Visos Dakaro naujienos – specialioje rubrikoje DAKARAS 2023.
Klasikinis „Porsche 911“ yra tikras „Volkswagen“ vabalo brolis ne tik dėl išvaizdos ir bendros istorijos, bet ir dėl mechaninės konfigūracijos. 911 variklis yra gale, o tai svorį paskirsto kiek neįprastai.
Tiesą sakant, ankstyvieji „Porsche 911“ modeliai buvo pakankamai pavojingi, nes posūkiuose variklis kartais nuspręsdavo aplenkti automobilio priekį. Taigi žemas, tik galiniais ratais varomas ir lygiam asfaltui sukurtas 911 tiesiog neatrodė kaip logiškas pasirinkimas Dakaro raliui.
Juk tai buvo sportinis automobilis, o ne visureigis! 1983 metais Dakaro ralyje laimėjo G klasės Mercedes-Benz – tikrų tikriausias bekelei ruoštas visureigis. Tačiau 1984 metais Paryžiuje trys „Porsche 911“ stojo prie starto linijos ir nukreipė savo ambicingas nosis Senegalo sostinės link.
Iš tikrųjų, tai buvo gudraus plano dalis. „Porsche“ dar nuo 1981 metų kūrė naują Pasaulio ralio čempionato B Grupės žvaigždę, kurią vadino 959. Tai turėjo būti radikaliai modifikuotas 911, tačiau galiausiai 959 tapo visiškai atskiru modeliu ir vienu geriausių superautomobilių istorijoje.
Šalia kitų inovacijų, „Porsche“ kūrė ir naują keturių varomų ratų sistemą, kurią reikėjo išbandyti. O kur kitur tai geriau padaryti, jei ne Dakaro ralyje? Dakaro ralis tam puikiai tiko, nes čia negaliojo jokie homologacijos reikalavimai – niekam nerūpėjo, kad 959 dar nedėvi valstybinių numerio ženklų. Taigi „Porsche“ čia ir nukreipė savo žvilgsnį