Vykstant tokiai propagandos tais laikais atsirado galimybė oficialiai gauti nors kokią techniką, atsargines dalis, rengti varžybas ir nebūti apkaltintiems antitarybine veikla, kapitalistinės ideologijos propaganda.
Vilniaus iššūkis autosporte dominavusiems kauniečiams
XX a. 6–7 dešimtmečiais Lietuvos automobilių sporte dominavo kauniečiai. Todėl Kauno automobilių sporto entuziastai, padedami prijaučiančių valdininkų, sugebėjo įkurti „Kačerginės žiedą“ (vėliau pavadintą „Nemuno žiedu“), kuris greitai tapo net sąjunginių varžybų trasa. Pirmos oficialios lenktynės „Kačerginės žiede“ įvyko 1961 metais.
Nedidelis Vilniaus automobilių sporto entuziastų būrelis ir miesto valdininkai, nenorėdami atsilikti nuo kauniečių, ieškojo galimybių įkurti analogišką automobilių žiedinių lenktynių trasą Vilniuje ar šalia jo. Tokia galimybė atsirado 1963 metais, baigus Vilniaus kurortinio rajono – Valakampių – kelių rekonstrukcijos ir asfaltavimo darbus.
Vienas iš aktyviausių „Valakampių žiedo“ kūrėjų ir „vyriausias architektas“ buvo neseniai įkurtos respublikinės automobilių sporto federacijos pirmininkas Vikis Oleka. Jis laikraštyje „Vakarinės naujienos“ (1963.04.01, Nr.77), apibūdindamas tuometinę Lietuvos autosporto būklę, rašė: