Povilas dabar gyvena Sočyje. Pernai į šį miestą atvyko ir jo brolis Jurgis bei tėvas Paulius. Abu jie talkina Povilui lenktynių projekte „Mitjet“.
Kas yra „Mitjet“? Apie tai labiau žino prancūzai nei lietuviai. Mat lenktynių serija atsirado Prancūzijoje.
„Mitjet“ – tai monoserija, kurioje varžomasi vienodais automobiliais. Bolidai yra sukurti specialiai šioms lenktynėms. Juose naudojami specialiai mitjetams ruošti „Renault Clio Sport“ 2 litrų varikliai, „Sadev“ sekvencinės pavarų dėžės. Automobilius varo blokuotas galinis tiltas. Agregatai sutalpinti į rėminę konstrukciją ir apvilkti plastikiniu kėbulu. Yra kelių tipų dizainas, primenantis „Audi“, BMW, „Mercedes-Benz“ ar net „Bugatti“.
Automobilis yra gana greitas. Sočio trasoje jis tik keliomis sekundėmis atsilieka nuo standartinio „Porsche 911 GT3“. Mat „Renault“ variklio 230 AG pajėgumas veža tik 750 kilogramų. Automobilio mažiausias svoris su degalais ir pilotu yra 880 kilogramų.
Galima išsinuomoti
Naujas toks automobilis kainuoja 45 000 eurų. Tačiau nebūtina jį pirkti, galima išsinuomoti vienoms lenktynėms ar visai metų serijai.
Automobilio nuoma vienoms lenktynėms, įskaičiuojant treniruotę, kainuoja 275 000 rublių. Eurais tai būtų apie 13 tūkst., tačiau viskas priklauso nuo rublio kurso. O jis pastaruoju metu nėra labai stabilus.
Mes turime prisirišti prie rublio, nes taip suprantamiau vietiniams. Kita vertus, mes dėl to nukenčiame, nes automobilius ir detales perkame už eurus
„Tačiau mes turime prisirišti prie rublio, – sako Povilas, – nes taip suprantamiau vietiniams gyventojams. Kita vertus, mes dėl to nukenčiame, nes automobilius ir detales perkame už eurus.“
Galima gauti ir kur kas daugiau adrenalino. Mat organizatoriai rengia ir „Endurance“ tipo lenktynes, kurių trukmė 3,5 valandos. Vienu automobiliu gali važiuoti 1–2 sportininkai. Tokio malonumo kaina 500 000 rublių. Į kainą įskaičiuota treniruotės, kvalifikaciniai važiavimai, degalai, mechanikų darbas. Čia pat galima išsinuomoti ir sportinę aprangą, šalmą, užsisakyti papildomas treniruotes.
„Formulės-1“ trasoje
Komandos bazė – garsiojoje Sočio „Formulės-1“ trasoje, niekuo nenusileidžiančioje pačioms geriausioms pasaulio trasoms.
Ilgainiui ketinama atvežti ir galingesnių „Mitjet“ versijų. Mat prancūzai gamina „Mitjet“ su 3,5 litro V6 varikliais ir 320 AG pajėgumu. Toks bolidas yra brangesnis, kainuoja 75 000 eurų. Tačiau jo greitis yra beveik toks pats kaip sportinio „Porsche 911 GT3 Cup“. O pastarasis automobilis kainuoja beveik 3 kartus brangiau.
„Mitjet“ lenktynių serija Rusijoje dar nėra labai žinoma, nes pačios lenktynės labai jaunos, o organizatoriams reikia tobulinti viešųjų ryšių darbą. Prancūzijos „Mitjet“ serijoje startuoja per 50 lenktynininkų, o Rusijoje – keliskart mažiau.
2017 metais Povilas „Mitjet“ lenktynes ketina atvežti ir į Baltijos šalis, Suomiją. Tačiau „Nemuno žiedo“ žiūrovai šių automobilių neišvys, nes jų transmisijos neatlaiko smūgių, gaunamų nelygioje mūsų trasoje.
Gyvenimo universitetai
Paklaustas, kaip lietuvis atsirado Rusijos lenktynėse, Povilas pradeda pasakoti apie savo gyvenimo universitetus. Jokių aukštųjų mokyklų nebaigęs Povilas kalba keliomis kalbomis ir vadovauja lenktynių komandoms.
Automobilių lenktynių fanai Jankavičiaus pavardę žino jau ne vieną dešimtmetį. Mat jo tėvas Paulius Jankavičius, lenktynininkų vadinamas Kaulu, prieš pora dešimčių metų buvo vienas greičiausių ralio ir ralio kroso lenktynininkų. Tad ir Povilas aplink sportines mašinas sukosi nuo mažų dienų. Būdamas 16 metų jis jau dirbo „EAMV Motorsport“ įmonės garaže ir kartu su kitais mechanikais tobulino sportinius automobilius.
Vėliau dirbo tėvo vadovaujamame automobilių servise, ilgainiui tapo Andžejaus Dzikevičiaus lenktynių komandos mechaniku ir daug laiko praleido Vokietijos trasose. Dar vėliau šioje šalyje jis dirbo su Daliaus Steponavičiaus lenktynių komanda.
2011 metais įkūrė savo įmonę ir subūrė kartingo komandą, buvo jos techninis vadovas. Tačiau netrukus, po gerų rekomendacijų, susipažino su Rusijos verslininku, kuris pasiūlė vykti dirbti į „Mitjet“ lenktynes Prancūzijoje. Tuomet viskas ir prasidėjo. Pora metų jis dirbo su rusais, vadovavo komandai Prancūzijoje. O ilgainiui buvo nutarta sukurti „Mitjet“ lenktynių seriją Rusijoje. Investuotojai iš Rusijos nupirko 20 mašinų, o šiandien yra pasiektas neblogas rezultatas.
„Šiandien jau galiu pasidžiaugti savo įdirbiu, – atvirauja Povilas. – Dirbau mechaniku, inžinieriumi, vadybininku daugybėje visokio rango lenktynių skirtingose šalyse su skirtingų tautybių pilotais. Teko bendrauti ir su labai didelėmis automobilių sporto žvaigždėmis. Suprantu anglus, prancūzus, vokiečius, rusus. Pažinau ne tik techniką, bet ir žmones, išmokau kalbų. Tad šiandien jau valgau savo patirties vaisius. Smagu, kad galiu iš savo hobio ne tik pragyventi, bet ir gauti moralinį atlygį. Labai smagu, kai žmonės, trasoje gavę daug gerų emocijų, po lenktynių nuoširdžiai džiaugiasi, dėkoja.“
Lenktynėse su Sebastienu Leobu
Beje, Povilas yra ne tik sėkmingas automobilių sporto vadybininkas. Jis sugeba ir organizuoti lenktynes bei jose važiuoti. Lietuvoje jis lenktyniavo kartingais, o 2014 metais – „Mitjet“ Prancūzijos serijoje. Čia per metus buvo surengti septyni etapai. Per sezoną kiekvienas sportininkas galėjo sunaudoti tik 10 „Yokohama“ padangų. Tačiau, pasak Povilo, tokio kiekio visiškai pakakdavo. 2014 metais šioje serijoje, savo debiutiniame sezone, Povilas finišavo aštuntas, o sezono starte buvo per 40 mašinų. Kitame sezone perėjo į galingesnę klasę „Supertourisme V6“ ir Prancūzijos čempionate užėmė 7 vietą. Čia startavo per 30 pilotų.
Vienose varžybose Povilui teko garbė trasoje susikauti su Sebastienu Loebu. Tuomet Povilas finišavo aštuntas, o Sebastienas buvo antras. Povilui teko ir bendrauti su šiuo legendiniu lenktynininku – lietuvis buvo nustebintas jo paprastumo ir draugiškumo. Povilas per tuos metus Prancūzijoje taip pat susipažino su „Formulės-1“ pilotu Olivier Panis, 4 kartus WTCC čempionu Yvanu Mulleriu. Pastarasis prancūzas taip pat labai draugiškas, Povilas ir dabar su juo bendrauja socialiniuose tinkluose.
Džiaugsmas kiekvienam
Pasak Povilo, „Mitjet“ automobilius mėgsta įvairaus lygio lenktynininkai, mat jie tartum kartingo mašinėlės yra beveik vienodi ir kiekvienam suteikia daug valdymo džiaugsmo. „Jeigu esi labai patyręs lenktynininkas, nereiškia, kad „Mitjet“ lenktynėse tapsi lyderiu, – pasakoja Povilas. – Šių mašinų valdymas yra kiek kitoks nei kėbulinių automobilių, dėl to visų sportininkų šansai yra panašūs.“
Tai įrodė ir šiemet Sočyje debiutavę du lietuviai – Paulius Reisas ir Egidijus Valeiša. Abu lietuviai užlipo ant nugalėtojų pakylos.
Antrus metus Sočyje gyvenantis Povilas Jankavičius sakė, kad jaučiasi puikiai. „Žmonės čia labai draugiški, jūra, kalnai, klimatas puikus, trasa nuostabi“, – džiaugiasi jis. Paklaustas, ar nejaučia kokios nors įtampos dėl paaštrėjusios politinės situacijos, sakė, kad visa tai rūpi tik politikams, o žmonės čia visada gerbė lietuvius. Žinoma, vystyti lenktynių verslą trukdo Rusijos ekonominė krizė, mat net ir pasiturintys žmonės pradeda labiau skaičiuoti pinigus.
Prognozė išsipildė
Pokalbio pabaigoje Povilas parodė išsaugotą laikraščio iškarpą – daugiau nei prieš 25 metus aš rašiau apie jo tėvą. Tuomet Paulius Jankavičius buvo kylanti lenktynių žvaigždė Lietuvoje, o aplink tėvo mašiną sukiojosi mažasis Poviliukas. Straipsnyje pasvajojau: „Ką gali žinoti, gal Pauliaus sūnus Povilas – būsima lenktynių žvaigždė?..“