Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 01 10 /21:17

Penkta Dakaro diena: lietuviai pateko į greičiausiųjų TOP 20, lyderių gretos dar praretėjo

Pabijoję, kad penktasis Dakaro ralio greičio ruožas bus pernelyg sunkiai įveikiamas likusiems lenktynininkams, organizatoriai šįkart atsisakė 40 kilometrų kopų ruožo. Visgi kai pasaulinės žvaigždės klydo ir traukėsi, lietuviai kilometrą po kilometro lukšteno lyg saulėgrąžas.
Antanas Juknevičius, Benediktas Vanagas ir Vaidotas Žala
Antanas Juknevičius, Benediktas Vanagas ir Vaidotas Žala / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

Organizatorių baimė išties buvo pagrįsta. Iš ralio iki šio greičio ruožo buvo pasitraukę apie 60 ekipažų: 23 iš automobilių, 21 iš motociklų, 10 iš sunkvežimių, 5 iš ketrurračių ir 1 iš motobagių klasės.

Po ypatingai sudėtingo ketvirtosios dienos greičio ruožo, spėjama, teisėjus užplūdo ir „joker“ teisės turėtojų prašymai kilstelėti aukščiau. Taip spėjo lietuviai, mat, nepaisant ankstesnės dienos rezultatų, jie starto rikiuotėje atsidūrė gana žemai. Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas startavo tik 28, Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis – 32, o Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis – 56.

VIDEO: Benediktas Vanagas: „Prie „joker“ teisės Dakare dar daugybė papildomų sąlygų“

Nepaisant to, jau pirmą kartą stabtelėjus musiškiai šovė į viršų. V.Žalos „Agrorodeo“ atsidūrė 10-oje vietoje, B.Vanago „General Financing team Pitlane“ buvo 13-i, o A.Juknevičiaus „Craft Bearings“ – 20-i.

Tarp greičiausių 20-ies lietuviai išsilaikė iki pat finišo. Galiausiai A.Juknevičiaus ekipažas greičio ruožą įveikė 17-as, B.Vanago – 18-as, o V.Žala įskaitoje įrašytas 20-u numeriu.

Kentėjo tik ratai

Kitaip nei dieną prieš tai, šis greičio ruožas kraujo lietuviams nepagadino. Sparčiai į priekį išsiveržę tautiečiai pirmuose sustojimuose pasakojo, kad daugiausiai laiko sugaišo keisdamiesi prakiurusius ratus.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Benediktas Vanagas šoka per trampliną netoli 5 dienos greičio ruožo finišo Dakaro ralyje
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Benediktas Vanagas šoka per trampliną netoli 5 dienos greičio ruožo finišo Dakaro ralyje

„Techniškos kopos, sudėtingos, įdomios. Buvome prakirtę ratą, tai praradome kokias 5 minutes keisdamiesi. Tenka lenkti daug kitų automobilių, tai ne pati lengviausia užduotis. Buvo nedaug miego, užtat pykčio daug“, – daug į kalbas nesileido Benediktas Vanagas, prisipažinęs, kad ketvirtoji ralio diena, kai trasoje jam teko praleisti daugiau nei 11 valandų, buvo viena sunkiausių jo gyvenime.

Ši diena jam atnešė ir 24 valandų laiko baudą, mat ne vieną gedimą ir nesėkmę sausio 9-ąją trasoje patyręs sportininkas nespėjo pasiekti CP3 trasos punkto iki 18 valandos, dėl to nebuvo įleistas į kopų masyvą. Tad finišuoti B.Vanagas gavo aplinkiniu keliu. 24 valandos baudos jam skirta susumavus nesurinktus privalomus taškus

Antroji trasos dalis, pasakojo sportininkas, buvo su gana sudėtingomis kopomis. Čia sportininkų ekipažas kiek sulėtėjo, mat paklydo.

„Manau, dėl to praradome nemažai laiko, nors ir greičio ruožą įveikėme. Šiandien buvo lengviau nei vakar, bet, manau, galėjome pasirodyti geriau“, – tikino lenktynininkas.

VIDEO: B.Vanagas apie prarastą sparną: „Automobilis važiuoja, o visos nereikalingos detalės nukrenta“

Ne šturmanų diena

V.Žala ir S.Jurgelėnas internautų jau praminti „geraisiais samariečiais“ dėl to, kad vieną dieną jie stojo padėti B.Vanagui, kitą – paskolino visus turėtus ratus A.Juknevičiui. Visgi penktąją Dakaro ralio dieną jiems džentelmeniškumo demonstruoti neteko – tik gerą tempą.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Vaidotas Žala šoka per trampliną netoli 5 dienos greičio ruožo finišo Dakaro ralyje
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Vaidotas Žala šoka per trampliną netoli 5 dienos greičio ruožo finišo Dakaro ralyje

„Pradžioje buvome smagiai įsibėgėję ir sunkiausias kopas prašokome pirmu bandymu. Antroje daug laiko sugaišome paklydę, bet ten, man rodos, paklydo nemažai ekipažų. Saulius sugebėjo atrinkti teisingą kursą ir nepraradome nė vieno taško. Rytoj, tikiuosi, pavyks stabiliau važiuoti“, – kalbėjo V.Žala po finišo.

Lenktynininkas išlipęs iš automobilio atsargiai mankštino kaklą. Pasirodo, paskutinėje atkarpoje teko gerokai pasitrankyti, todėl kažkur susimušė kaklą.

„Tiek atsitrankėme čia, kad rytoj, atrodo, gali veiksmo būti“, – sakė sportininkas.

S.Jurgelėnas išlipęs iš automobilio neslėpė apmaudo: „Per mano kopūstą praradom 30-40 minučių! Reikia tobulėti, reikia mokytis, nieko nepadarysi.“

S.Jurgelėnas sakė, kad greičiausiai panaikinta greičio ruožo dalis su kopomis išties nebūtų buvusi itin baisi. Visgi, svarstė jis, greičiausiai toks trasos pakeitimas lėmė, kad nemažai ekipažų klaidžiojo trasoje ieškodami reikalingų punktų.

Viršijo visus limitus

A.Juknevičius pasiekęs finišą neslėpė geros nuotaikos ir energijos.

„Supykom už vakar dieną, tai šiandien bandėme „atsigroti“, – sakė jis vos išlipęs iš automobilio po finišo.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Antanas Juknevičius šoka per trampliną netoli 5 dienos greičio ruožo finišo Dakaro ralyje
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Antanas Juknevičius šoka per trampliną netoli 5 dienos greičio ruožo finišo Dakaro ralyje

Kaip pasakojo sportininkas, po vakar dienos labiausiai jis baiminosi sproginėjančių ratų, todėl pirmąją greičio ruožo atkarpą važiavo lėčiau.

„Turėjome pasiėmę tik tris ratus ir labai bijojom, kad neužteks. Vakar visų laikų savo rekordą pasiekiau ir viršijau visus limitus per vieną dieną: sunaikinau tiek ratų, kiek niekada gyvenime, nes pernai sugadinau tris ratus, užpernai – vieną. Todėl šiandien buvo fobija“, – aiškino A.Juknevičius.

Visgi didžiausias azartas apėmė tada, šypsojosi lenktynininkas, kai kopose netoli jo išniro suomio Mikko Hirvoneno, atstovaujančio gamyklinei „Mini“ komandai „X-raid“.

„Atsirado toks azartas, kai jis išlindo ir mes su juo kokių 10 minučių važiavo ir negalėjo atitrūkti! Tai po to jau Darius mane ramino“, – juokėsi sportininkas.

VIDEO: Antanas Juknevičius: „Didžiausias azartas atsirado, kai prieš mane išlindo Mikko Hirvonenas“

Lyderiai: „Kopos labai klastingos“

Vargu ar su S.Jurgelėno žodžiais būtų sutikę ralio lyderiai. Šie po pirmųjų kilometrų paskelbė visam pasauliui, kad esama atkarpa – labai sudėtinga.

„Sudėtingiausia kopų atkarpa nuo pat ralio starto. Sebastienas Loebas ir Carlosas Sainzas jose įstrigo, mes negalėjome sustoti ir jiems padėti, mat būtume rizikavę, jog įstrigsime patys“, – sakė Stephane'as Peterhanselis, „Peugeot“ komandos lyderis, apie netikėtumus, užklupusius jo komandos narius.

„Peugeot Sport“ savo „Twitter“ paskyroje pranešė, kad S.Loebas penktajame greičio ruože įkrito į biraus smėlio duobę. Anot jų pranešimo, situacija tokia, kad patys sportininkai išsikapstyti negali niekaip, tad lauks pagalbos.

Pastaroji atkeliavo tuomet, kai S.Loebas duobėje jau buvo prasėdėjęs 2 val. 45 min. Toks laikas „Peugeot“ komandos lyderiui reiškė tai, kad su galimybe pelnyti nugalėtojo titulą jis gali atsisveikinti. Matyt, nieko nuostabaus, kad pranešęs, jog pirmame greičio ruože patirtos avarijos metu susižeidė jo šturmanas ir jiedu toliau važiuoti ralyje negali, S.Loebas oficialiai pasitraukė iš lenktynių.

Tiesa, lietuviai apie vietą, kurioje trims valandoms įstrigo prancūzas, būtų atsiliepę toli gražu ne taip drastiškai. Socialiniuose tinkluose išplito vaizdo įrašas, kur matyti, kaip smėlio duobėje esantys prancūzai filmuoja pro juos lekiančius ralio automobilius, tarp jų – ir lietuvių. A.Juknevičius net prisipažino, kad vos neužšoko ant smėlyje nuskendusio „Peugeot“, o V.Žala, važiuodamas pro šalį nepagailėjo šiam smėlio.

15min nuotr./STOP kadras iš vaizdo įrašo
15min nuotr./STOP kadras iš vaizdo įrašo

Praėjusią dieną lygiai taip pat kopose įstrigo „Toyota“ lyderis Nasseras Al-Attiyahas. Dvi klaidos ir bendroje įskaitos lentelėje į prizines Dakaro ralio vietas pretendavęs sportininkas smuko žemyn. Penktame greičio ruože sportininkui iš Kataro sekėsi greičiau, tačiau prisireikė pasikeisti pavarų dėžę, kas prie jo trasos įveikimo laiko pridėjo apie 20 minučių.

Pergalė „Peugeot“ rankose

S.Peterhanselis, „Peugeot“ pilotas, tik viename greičio ruožo punktų nusileido greičiu kitiems. Tačiau „Misteriu Dakaru“ vadinamas pilotas pademonstravo nugalėtojo tempą ir penktąją ralio dieną finišą pasiekė pirmasis.

Sutrumpintą, be „Didžiųjų kopų“, greičio ruožą prancūzas įveikė per 2 val. 51min. 19 sek.

Antrasis už jo – Bernhardas ten Brinke'as – „Toyota“ gamyklinės komandos pilotas. Šis nuo lyderio atsiliko 4 min. 52 sek.

Automobilių įskaitos lyderiai 5-ame greičio ruože Dakaro ralyje
Vieta Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 Stephane Peterhansel Prancūzija Peugeot 2 val. 51 min. 19 sek.
2 Bernhard ten Brinke Olandija Toyota +00 val. 04 min. 52 sek.
3 Giniel de Villiers PAR Toyota +00 val. 12 min. 47 sek.
4 Carlos Sainz Ispanija Peugeot +00 val. 18 min. 10 sek.
5 Nasser Al-Attiyah Kataras Toyota +00 val. 24 min. 33 sek.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos