Viskas kitaip nei R5
Lenktynininkas pripažino, kad pradžioje abejojo ar treniruotes rengti verta, mat oras Lietuvoje buvo pakankamai prastas. Vis dėlto, vos testams pasibaigus V. Žala neabejojo, kad jie buvo labai svarbūs ir reikalingi.
„Pastaruoju metu oras atšalo, o ir gruntas nedžiūva, todėl turėjau abejonių ar vertą MINI mesti į purvą, bet dabar labai džiausiuosi, kad galų gale nusprendėme pasidaryti šį testą. Šiame automobilyje nesėdėjau nuo birželio mėnesio, o MINI skiriasi nuo klasikinio ralio technikos, todėl atsisėdus prie jo vairo tenka adaptuotis prie valdymo, ypač variklio darbo.
Klasikinio ralio automobilis sveria 1250 kg, o MINI beveik 2 tonas, todėl jų valdymo skirtumas yra pakankamai ženklus – kitokia inercija, balansas. Kai važiavau pirmą ratą atrodė, kad arba automobilis „netraukia“ arba pats „nepataikau“, bet „sukant“ kilometrus sekėsi vis geriau ir geriau, pagaliau, rodos, ir variklis puikiai sukasi, ir trauka atsirado, ir į posūkį pataikau. Trumpai tariant, viskas grįžo į savas vėžias“, – įspūdžiais po treniruotės dalinosi lenktynininkas.
Pirmas ir paskutinis testas Lietuvoje
V. Žala teigė, kad sekmadienį surengtų testų metu iš viso su MINI įveikė apie 150 kilometrų, kurie tapo puikia proga „persikalibruoti“ iš klasikinio ralio į Dakaro režimą. Lenktynininkas pripažino, kad prieš startą Dakare dar tikisi surengti nedidelius testus ir Saudo Arabijoje, prieš pat lenktynių startą.
„Žinoma, tikiuosi, kad padaryti apšilimą pavyks ir pačioje Saudo Arabijoje prieš administracinę ir techninę komisijas, tam planuojame skirti maždaug pusdienį. Vis dėlto, sekmadienį buvo mūsų vienintelis ir pagrindinis testas Lietuvoje, kurio metu išbandėme ir automobilį bei patikrinome ar nieks nesulūžo, neatsisuko ir nepradėjo varvėti“, – aiškino V. Žala.
Pirmi kilometrai po remonto
Lenktynininkas priminė, kad dar vasarą automobilis buvo išsiųstas „X-raid“ komandai, kuri automobilį nuodugniai perrinko ir paruošė naujam startui sunkiausiose pasaulio lenktynėse. V. Žala aiškino, kad kaip ir po kiekvieno Dakaro, automobilis buvo nuodugniai patikrintas, o pagrindiniai agregatai buvo perrinkti.
„Automobilis buvo visiškai išardytas. Vienintelė vieta, kurios nelietėme yra variklis, nes jo resursas yra pakankamai didelis – apie 15 tūkstančių kilometrų, todėl skaičiuojame, kad artėjančiam Dakarui jo turėtų užtekti. Tiesa, turbokompresorius taip pat buvo pakeistas nauju“, – MINI remonto darbus komentavo lenktynininkas.
V. Žala teigė, kad dabar komandai svarbi data – lapkričio pabaigoje, kai MINI, kartu su visa kita komandos technika, bus išvežtas į Marselį. Ten visa Dakarui skirta technika gruodžio pradžioje bus pakrauta į laivą bei išplukdyta į Saudo Arabiją.