Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Dakaro ralio analogas neišsipūtusioms piniginėms

Ką daryti, kai labai nori dalyvauti Dakaro ralyje, bet neturi tam reikalingų pinigų? Paprasta, sukurti visiškai naują ralį, pasikviesti 400 bendraminčių ir pasileisti į tūkstančių kilometrų avantiūrą. Tai – ralis Budapeštas-Bamakas.
Budapeštas-Bamako ralio dalyvis su 1979 m. „Dacia“ automobiliu
Budapeštas-Bamako ralio dalyvis su 1979 m. „Dacia“ automobiliu / Wikimedia.org nuotr.
Temos: 1 Ralis

Kaip „Ryanair“ prieš daug metų europiečiams pasiūlė skraidyti pigiau, ralio Budapeštas-Bamakas organizatoriai sukūrė šį ralį „jo didenybei“ Dakaro raliui pinigų neturintiems lenktynininkams. Tiesa, lenktynininkais juos derėtų vadinti tik žvelgiant iš labai toli. Pabendravus su ralio dalyviais gyvai, išaiškėja didžioji jų paslaptis – jie tėra viso labo eiliniai darbą nuo aštuonių iki penkių dirbantys žmonės. Juos į nuo Europos iki Afrikos vykstantį ralį veda ne pergalės, o nuotykių troškimas.

„Pigaus Dakaro“ idėja gimė vengrui Gezai Villam, kurio tikras vardas pase yra Andrew Szabo. Gimtojoje Vengrijoje gerai žinomam radijo laidų vedėjui ir interneto platybes užkariavusiam verslininkui norėjosi tiesiog pasivažinėti po Afriką be milijoninio biudžeto ir dvidešimties žmonių aptarnavimo komandos. Tai jis ir padarė.

Visų pirma, Andrew Szabo pasileido per Saharos dykumą, kirto Tunisą, Libiją, Nigerį, Burkina Fasą ir finišavo Malyje. Tai buvo 2005-ieji. Tačiau jau kitam raliui organizatoriai parinko kitą maršrutą, besidriekiantį Vakarų Afrikos pakrantėmis. Tai ne toks sudėtingas maršrutas, leidžiantis dalyviams pasimėgauti kelione, o ne blaškytis po smėlynus su kastuvu rankose.

Wikimedia.org nuotr./Budapeštas-Bamako ralio gerbėjai
Wikimedia.org nuotr./Budapeštas-Bamako ralio gerbėjai

Jau 2008-aisiais prie ralio starto linijos stojo net 400 dalyvių su 160 automobilių. Buvo ir labai keistų pasirinkimų – „Ikarus 435“ autobusas, ledus išvežiojantis „kablukas“ ar lenkiškas „Fiat“, kurį vairavo du britai. Keleta komandų, tiesa, prieš pat startą „sudrebėjo“ ir pabijojo Mauritanijoje kilusių neramumų. Tačiau organizatoriai užtikrino dalyvių saugumą – juos saugojo tūkstančiai Mauritanijos policininkų ir karių.

Svarbu paminėti, kad ralio dalyvius finišo link veda ne tik troškimas baigti nelemtą pasivažinėjimą, bet ir siekis į Malį pristatyti kuo daugiau labdaros. Pavyzdžiui, 2011-ųjų ralio dalyviai surinko ir pristatė net 800 tūkst. eurų paramos. Už juos buvo pastatyta nauja mokykla. Taip pat, paremta visą eilė nevyriausybinių organizacijų.

Toks, štai, tas ralis Budapeštas-Bamakas. Džiugu, kad pirmą kartą prie ralio starto linijos pasiryžo stoti ir trys Lietuvos vėliavą gabenantys ekipažai. Du jų pasirinko „Land Rover Discovery“ automobilius, vienas – legendinį W124 „Mercedes-Benz“. Pirmieji atstovauja „Gera Dovana“ komandą, trečiasis ekipažas pasivadino pirmosios pasaulyje skaičiavimo mašinos „Abacus“ pavadinimu.

Kaip sekasi mūsiškiems ekipažams sužinosite patys pirmieji, jei seksite specialią ralio rubriką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos