Siimas Plangi pergalę „300 lakes rally“ varžybose užsitikrino priešpaskutiniame greičio ruože

„300 lakes rally“ visą šeštadienį lyderiavo tarptautinis trejetukas: estas Siimas Plangi pirmos vietos neužleido iki pat paskutinio greičio ruožo, Vaidotas Žala į antrą poziciją išsiveržė po šešto greičio ruožo, o Janis Vorobjovas įsitvirtino trečioje vietoje. Po vienuoliktojo, priešpaskutinio, greičio ruožo, tapo praktiškai aišku – 2015-ųjų „300 lakes rally“ nugalėjo pirmą kartą čia dalyvavęs estų ekipažas: S. Plangi ir Marekas Serapuu.
„300 Lakes Rally“ devintasis greičio ruožas
„300 Lakes Rally“ devintasis greičio ruožas / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Ralio eiga:

Atnaujinta po GR11

Po 11-os greičio ruožų lyderio pozicijos ir toliau neapleidžia Siimas Plangi. Jo persvara prieš Vaidotą ir Žygimantą Žalas siekia 17 sek. ir tai, ko gero, reiškia, kad šiemet „300 Lakes Rally“ nugalėtojų taurė išvažiuos į Estiją. Trečioje vietoje – J.Vorobjovs ir A.Malnieks.

Dalyviai 20 val. startuos paskutiniame, dvyliktame greičio ruože, kuris vyks Zaraso saloje. Paralelinės lenktynės, panašu, bus tik formalumas ir lyderių rikiuotė, tikėtina, išliks tokia pati. Kova vyks tik dėl 6-8 vietų, kuriose esančius lenktynininkus skiria kelios sekundės.

Top 10 po 11 GR
Top 10 po 11 GR

Atnaujinta po GR8

Po aštuonių greičio ruožų ralio lyderiu išlieka S.Plangi ir M.Sarapuu. Tiesa, prie jų dar trimis sekundėmis priartėjo Vaidotas ir Žygimantas Žalos. Lietuviai po aštuonių GR nuo estų atsilieka 16,8 sek. Trečioje vietoje kol kas J.Vorobjovas. Jis nuo Žalų atsilieka vos 6,6 sek, o V.Švedą lenkia 22 sek.

Iš rikiuotės pravažiavę šešis GR iškrito vieni iš favoritų Ramūnas Čapkauskas ir Giedrius Notkus. R. Čapkausko „Mitsubishi“ nesėkmingai nusileido po „Big Jump“ – ant priekinės dalies kritusiam automobiliui buvo sulankstytas aušinimo radiatorius.

Top10 po GR8
Top10 po GR8

Antroje vietoje važiuojantis V. Žala neslepia, kad apie pirmą poziciją nesvarsto – nori išlaikyti antrąją. Jeigu nebus jo vadinamų „kliurkų“, ją išlaikyti turėtų pavykti.

„Neišvengėme smulkių klaidelių, kurių čia pasitaiko tikriausiai visiems. Vieną kartą patys save kiek išgąsdinome, bet kol kas viskas sekasi. Pernelyg nespausime, nes akivaizdu, jog smarkiai nuo nieko ir neatsiliekame, – apie savo pasirodymą kalbėjo V. Žala. – Išsilaikyti lyderių trejete tikrai nelengva – spaudžia velniūkščiai! Stengsimės neatsilikti.“

 

 

 
 

 

Tuo tarpu ketvirtoje vietoje esantis V. Švedas teigia, kad maksimaliu tempiu važiuoti jam neleidžia ne visu pajėgumu dirbantis automobilio variklis.

„Jaučiamės lyg ne ralyje lenktyniautume, o suomiškoje pirtyje sėdėtume. Automobilio salone išties karšta, važiuojame visiškai šlapi, o per pertrauką serviso zonoje džiovinamės drabužius.Š iandien pajaučiau, kad galiu važiuoti taip, kaip moku ir noriu.Dar prieš startą žinojau apie nežymius automobilio trūkumus, kurie neleidžia važiuoti visu šimtu procentų.Variklio kompresija viename iš cilindrų yra mažesnė nei turėtų būti. Tad kovoti dėl pergalės gal ir nepajėgsime, bet dėl vietos ant podiumo tikrai pasistengsim“, – kalbėjo V. Švedas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Šeštasis greičio ruožas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Šeštasis greičio ruožas

Atnaujinta 8GR pradžioje:

Valerijaus Afanasjevo ir Gintauto Bulotos ekipažas su VAZ 21053 patyrė avariją netoli aštunto greičio ruožo starto ir išvertė stulpą. Kol stulpas buvo patrauktas nuo kelio, aštunto greičio ruožo startas vėlavo apie 30 minučių. Preliminariais duomenimis, ekipažo nariai incidento metu nenukentėjo.

Atnaujinta po GR7:

11 km ilgio greičio ruože greičiausias buvo Vaidotas Žala – jis atkarpą įveikė per 6 min. 0,2 sek. ir 3,3 sek. aplenkė S. Plangi. Trečias – J. Vorobjovas, nuo esto atsilikęs... 0,1 sekundės. 

Po pergalės septintame GR V. Žala pakilo į antrąją vietą bendroje įskaitoje. Jis nuo S. Plangi dabar atsilieka 19,6 sek. ir pirmauja prieš J. Vorobjovą 1,7 sek.

Top10 po 7GR
Top10 po 7GR

Atnaujinta po GR6:

Pravažiavus lyderių dvidešimtukui, penktame GR įvyko avarija. SOS signalus išsiuntė 15 (Rolandas Jaunzemas ir Aleksandras Innusas, „Mitsubishi Lancer Evo X“) ir 27 (Kanstantsinas Siniabokas ir Dzmitry Vikhrenkanumeris, „Mitsubishi Lancer Evo IX“), į greičio ruožą išvyko greitoji pagalba. Preliminariais duomenimis, latvių ekipažo šturmanui lūžo koja.

Teisėjai priėmė sprendimą – GR5 rezultatus anuliuoti, tad šeštadienis faktiškai prasideda nuo GR6.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Šeštasis greičio ruožas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Šeštasis greičio ruožas

Šeštame GR greičiausiųjų ketvertukas nesikeičia – S. Plangi, J. Vorobjovas, V. Žala ir V. Švedas. Tuo tarpu į penktąją vietą pakilo Benediktas Vanagas. Per anksti į vieną laiko kontrolės punktų atvažiavęs Martynas Samuitis su Ramūnu Šaučikovu gavo vienos minutės baudą ir nukrito į dešimtąją vietą. Jeigu nebūtų gavę turbūt apmaudžiausios ralyje įmanomos klaidos, jie po 6 GR būtų šeštoje vietoje.

Tiesa, 6 GR greičiausiai įveikė būtent V. Žala, 1,7 sek. aplenkęs V. Švedą ir 3,3 sek. – S. Plangi.

Baigęs 6 GR, V. Žala džiaugėsi antru gimtadieniu – jo teigimu, ekipažas turėjo momentą, kurio metu spėjo apmąstyti, kokį kėbulą rinksis kitoms varžyboms. Vaizdo siežetas – žemiau.

 

 
 

 

Iš varžybų dėl avarijos pasitraukė Roko Steponavičiaus ir Ernestos Globytės ekipažas su BMW 325. Jie po penkių greičio ruožų buvo 36-i bendroje įskaitoje.

 

Top10 po GR6
Top10 po GR6

Atnaujinta po GR5:

S. Plangi ekipažas 5 GR įveikė greičiausiai – per 9 min. 35,6 sek. Nuo jo 1,7 sek. atsiliko Janis Vorobjovas su Andriu Malnieku, dar 0,8 sek. – Vaidotas ir Žygimantas Žala. Ketvirtoje vietoje – daugiausia pergalių „300 lakes rally“ turintis Vytauto Švedo ir Žilvino Sakalausko ekipažas, nuo lyderio atsilikęs 5,6 sek.

Bendroje įskaitoje po 5 GR lyderių ketvertukas yra toks pat, kaip ir šiame greičio ruože. 

Top10 po GR5
Top10 po GR5

Atnaujinta prieš ralio startą

Šeštadienį dėl didelio karščio ir kylančių organizatoriai atšaukė 10 GR – jis vyksta miške, tad sportininkų sukeltos dulkės neišsisklaidys bei matomumas bus prastas. Dėl lėtai išsisklaidančių dulkių šeštadienį sportininkai startuoja kas dvi minutes.

„Praėjusi naktis buvo itin darbinga. Pavyko iš naujo sudėlioti visą ralio programą – perstatyti medikų, saugos tarnybų ir kitų atsakingų asmenų postus. Padarėme viską, kad sportininkai visą dieną galėtų startuoti kas dvi minutes. Pirma varžybų diena parodė, kad vėjui nurimus, dulkės nespėja išsisklaidyti net ir per dvi minutes, tad rizikuoti važiuojant dažniau būtų beprasmiška, – apie neplanuotas renginio naujoves informavo vienas „300 Lakes Rally“ organizatorių Maris Simsonas. – Dėl išsitęsusių tarpų tarp dalyvių važiavimų ralio programa pailgės apie pusantros valandos – keli greičio ruožai prasidės kiek anksčiau ir visi pasibaigs maždaug pusvalandžiu ar dar vėliau. Tikimės žiūrovų supratingumo.“

VIDEO: Pirma ralio diena

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų