiamas minimalus svoris – 1915 kg.

„Mums tai negalioja, nes minimalus mūsų „Toyota Hilux“ svoris yra 2 062 kg. Tai yra mūsų boilidas sveria 212 kg daugiau nei galėtų“, – pastebėjo sportininkas.

Galiausiai, vietoje 60 valandų baudos neradus reikiamo numatyto lenktynių punkto greičio ruože, skiriamos 30 valandų baudos, jei kreipiamasi į lenktynių centrą. Tiesa, B.Vanagas akcentuoja, kad iš esmės, tokios, net ir pamažintos, baudos gavimas eliminuoja ekipažą iš didžiojo žaidimo.

Baudžiama ne eurais, o minutėm

Visgi elitinių ekipažų sąraše esantiems numatyta ir nemažai apribojimų. Pavyzdžiui, visų lenktynių metu galima naudoti tik vieno tipo, vienodu protektoriumi ir vienodo dydžio, padangas.

Be to, ne vienu atveju elitiniams ekipažams vietoje piniginių baudų skiriamos laiko baudos. Pavyzdžiui, jei signalizuojant „Sentinel“ įrenginiu, kuris skirtas įspėti priekyje važiuojantį lėtesnį ar netoliese sustojusį ekipažą, nepraleidžiamas greitesnis varžovas, skiriama 15 minučių laiko bauda. Nesantiems elitiniame sąraše – 300 eurų bauda.

Jei „Sentinel“ įranga neveikia, skiriama 1 valandos laiko bauda. Nesantiems elitinių ekipažų sąraše už tokį pat nusižengimą numatyta 300 eurų bauda.

Galiausiai, pastebi B.Vanagas, elitinio sąrašo ekipažams neleidžiama pasirinkti paralelinio kelio, ypač tais atvejais, kai sąlygos greičio ruože itin sudėtingos.

15min primena, kad preliminariame elitinių vairuotojų sąraše – Antanas Juknevičius ir „Craft Bearings“ komanda bei Benediktas Vanagas ir „General Financing team Pitlane“ ekipa. Visgi ar elitinių vairuotojų sąrašas išliks nepakitęs, paaiškės po administracinių patikrų Limoje.

2018-ųjų Dakaro ralio startas – sausio 6 d.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos