Nesėkmės jau praeityje
Nors ir abu pilotai, ir techninė komanda darbavosi iš paskutiniųjų, šių metų sausį iš Dakaro Vaidotas su Sauliumi pasitraukė labai anksti – jau po ketvirtojo etapo. Begalinis pasiaukojimas (pavojingais ruožais nemiegojus teko važiuoti ir naktį) nedavė vaisių, nuolat gedo turbina, vėliau nusprogo ir variklis. Priminsime, kad 2016 m. „Bitutė“ kopose užklimpo dešimtajame etape – ir vėl dėl turbinos gedimo.
Ar dar prisimenate, kad 2016 m. Dakaro pirmajame įvykusiame greičio ruože jie buvo greičiausi iš lietuvių?
Tačiau, nepaisant dviejų nepasiektų finišų ir labai liūdnos (ypač Vaidoto) veido išraiškos sugrįžus į Lietuvą, šis ekipažas turi daugybę gerbėjų, tikinčių, kad Vaidotas su Sauliumi gali nustebinti ne tik starte. Ar dar prisimenate, kad 2016 m. Dakaro pirmajame įvykusiame greičio ruože jie buvo greičiausi iš lietuvių? Ar dar nepamiršote Vaidoto skrydžio nuo tramplino Rokiškio ralyje, nuskambėjusio per visą Europą? Tai, ko gero, rodo dideles ekipažo ambicijas ir potencialą ne tik finišuoti, bet siekti daugiau.
Tiesa, pristatymo metu paklausti, kokių turi lūkesčių, vyrai nusprendė išlikti santūrūs ir iki starto apie galimą rezultatą nekalbėti.
Įsigijo „Overdrive Hilux“ iš 86-erių metų verslininko
Todėl šį kartą „Agrorodeo“ ekipažas nusprendė neišradinėti dviračio ir įsigijo tokį patį automobilį, kokiu važiuoja Antanas Juknevičius – senesnės kartos „Overdrive Hilux“. Jį „Bitutės“ garbei iškart pakrikštijo „Kamane“.
Pernai Antanas skriedamas šiuo, tikrai labai populiariu, bekelės lenktynėse modeliu, užėmė rekordiškai aukštą – 21-ąją vietą. Ir teigė, kad dar yra rezervų pagerinti rezultatą.
Pasak Vaidoto ir Sauliaus, rinkoje rasti geros būklės, nenuvarytą „Overdrive Hilux“ – sunki užduotis. Tačiau jiems pavyko Belgijoje rasti tris Dakarus tvarkingai važiavusį (ir finišavusį trečiame, ketvirtame dešimtukuose) automobilį, kurį pilotavo Belgijos viešbučių tinklo savininkas, kuriam dabar 86-eri metai!
„Taigi dabar galima juokauti, kad, kaip rašoma naudotų automobilių skelbimuose, radome mažai važinėtą mašiną, su kuria buvo tik į bažnyčią savaitgaliais važiuojama“, – linksmai kvatojo Saulius Jurgelėnas.
Tautiniai „Agrorodeo“ automobilio motyvai
Vaidotui ir Sauliui nutraukus automobilį slėpusią uždangą, susirinkę autosporto pasaulio veikėjai netruko pastebėti ant durelių priklijuotą emblemą su skaičiumi 100, dvigubą kryžių (sudėtinė Lietuvos herbo dalis) ir priekį puošiančius trispalvės motyvus.
„Šiemet Dakaro ralis švenčia 40 metų jubiliejų, dešimtą gimtadienį Pietų Amerikoje, ir beveik sutampa su Lietuvos nepriklausomybės šimtmečio minėjimu. Nusprendėme, kad šiemet ten būti kaip niekada privalu. Kaip jau turbūt supratote, mūsų komandos ekipažas nesikeičia – po pirmųjų startų su Sauliumi esame susigyvenę ir galime tikrai pasidžiaugti komandine dvasia. Todėl privalome ir vėl būti Dakare“, – pasakojo Vaidotas.
apie overdrive hilux
- Automobilio kaina – apie 200 tūkst. eurų. Bendras biudžetas – apie 400 tūkst. eurų. Vien startinis mokestis – apie 60-70 tūkst. eurų.
- Variklis: 5 litrų V8 benzininis variklis, kurio galia 350 AG ir 560 Nm sukimo momentas, maksimalus greitis beveik 190 km/h.
- „Hilux“ sveria apie 2 tonas, į jo degalų baką telpa 500 l benzino.
Jo teigimu, automobilis – nemaža investicija, todėl neoficialiai Saulius ir Vaidotas planuoja dalyvauti dar trijuose Dakaruose – kad automobilis „atidirbtų“.
Dabar laukia bandomieji važiavimai, pilnas automobilio išrinkimas patikrai, naujo variklio montavimas. Tačiau net ir neperrinktas automobilis Vaidotui paliko didelį įspūdį – savo galia ir valdymo galimybėmis. Todėl, pasak ralio triukų meistro, reikės važiuoti įjungus šaltą protą.
Lūžis įvyko prieš gerą mėnesį
Po pernykštės nesėkmės Dakare daugelis fanų spėliojo: ar pavyks Vaidotui ir Sauliui rasti rėmėjų, ar galės jie įsigyti modernesnį, tegul ir nenaują automobilį?
Pasak Vaidoto, esminis lūžis įvyko prieš mėnesį, kai sulaukė rėmėjų patvirtinimo. Kaip sakė „Agrorodeo“ generalinis direktorius Robertas Lapinskas, jam po mūsų krepšininkų pergalių galvoje skamba dainos „Trys milijonai“ žodžiai. Ypač eilutė „Pabandom iš naujo, nors esam pasauly tik trys milijonai“. Todėl jis ir kiti rėmėjai nusprendė, kad Vaidotas ir Saulius turi teisę bandyti iš naujo.
Beje, pasikeitė ir komandos mechanikai – „Kamanės“ technine būkle rūpinsis Edvardas Lucevičius, Egidijus Janavičius, Romas Žalnierukynas, sukaupę patirties jau ne viename Dakare.