Antradienio rytą „Agrorodeo“ komanda pakvietė į „Krasta auto“ saloną Vilniuje ir parodė savo naują pirkinį – Dakaro smėlynams paruoštą visureigį. Tai – vokiečių „X-Raid“ kompanijos pagamintas „Mini John Cooper Works Rally“.
Automobilis – beveik naujas
Šis automobilis iki pristatymo momento yra nuvažiavęs 3 tūkstančius kilometrų. Anksčiau Dakare juo lenktyniavo Orlando Terranova, „X-Raid“ komandos pilotas.
„Viską derinome nuo kovo mėnesio, o atvyko automobilis pas mus tik prieš mėnesį. Pagrindiniai „kaltininkai“ – „Agrorodeo“, iš tikrųjų, kai tą pasiūlymą nunešėme, nesitikėjome, kad apčiuopsime tokį kąsnį. Net vakarietiškais masteliais tai yra labai rimtas reikalas. Jų dėka pasiryžimo griebėmės ir pusę metų derinome. Kaip ir visi mūsų automobiliai, šitas miniukas irgi yra lizinguojamas ir tai vienintelis būdas įkąsti tokį projektą. O pagrindinė priežastis, kodėl griebėmės šio projekto – su Sauliumi pamatėme, kad vidutinio greičio rezultatas, kokį turime su senuoju automobiliu, „netempia“ į tokį, kokį norėtume turėti.
Tai yra tikriausiai greičiausia technika, kurią šiuo metu galima įsigyti privačiai komandai Dakare. Tokiu pačiu automobiliu mūsų kaimynas Kuba Przygonskis šių metų Dakare finišavo ketvirtas. Šis automobilis radikaliai skiriasi nuo to, ką mes turėjome iki šiol“, – pristatydamas automobilį kalbėjo V.Žala.
Pagrindinis skirtumas – jėgainė. Po kapotu slepiasi 800 Nm, tai yra du kartu daugiau nei buvo iki šiol vairuotoje „Hilux“.
„Svoris yra gerokai mažesnis, bent pora šimtų kilogramų mažiau tai tikrai bus. Tai yra modernus 2018 metų automobilis su puikiai išdėliotu svorio balansu, viskas yra žemai, svoris beveik minimalus pagal FIA reikalavimus. Turėjome įvairių variantų, bet griebėme šį MINI dėl to, kad tai yra pastarųjų metų patikimiausias automobilis Dakare“, – sakė V.Žala.
Pasak lenktynininko, nuo 2011 iki 2019 metų net 98 procentai visų MINI startų baigėsi finišais.
Saulius Jurgelėnas prieš Dakarą „prisivalgys“
Tačiau panašu, kad palengvėjusio automobilio svorį „kompensuos“ pasunkėjęs Saulius Jurgelėnas. Žinoma, Saulius juokavo, tačiau jo pokštuose yra tiesos. Prieš Dakarą Saudo Arabijoje „Agrorodeo“ šturmanas prisivalgys iki soties, nes šį kartą lenktyniaujant teks nuvažiuoti dvigubai daugiau kilometrų – 6000 km.
Kita vertus, įlipti į MINI yra sunkiau, nei į „Hilux“ – anga tarp vamzdžių mažesnė. Todėl labai gali būti, kad lenktynininkams reikės pasitreniruoti įlipimo/išlipimo procedūrą.
Kaip pavadins naująjį Dakaro automobilį?
Ankstesni komandos Dakaro visureigiai turėjo pravardes. Dyzelinis „Seat“ buvo meiliai vadinamas „Bitute“, „Hilux Overdrive“ – „Kamane“. MINI vardo dar neturi, bet galite jį siūlyti komentaruose – perduosime Vaidotui ir Sauliui.
Naujo automobilio pirkimas Vaidotui (jis yra Dakaro komandos vadovas ir buhalteris) buvo rimtas finansinis iššūkis. Pardavęs „Hilux“, V.Žala pirmiausiai turėjo grąžinti bankui paskolą. Ir tik tuomet prašė naujos – modernesniam MINI įsigyti. Už automobilį išsimokės per penkerius metus.
Iš klasikinio ralio nesitrauks
„Agrorodeo“ komandos planus šiek tiek supainiojo Lietuvos ralio čempionato intriga. Jame Vaidotas su Andriu Malnieku važiuoja „Škoda Fabia“ („Širše“) ir kovoja dėl Lietuvos klasikinio ralio čempionų titulo. Vaidotas planavo „Škoda“ (kaina apie 169 tūkst. Eur) parduoti iškart po Rokiškio ralio ir galimai nuomotis automobilį paskutiniam ralio etapui Druskininkuose spalio 5 d. Tokiu būdu būtų pagerinęs finansinį balansą.
Tačiau žalioji „Škoda Fabia“ kol kas ilsisi „Agrorodeo“ garaže ir bus parduota tik po čempionato finišo.
„Šiuo metu tokių automobilių paklausa auga. Nes naujų modelių reikia ilgai laukti, tad iki pavasario Širšę parduosime“, – sakė su klasikiniu raliu kol kas nesiruošiantis atsisveikinti Vaidotas. Jis teigia, kad klasikinis ralis yra puiki treniruotė, ruošiantis Dakarui, nors automobiliai ir labai skiriasi.