Vienuoliktame greičio ruože įvykusią nelaimę savo akimis regėjo ralio gerbėjai iš Lietuvos. Kartu su draugais stebėti varžybų iš Kauno atvykęs Vilius Matekonis papasakojo daugiau šios nelaimės aplinkybių. Anot pašnekovo, nelaimę matė kone visi tuo metu įvykio vietoje buvę žmonės.
Galbūt jam sutrukdė vėjas, kuris tikrai tuomet buvo stiprus, plėšė striukes.
„Tuo metu varžybos dar nevyko, bet žiūrovai jau buvo susirinkę. Savaime visų dėmesys buvo nukreiptas į tą sraigtasparnį, nes be jo tuo metu nebuvo daugiau į ką žiūrėti.
Labai keistas atrodė jo pakilimas. Dažniausiai sraigtasparniai kyla į viršų ir tik tuomet kažkur skrenda, o jis pradėjo kilti kaip lėktuvas – skrido pažeme ir tik vėliau bandė kilti. Neįsivaizduoju kodėl jis šitaip kilo. Galbūt jam sutrukdė vėjas, kuris tikrai tuomet buvo stiprus, plėšė striukes. Bandydamas kilti jis užsikabino už elektros laidų ir nukrito“, – pasakojo nelaimės liudininku tapęs kaunietis.
Varžybų organizatoriai išplatino pranešimą, kuriame atsiribojo nuo bet kokių sąsajų su šiuo sraigtasparniu. Anot jų, tai nebuvo nei varžybų organizavimui, nei jų filmavimui skirtas sraigtasparnis.
Kvietė paskraidyti ir lietuvius
Vėliau paaiškėjo, kad šiuo privačiu sraigtasparniu buvo organizuojami pasiskraidymai virš greičio ruožų. Už pinigus stebėti ralį iš paukščio skrydžio sulaukė ir Vilius su kompanija.
„Prie mūsų buvo priėjęs žmogus iš to sraigtasparnio. Paklausė, gal norime paskraidyti. Aš jo paklausiau, kad turbūt už 100 eurų. Jis atsakė, kad už 50. Bet kažkaip niekas iš mūsų taip ir nesusigundė. Nelaimė visus mus smarkiai sukrėtė. Nebebuvo jokio noro dar važiuoti žiūrėti kitą greičio ruožą. Apsisukome ir išvažiavome namo“, – mintimis dalijosi pašnekovas.
Kartu su Viliumi Matekoniu įvykių sūkuryje atsidūrė ir ralio lenktynininko Giedriaus Notkaus šturmanas Dalius Strižanas.
Jis pasakojo, kad po incidento kilo šioks toks sąmyšis. Sudužusio ekipažo vadavimas vyko gana vangiai.
„Mes automobilį pasistatėme netoli sraigtasparnio, tai kol dėjomės guminius batus, atėjo turbūt pilotas, pasiūlė skristi. Aš iškart atsisakiau, nes aukščio bijau, tai nenorėjau. Kiti irgi neskrido.
Nuėjome, atsistojome ant karjero ir laukėme greičio ruožo starto. Tada pamatėme, kad atskrenda sraigtasparnis, išniro mums prieš akis iš po medžių. Gali būti, kad pilotas per vėlai pamatė elektros laidus, nes paskutinėmis sekundėmis jis kėlė sraigtasparnio priekį į viršų, bet uodega vis tiek kabino laidus.
Tokio liūdno ralio per savo 50 metų nesu matęs.
Kai pamačiau tokį jo manevrą į vertikalią poziciją, dar pagalvojau, kad savo keleiviams jis čia kokią atrakciją daro. Bet turbūt jis dar bandė užlaužti vairalazdę, bet paskui smigo į žemę ir subyrėjo. Žmonės viduje nejudėjo, nesigirdėjo jokių pagalbos šauksmų.
Mums atrodė, kad greitoji labai ilgai važiavo, nors žinant, kad vyksta ralis, tų greitųjų arti turėjo būti. Kilo panika, kažkas kažkam bando skambinti, kažkas iš žurnalistų drąsesnis nubėgo, vėliau su oranžinėmis liemenėmis žmonės bandė eiti artyn. Tik filmuose esu matęs tokių dalykų, bet kai pamatai realybėje, tai vaizdas kraupus.
Ir šiaip tokio liūdno ralio per savo 50 metų nesu matęs. Ir oras prastas, ir žiūrovų nebuvo, mašinos daužėsi, o galiausiai dar ir sraigtasparnis nukrito“, – kalbėjo Dalius Strižanas.
Paaiškėjo, kad sraigtasparnio avarija itin skaudžiai palietė šių metų ERC čempiono titulą iškovojusį lenką Kajetaną Kajetanowiczių. Sužinojęs apie tragediją sportininkas pasitraukė iš varžybų.
Skelbiama, kad incidento metu žuvo būtent šio Lenkijos sportininko bendražygis, Kelcų autoklubo vadovas Pawelas Jagniatkowskis.
„Echodnia“ duomenimis, kitas lenkas, dėl kurio gyvybės kovoja Latvijos medikai, taip pat Kelcų autoklubo vienas iš vadovų Waclawas Kosteckis. Jis yra „Subaru“ vairavimo mokyklos įkūrėjas.
Dar vienas nukentėjęs asmuo šiuo metu paguldytas į reanimaciją, o mažiausiai susižalojo ir kaulų lūžiais atsipirko jauniausias ekipažo narys, latviškai kalbėjęs paauglys.