Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Prestižiniame istorinių automobilių ralyje Monte Karle – lietuviai su „zaporožiečiu“

Tradiciškai po WRC – pasaulio ralio čempionato etapo Monte Karle rengiamas ir istorinių automobilių ralis. Jame ir vėl prie „Jaguar“ vairo matysime lenktynininką Karolį Raišį, tačiau šiemet dalyvių sąraše yra ir daugiau lietuvių. Tadas Vitkevičius su šturmanu Vėjūnu Toleikiu šias legendines lenktynes šturmuos istoriniu, 1968-ųjų metų „zaporožiečiu“.
Tado Vitkevičiaus ZAZ
Tado Vitkevičiaus ZAZ / Asmeninio archyvo nuotr.

Tadas Vitkevičius Lietuvoje vykstančiuose istoriniams automobiliams skirtuose renginiuose yra dažnas svečias. Verslininkas su savo „kupriuku“ vadinamu ZAZ 965 dalyvauja ne tik įvairiose parodose, bet ir tokiose lenktynėse kaip Žurnalistų ralis.

Čia jis savo „zaporožietį“ yra išmėginęs sportinėse rungtyse, įvairiose slalomo trasose. Vyras ne kartą įrodė, kad net ir čia vos 27 arklio jėgas išvystantis ZAZ gali būti konkurencingas.

Kaip teigia Tadas Vitkevičius, mintis nuvykti į istorinių automobilių ralį Monte Karle brendo jau seniai, tačiau galiausiai vyras ryžosi priimti sprendimą ir užsiregistravo į prestižines istorinių automobilių lenktynes.

„Lietuvoje važiuojame keliuose renginiuose, bet kažkada paskaičiau apie Karolį Raišį, kuris nuolat važiuoja į Monte Karlą. Kilo mintis, kad reikėtų ten sudalyvauti ir man. Pateikėme paraišką, sumokėjome pinigus ir laukėme atsakymo, ar mūsų dalyvavimą patvirtins. Galų gale sulaukėme teigiamo atsakymo, nors varžyboms pradėjome ruoštis dar gerokai anksčiau“, – sakė Tadas Vitkevičius.

Tadas Vitkevičius pasakoja, kad prieš varžybas Lietuvoje pasiruošimas nebūdavo toks intensyvus. Dažniausiai prieš mūsų šalyje vykstančius renginius būdavo peržiūrima automobilio pakaba, patikrinama ar keičiama alyva. Ruošiantis Monte Karlo raliui darbo teko įdėti gerokai daugiau.

„Perrinkome praktiškai visą automobilį, nes didžiausias iššūkis mums bus kalnai. Į vieną iš jų pakilsime iki 1200 metrų aukščio, o ten reikės laikytis nurodyto vidutinio greičio. Kai pradėjome ruoštis atrodė, kad automobilis iki tol puikiai važiavo. Tačiau kai pradėjome tikrinti visus mazgus, pamatėme, kad to darbo ir remonto tikrai daugiau nei įsivaizdavome. Tačiau viską spėjome laiku, dar ir gražiai papuošėme Vyčiu“, – sakė Tadas Vitkevičius.

ZAZ į Monte Karlą bus gabenamas krovininiu automobiliu, kuriuo į varžybas judės komandos mechanikai ir personalas. Pats ekipažas į Monte Karlą keliaus lėktuvu.

Istoriniame Monte Karlo ralyje dalyvių lauks du etapai po 400 kilometrų. Dalis maršruto drieksis ir WRC etapo greičio ruožais, kuriuose praėjusį savaitgalį lenktyniavo pasaulio ralio elitas.

VIDEO: „Vilduja Racing“

„Mūsų tikslas – finišas. Net nežinau dar, kokios bus klasės, kategorijos. Bus dar keletas varžovų anglų su MG, keli rusiški automobiliai, „moskvičiai“, „volgos“, bus lyg ir dar vienas ukrainiečių „zaporožietis“. Bet dauguma kitų yra persidarę automobilius, o mes važiuosime su visiškai originaliu modeliu. Svarbiausia bus pasiekti finišą ir būsime labai laimingi tokiu rezultatu“, – kalbėjo Tadas Vitkevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos