Penktadienį per bandomuosius važiavimus purškė lietus ir kai kuriuos greičio ruožus pripildė vandens, visgi šeštadienį spustelėjo šaltukas ir visus kelius nuklojo baltas sniegas. Sąlygos ne pačios palankiausios, mat net Vytautas Švedas, startavęs pirmuoju numeriu, minėjo, kad šlapias sniegas jam nepadės. Apie kardinaliai pasikeitusias sąlygas kalba ir ralio teisėjai.
Pergalę lėmė FIA taisyklės
Benediktas Vanagas ir Mindaugas Čepulis po finišo pasakojo, kad paskutiniame ralio greičio ruože pralaimėjo Giedriui Notkui ir Daliui Strižanui būtent tiek, kiek pirmavo absoliučioje įskaitoje.
„Laikai idealūs – lygiosios tūkstančiosiomis sekundės dalimis. Tik FIA taisyklės, numatančios, kad lygiųjų atveju laimi tas ekipažas, kuris yra greitesnis pirmajame greičio ruože, lėmė mūsų pergalę“, – kalbėjo B.Vanagas.
Septintame greičio ruože – staigmena
15.40 val. Čia netikėta staigmena. Į priekį išsiveržęs G.Notkaus ir D.Strižano ekipažas ir 6.70 sek. aplenkęs iki šiol pirmavusį B.Vanago ir M.Čepulio ekipažą užtikrino neįtikėtiną rezultatą absoliučioje įskaitoje. Čia šių dviejų ekipažų laikai vienodi: 48 min. 17.10 sek.
Ralio taisyklėse numatoma, kad jei lygiosios, pirmoji vieta tenka tam ekipažui, kuris buvo greitesnis pirmajame greičio ruože. Čia greitesnis buvo B.Vanago ir M.Čepulio duetas, tad pergalę žiemos ralyje turėtų švęsti būtent šis ekipažas.
Trečiasis absoliučioje įskaitoje – R.Čapkauskas ir T.Šipkauskas. Ekipažas nuo dviejų, tiek pat laiko trasoje užtrukusių, lenktynininkų atsiliko 39.80 sek.
A.Paliukėnas, sporto komisarų kolegijos pirmininkas, pabrėžė, kad rezultatai preliminarūs, tačiau žiūrint tik į rezultatus ir remiantis taisyklėmis, sakančiomis, kad jeigu rezultatas yra lygus, vertinamas varžybų pirmojo greičio ruožo rezultatas ir pagal tai sprendžiama, kas nugalėtojas. Šiame ralyje B.Vanagas ir M.Čepulis buvo treti, o G.Notkus ir D.Strižanas buvo penkti.
Šeštasis greičio ruožas
15.10 val. Šeštame greičio ruože pirmasis – B.Vanagas ir M.Čepulis. Pirmoje ralio dalyje B.Vanagas pajuokavęs, kad M.Čepulis pirmą kartą gyvenime buvo pirmas greičio ruože, panašu, pasiryžęs šturmaną stebinti ir toliau.
Nuo lyderio 0,8 sek. atsilieka G.Notkaus ir D.Strižano ekipažas, pažymėtas č numeriu, o trečias – V.Švedas ir Ž.Sakalauskas, atsilikę 7.60 sek.
Absoliučioje įskaitoje B.Vanago ekipažas ir toliau pirmauja. 7.60 sek. nuo jo atsilieka G.Notkus ir D.Strižanas, o treti V.Švedas ir Ž.Sakalauskas, atsilikę 24.80 sek.
Rūpesčiai vienos komandos ekipažams
14.57 val. 15min skaitytojai iš ralio trasos informavo, kad labai panašiu metu su rūpesčiais susidūrė VšĮ „Būkime drauge“ ekipažai. 9 numeriu pažymėtas Karolio Šiugždinio ir Stasio Tarailės ekipažas privalėjo stoti ir pasikeisti ratą. Skaitytojų teigimu, visi žiūrovai subėgo iki lenktynininkų ir buvo pasiruošę šiuos pakelti ant rankų, kad tik jie greičiau pasikeistų ratą.
O 11 numeriu pažymėtas tos pačios komandos Eugenijaus Sladkevičiaus ir Gedimino Saudargo ekipažas su „Mitsubishi Lancer Evo X“ išlėkė iš trasos. Tiesa, žiūrovų džiaugsmui, tuojau pat į trasą grįžo ir pratęsė lenktynes.
Penktasis greičio ruožas
14.41 val. Skelbiama, kad 28 numeriu pažymėtas D.Gazevičiaus ir T.Nenartavičiaus ekipažas lenktynes baigė.
14.28 val. Pranešama, kad iš lenktynių pasitraukė ir latvių ralio žvaigždė – Janis Vorobjovs, važiuojantis su šturmanu Ivo Pūkiu. Judviejų ekipažo numeris – 33. Taip pat pranešama ir apie 28 numeriu pažymėto ekipažo gedimą. Tai Deividas Gazevičius ir Tomas Nenartavičius, atstovaujantys Ukmergės automobilių ir motociklų sporto klubui.
14.18 val. Pranešama, kad iš ralio pasitraukė M.Samsonas ir M.Varža. Oficiali priežastis – techninės problemos. Ekipažas bendro naudojimo keliais grįžta į Uteną.
Pats ekipažas neslepia prastos nuotaikos. M.Samsonas, paklaustas, kas nutiko, paprasčiausiai parodė iš po automobilio kapoto nutįsusią virvelę ir lakoniškai pasakė: „Gazas nukrito“.
14.10 val. Pranešama, kad Martynas Samsonas startavęs penktame greičio ruože sustoja ir nebevažiuoja toliau. Panašu, kad kelių dešimčių sekundžių atotrūkio nepakaks tam, kad absoliučioje įskaitoje sportininkas išsilaikytų pirmoje vietoje. Kaip teigiama, sportininkas negali užsivesti.
Pirmasis šiame greičio ruože G.Notkaus ir D.Strižano ekipažas. Antroje vietoje 1.03 sek. atsilikęs B.Vanagas ir M.Čepulis. Treti – V.Švedas ir Ž.Sakalauskas, atsilikę 6.30 sek.
Tai, kad pirmoje ralio dalyje pirmavęs M.Samsonas sustojo, lėmė rokiruotę absoliučioje įskaitoje. Čia į priekį išsiveržė B.Vanago ir M.Čepulio ekipažas, pirmaujantis 6.80 sek. prieš G.Notkaus ir D.Strižano ekipažą, esantį antroje vietoje. Treti absoliučioje įskaitoje – V.Švedas ir Ž.Sakalauskas.
13.54 val. Į 5-ąjį greičio ruožą, pasinaudoję galimybe, grįžta pirmosios jo dalies nebaigę lenktynininkų ekipažai. 5 numeriu pažymėti Linas Vaškys ir Laurynas Paškevičius startuoja šeštoje pozicijoje, 23 numeriu pažymėti Nerijus Malaševičius ir Tadas Pupeikis šiame greičio ruože startuos 17-oje pozicijoje, o šeimyninis ekipažas Aras ir Arvydas Kalėdos, pažymėti 25 numeriu, startuos paskutiniai, 22-oje pozicijoje.
Pirmasis 5-ąjį greičio ruožą pradės M.Samsonas ir M.Varža. Už jo B.Vanagas ir M.Čepulis, o trečias – R.Čapkauskas ir T.Šipauskas.
13.44 val. Ralio teisėjai iš lenktynių pašalino 26 numeriu pažymėtą Audronio Gulbino ir Dariaus Urbonavičiaus „AG Racing“ ekipažą. Pastarieji buvo pašalinti už tai, kad pasinaudojo pašalinių pagalba trečiajame greičio ruože.
13.33 val. A.Hollando ir A.Dainio komandos atstovai informavo, kad priekinį, kairės pusės, ratą ekipažas nusimušė dar antrajame greičio ruože, tad iki pat sustojimo lenktynininkai 2,5 greičio ruožų įveikė neturėdami vieno rato.
Visgi ketvirtame greičio ruože per duobes atsikratė jų turimo „Ford Escort“ važiuoklė ir nustojo veikti vienas daviklių, tad automobilio variklis nebeužsiveda. Būtent dėl šios priežasties ekipažas pasirodymą šių metų ralyje baigia.
13.08 val. „Šiame ralyje tenka daug vairuoti ir su Mindaugu mums sekasi įvairiai. Buvome dukart nuklydę nuo kelio ir teko ieškoti išvažiavimo atgal į kelią. Visgi sėkmingai. Tikiu, jei būsime drausmingi, viskas bus gerai“, – kalbėjo B.Vanagas pasibaigus keturiems ralio greičio ruožams serviso zonoje.
13.03 val. Paaiškėjo, kad 10 numeriu pažymėtas latvių ekipažas visgi į antrąją ralio dalį negrįš. Paaiškėjo, kad Dmitry Feofanovas ir Normunds Kokinsas savo „Mitsubishi Lancer Evo X“ automobiliu šoko per trampliną ir automobilio priekiu bakstelėjo į žemę. Tai lėmė, kad buvo pažeistas radiatorius. Visgi tai pastebėti laiku sukliudė apmaudi smulkmena: daviklio, informuojančio apie per didelę variklio temperatūrą, lemputė neveikė, tad ekipažas laiku nepastebėjo, jog variklis perkaito. Tai lėmė, kad automobilio motoras buvo sugadintas nepataisomai – latvių ekipažas iš žiemos ralio priverstas pasitraukti.
12.55 val. 15min komanda, esanti ralio trasoje, informavo, kad netikėtą incidentą patyrė 27 numeriu pažymėtas ekipažas – Andrew Hollandas ir Aleksandras Dainys, atstovaujantys „Kauno autoklubo“ komandai.
Pastarieji liko be rato. Galiausiai pranešta, kad trečiame greičio ruože rato netekęs ekipažas traukiasi.
Ketvirtasis greičio ruožas
12.34 val. Ketvirtajame „Krown“ greičio ruože rokiruotė. Į pirmąją vietą išsiveržė B.Vanagas su M.Čepuliu, atkarpą įveikę per 6 min. 12.90 sek. Tačiau G.Notkus ir D.Strizanas šiam ekipažui alsuoja į nugarą – nuo greičio ruožo lyderių jie atsiliko vos 0,4 sek. Trečias – absoliučioje įskaitoje pirmaujantis M.Samsonas su M.Varža. Jiedu nuo lyderio atsliko 0,7 sek.
Pasibaigus šiam greičio ruožai grįžti į lenktynes norintys ekipažai tą galės padaryti. Tokį norą pareiškė du iš trijų pirmame greičio ruože gedimus patyrusių ekipažų. Visgi greičio ruože apvirtęs Giedrius Firantas ir Matas Valiulis, taip pat ukrainiečiai Sergiy Potiyko ir Ivanas Mishynas į ralį nebegrįžta. Neaišku, ar spės grįžti motoro gedimą patyrę latviai Dmitry Feofanovas ir Normunds Kokins, pažymėti 10 numeriu.
Trečiasis greičio ruožas
11.48 val. Pirmasis trečiame – „Toyota Hybrid“ – greičio ruože vėl M.Samsonas ir M.Varža. 6 numeriu pažymėtas ekipažas greitesni 16.90 sek. nei antroje vietoje esantis V.Švedo ir Ž.Sakalausko ekipažas. Treti – B.Vanagas ir M.Čepulis, nuo lyderio atsilikę lygiai 18 sek.
Bendroje įskaitoje po trečiojo greičio ruožo M.Samsonas didina atotrūkį nuo konkurentų. Dabar nuo antroje vietoje esančio B.Vanago ekipažo jį skiria 39.20 sek.
Paskelbta, kad šiame greičio ruože sustojo 26 numeriu pažymėtas „AG Racing“ Audronio Gulbino ir Dariaus Urbonavičiaus ekipažas. Skelbiama, „Honda Civic Type-R“ ekipažas nuvažiavo nuo kelio.
Antrasis greičio ruožas
11.27 val. Antrajame greičio ruože vėl pirmauja M.Samsonas ir M.Varža. Jiedu atkarpą įveikė per 6 min. 18.20 sek. Antrasis – B.Vanago ir M.Čepulio ekipažas, atsilikęs lygiai 7 sek. Trečioje vietoje – 8.40 sek. atsilikęs Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažas.
Tokie pokyčiai lėmė bendros įskaitos rokiruotę. Į antrąją vietą čia pakilo B.Vanago ekipažas, R.Čapkauską ir T.Šipkauską nustūmęs į trečiąją vietą. B.Vanagas ir M.Čepulis nuo lyderio atsilieka 21.70 sek., R.Čapkauskas ir T.Šipkauskas nuo M.Samsono ir M.Varžos ekipažo po antrojo greičio ruožo atsilieka 25.10 sek.
Pasipylė variklių bėdos
11.21 val. Skelbiama, kad 10 numeriu pažymėtas ekipažas antrajame greičio ruože – „Krown“ – sustojo ir šio nebaigė. Nurodoma, kad sugedo bolido motoras. Į antrojo greičio ruožo startą neišvažiavo ir ukrainiečių Sergiy'aus Potiyko ir Ivano Mishyno ekipažas, pažymėtas 15 numeriu. Skelbiama, kad po pirmojo greičio ruožo nustojo veikti jų automobilio variklis. Antrame greičio ruože sustojo ir 23 numeriu pažymėtas Nerijus Malaševičiaus ir Tado Pupeikio ekipažas. Kas nutiko, kol kas nėra aišku.
11.09 val. Laurynas Paškevičius, Lino Vaškio, 5 numeriu pažymėto ekipažo šturmanas kreipėsi į ralio sekretoriatą prašydamas leisti startuoti. Jei ekipažui pavyks gauti galinę stebulę, jiems pavyktų susiremontuoti automobilį po avarijos ir grįžti į ralį.
Kaip aiškina sporto komisatų kolegijos pirmininkas Arnas Paliukėnas, pagal esamas ralio taisykles, ekipažui pateikus prašymą jis galės startuoti penktajame greičio ruože.
Tokį patį prašymą pateikė ir Aro ir Arvydo Kalėdų ekipažas, kurie informavo, kad ekipažas ne vertėsi, o sulaužė pusašį, todėl privalėjo nusukti nuo kelio, kad netrukdytų kitiems ekipažams.
Sąlygos pasikeitė kardinaliai
„Važiuoti tikrai smagu, nors ir ta pirma pozicija neteikia daug džiaugsmo“ – kalbėjo V.Švedas.
Trys pasitraukimai
Jau pirmasis greičio ruožas nebuvo itin smagus trims ekipažams. Jo neįveikė trys lenktynininkai: 5 numeriu pažymėti Linas Vaškys ir Laurynas Pašnevičius (ASK „Autorikona“), Giedrius Firantas ir Mantas Valiulis (ASK „Autoralis“) ir Aras bei Arvydas Kalėdos („Automotoprojektai“).
Skelbiama, kad pirmieji du ekipažai trasoje vertėsi, tiesa, anot šaltinių pirmajame – „GF Autolizingas“ – greičio ruože, niekas nenukentėjo. Vėliau patikslinta, kad Aras ir Arvydas Kalėdos sulaužė automobilio pusašį, dėl to privalėjo stoti.
Po pirmojo greičio ruožo pirmauja Martyno Samsono ir Mindaugo Varžos ekipažas, važiuojantis BMW M3X automobiliu. Jie greičio ruožą įveikė per 7 min. 36.90 sek. Antroje vietoje – neiškentęs ir į ralio trasas grįžęs Ramūnas Čapkauskas drauge su Tomu Šipkausku. Jie nuo lyderio atsiliko 10.40 sek. Trečiasis – Benediktas Vanagas ir Mindaugas Čepulis, atsilikęs 14.70 sek.
Pastarasis prisipažino, kad po pirmojo greičio ruožo teko pabusti, nes vakar sukibimas buvo itin geras, o šiandien sąlygos absoliučiai kitokios – slidu.