Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Rekordininkas J.Poškus: „Nemuno žiedo“ rekordui vien gerų ratų nepakanka

Šiemet pirmąkart „Autoplius.lt Fast Lap“ dalyviai galėjo važiuoti „slick“ tipo padangomis, todėl buvo daugiau nei aišku, kad antrajame etape bus pagerintas „Nemuno žiedo“ rekordas. Vis dėlto naujojo rekordo savininkas Jonas Poškus pasakoja, kad vien padangų geriausiam laikui nepakanka.

Per pirmosios „Autoplius.lt Fast Lap Autoreivo“ dienos kvalifikacinius „Time Attack“ važiavimus J. Poškus su „Mitsubishi Evo VIII“ pagerino „Nemuno žiedo“ rekordą. Po 1:13.315 min. trukusio važiavimo lenktynininkas šypsojosi, kad šis rezultatas bus greitai pagerintas.

Rekordo laukė

Savo pažadą jis ištesėjo ir jau sekmadienio ryte „įvažiavo“ 1:13.073. Be jokios abejonės toks rezultatas J. Poškui atnešė pergalę „Time Attack Pro 2500+“ klasėje. Tiesa, dar vienas rimtas pretendentas į trasos rekordą antrosios dienos važiavimus praleido – Dainiaus Matijošaičio „Mitsubishi Lancer Xtra Evo“ sugedo jau pirmajame lenktynių rate.

Rekordo autorius neslepia, kad tikėjosi pagerinsiąs praėjusiais metais pagerintą trasos rekordą, tačiau dar nežinojo, kad bus greičiausias.

„Autoplius Fast Lap“ nuotr./Rekordinis Jono Poškaus Nemuno žiedo trasos ratas
„Autoplius Fast Lap“ nuotr./Rekordinis Jono Poškaus Nemuno žiedo trasos ratas

„Tikėjausi, kad geriausią praėjusių metų rekordą, kurį sumušė Paulius Insoda, pagerinsiu. Jau pernai „Nemuno žiedo“ trasoje su „slick“ tipo padangomis važiavau greičiau, tačiau tada jų „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynėse nebuvo galima naudoti. Na, ir tikrai nesitikėjau, kad sulūš ta pati „rekordinė“ „Mitsubishi Xtra Evo“, kurią po P. Insodos dabar vairuoja Dainius Matijošaitis“, - pasakoja tituluočiausias „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynininkas.

Daugiau galios neprireikė

Karštąjį „Autoreivo“ savaitgalį atrodė, kad J. Poškaus baltoji „Mitsubishi Evo VIII“ spartesnė nei bet kada, tačiau pašnekovas skuba perspėti, kad nuo galios jo rekordas nepriklausė. Prieš sezoną automobilis generavo 580 AG, tačiau prieš pat lenktynes ištikus gedimui po variklio dangčiu liko tik apie 400 AG.

Vis dėlto, jo teigimu, svarbiausia užduotis, siekiant rekordo, buvo nepriekaištingas pakabos elementų reguliavimas. „Būtent pakaboje reikia ieškoti pagrindinių modifikacijų. Pradėjom bendrauti su „drifto“ pasaulyje žinomais važiuoklės elementų gamintojais „Wisefab“. Gavau iš jų pakabos komplektą, Mantas Kuzmarskis padėjo viską sureguliuoti, o Andrius Kontrimas padirbėjo prie variklio valdymo programos“ – apie ilgą pakeitimų sąrašą pasakoja be jokios abejonės greičiausias Lietuvos odontologas.

J. Poškus tarsi patardamas į rekordą nusitaikiusiems lenktynininkams pabrėžia, kad svarbiausias išlieka automobilio valdomumas, o tik paskui galima pradėti ieškoti galios resursų. Jis prisimena, kad pakabos reguliavimas nebuvo labai paprastas procesas, mat „Nemuno žiedo“ trasa nepasižymi lygia danga, todėl kartais į asfaltą liesdavosi net slenksčiai. Vis dėlto darbas atsipirko ir baltasis bolidas dabar vairuotojo komandų klauso lyg telepatijos meistras.

„Autoplius Fast Lap“ nuotr./Rekordinis Jono Poškaus Nemuno žiedo trasos ratas
„Autoplius Fast Lap“ nuotr./Rekordinis Jono Poškaus Nemuno žiedo trasos ratas

„Pagaliau automobilis daro tai, ko noriu aš, o ne atvirkščiai. Dabar jis aštresnis, todėl į posūkius galima nerti aštriau ir žymiai tiksliau. Ankščiau jausdavausi kaip su nežabota kumele“, - staiga nusijuokia rekordininkas.

Bus dar greitesnis

Vis dėlto jau po rekordinio važiavimo panevėžietis A. Vėbra pareiškė, kad yra pasiruošęs jį pagerinti. Tuo pačiu didelė tikimybė, kad į paskutinįjį „Autoplius.lt Fast Lap“ etapą „Nemuno Žiede“ D. Matijošaitis atvažiuos „sugaudęs“ visas savo mėlynosios „Mitsubishi“ problemas. Tokios prognozės J. Poškaus negąsdina ir jis teigia, kad nejaučia didelės atsakomybės savo sąskaitoje turėdamas taip visų trokštamą rekordą.

„Na, pirmiausiai jį reikia kažkam pagerinti, o tada jau bus galima svarstyti. Dabar labai malonu turėti rekordą savo „kišenėje“. Aš irgi nežadu vietoje sėdėti, todėl jau turime numatę papildomų pakeitimų finaliniam „Autoplius.lt Fast Lap“ etapui. Planuojame, kad sugrąžinsime ankstesnį galingumą, todėl tiesiosiose automobilis bus bent 20km/val. greitesnis”, - pasakoja lenktynininkas.

Ilgajį savaitgalį J. Poškus ir kiti „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynininkai technikos pokyčius galės išbandyti trečiajame lenktynių etape Estijoje. Lygioje it stiklas Pernu trasoje prognozuojamas geras oras, todėl birželio 25 dieną laukia greitos ir techniškos lenktynės. Apie geresnes Jonines lenktynių entuziastai nė negalėjo susapnuoti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?