„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2016 01 06 /22:05

Benediktas Vanagas pasiekė aukščiausią rezultatą šiemet Dakare: užėmė 30-ą vietą

Ketvirtas Dakaro etapas yra sudėtingiausias iš visų, buvusių iki šiol. Trečiadienio greičio ruožas ne tik trunka daugiau nei 400 km, bet jo pabaigoje lenktynininkai negalės gauti mechanikų pagalbos. Ketvirtadienį ryte jie turės sėsti į tokią transporto priemonę, kurią trečiadienio vakarą paremontavo patys tais įrankiais, kuriuos vežėsi kartu.
Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowski
Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowski

Į pabaigą artėjant ketvirtam Dakaro ralio etapui, lietuviai laikosi prieš lenktynes atskleistų planų: kas žadėjo tausoti techniką, o kas – spausti kiek įmanoma greičiau. Geriausiai sekėsi Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio ekipažui, demonstravusiam aukštą tempą viso ketvirto etapo metu ir pasiekusiam finišą 30-oje vietoje.

„Pakilus į daugiau kaip 3 km aukštį ralyje įsigalioja kitos taisyklės. Žemesnė oro temperatūra, ženkliai sumažėjęs deguonies kiekis važiavimą keičia iš esmės“, – rašė B.Vanagas po finišo. Jis teigė, kad kalnams komanda buvo pasiruošusi, tai įrodo ir pagerinta pozicija – startavę 36-oje, jie finišavo 30-oje.

Antanas Juknevičius su Mindaugu Slapšiu pakilo keliolika pozicijų nuo starto vietos ir viso greičio ruožo metu kovojo dėl vietos keturiasdešimtuke. Po dešimties kontrolės punktų (iš 11) jų pozicija buvo 39-a, tačiau finiše lietuviai nukrito į 40-ąją poziciją.

„Maratoniniuose greičio ruožuose strategija paprasta – neprisidribti ir palaikyti gerą tempą. Daug sportininkų neranda balanso tarp šių dalykų, todėl nusmunka į lentelės apačią, mums su Mindaugu puikiai sekėsi važiuoti atsargiai ir tikrai neblogu greičiu. Dar svarbiau, kad automobilis veikia be priekaištų ir prieš rytojaus startą turėsime atlikti įprastus darbus – patikrinti skysčių lygį, padangų slėgį ir kt. Džiaugiamės pasiektu rezultatu, jaučiame, kad įsibėgėjame ir rytoj jungsime dar aukštesnę pavarą“, – komentavo savo pasirodymą A.Juknevičius.

Tuo tarpu Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu, iki trečiadienio buvę greičiausiu lietuvišku ekipažu Dakare, skubėjo mažiau ir finišą pasiekė 57-oje vietoje. Toks buvo jų planas, kurį ekipažas atskleidė prieš išvažiuodamas – tausoti techniką, kadangi maratoniniame greičio ruože kažką remontuoti yra itin sudėtinga.

Vakare pastatę automobilius, lenktynininkai juos turės remontuoti patys ir naudotis įrankiais, kuriuos atsivežė tuo pačiu automobiliu. Be mechanikų pagalbos jie turės startuoti penktame greičio ruože ir be jos išsiversti iki ketvirtadienio vakaro.

Dakaro rezultatus pagal įskaitas galite pamatyti žemiau:

Peržiūrėti turinį naujame langehttp://lt.dakar.rally-video.eu/times/embed?type=cars&tracking=333,366,390&top=10&stage=5

Rezultatų šaltinis: Rally-video.eu

„Scanpix“ nuotr./Sebastienas Loebas
„Scanpix“ nuotr./Sebastienas Loebas

Automobiliai

Automobilių įskaitoje greičiausi vėl buvo „Peugeot“ vairuotojai. Pirmą vietą užėmė 11 kartų Dakare nugalėjęs Stephane'as Peterhanselis, ketvirto greičio ruožo trasą įveikęs per 3 val. 42 min. 42 sek. Vos 11 sekundžių nuo jo atsiliko kitas „Peugeot“ vairuotojas Carlosas Sainzas, tik prieš pat finišą aplenkęs Sebastieną Loebą. Pastarasis nuo C.Sainzo atsiliko 16 sekundžių.

Skirtumai tarp pirmų trijų lenktynininkų gerai įrodo aukštą lenktynių lygį ir didelį „Peugeot“ atotrūkį nuo kitų komandų. Jeigu pirmą ir trečią vietas užėmusius „Peugeot“ vairuotojus skyrė vos 27 sekundės, tai ketvirtą vietą užėmęs Nasseras Al-Attiyah (vairuoja MINI) nuo S.Loebo atsiliko daugiau nei 4 minutes.

Bendroje automobilių įskaitoje po keturių etapų lyderiu išliko S.Loebas, prie kurio nežymiai priartėjo S.Peterhanselis – dabar juos skiria kiek mažiau nei 5 minutės. Trečioje vietoje žengiantis N.Al-Attiyah nuo S.Loebo atsilieka daugiau nei 11 minučių.

Iš antros vietos greičiausių automobilių vairuotojų sąraše net į penktąją nukrito Ginielis de Villiersas. Taupęs automobilį jis ketvirtame greičio ruože finišavo devintoje vietoje.

„Scanpix“ nuotr./Juanas Barreda Bortas
„Scanpix“ nuotr./Juanas Barreda Bortas

Motociklai

Motociklų įskaitos dalyviai savo trečiadienį baigė pirmieji. Šią dieną greičiausias buvo šių metų Dakaro lyderis ir 2014-ųjų nugalėtojas Joanas Barreda Bortas iš Ispanijos. Jis trasą įveikė per 4 val. 5 min. 30 sek.

Beveik 2 minutes ispanui pralaimėjo Paulo Goncalvesas, o nuo šio dar dvi su puse minutės atsiliko Rubenas Faria. Abu prizininkai yra portugalai.

Bendroje motociklų įskaitoje lyderiu išlieka Joanas Barreda Bortas (10 val. 33 min. 20 sek.), kuriam ant kulnų mina P.Goncalvesas, atsiliekantis 117 sekundžių. Trečias – Kevinas Benavidesas, keturiomis minutėmis atsiliekantis nuo lyderio. 

Visi trys motociklų įskaitos lyderiai vairuoja „Honda“ motociklus.

„Scanpix“ nuotr./Broliai Patronelli
„Scanpix“ nuotr./Broliai Patronelli

Keturračiai

Keturračių įskaitoje vyko ne mažiau įspūdinga kova. Čia nugalėjo vietos herojus, argentinietis Alejandro Patronelli, ketvirto etapo trasą įveikęs per 5 val. 9 min. 15 sek. Jam vos 16 sek. nusileido Alexis Hernandezas, o už jį tik 9 sek. lėtesnis buvo šios įskaitos lyderis Ignacio Casale.

I.Casale bendroje keturračių įskaitoje turi daugiau nei 12 minučių persvarą prieš antroje vietoje žengiantį Marcelo Medeirosą.

Sunkvežimiai

Šioje įskaitoje nepralenkiamas buvo Gerardas de Rooy'us, pirmąjį maratono etapą įveikęs per 3 val. 58 min. 16 sek. Jis 37 sek. aplenkė savo tautietį iš Olandijos Peterį Versluisą. Trečias liko dar vienas Olandijos atstovas - Hansas Stacey.

Bendroje sunkvežimių įskaitoje po dienos rezultatų pasikeitė lyderis - juo tapo P.Versluisas. Po ketvirto Dakaro etapo jis vos 5 sekundėmis lenkia H.Stacey

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs