„Šios gatvės rekonstrukcija ypač svarbi, nes gatvė reprezentuoja uostamiestį svečiams, atplaukiantiems iš kitų šalių į tarptautinę perkėlą. Prastos būklės gatvę buvo būtina sutvarkyti ir dėl čia esančių pagrindinių Klaipėdos multimodalinių terminalų“, – sako susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.
Gatvė platesnė, saugesnė, patogesnė
Projektas įgyvendintas trimis etapais. Pirmajame etape rekonstruotas 761 m ilgio Kairių gatvės ruožas nuo skirtingų lygių sankryžos (Taikos pr. su Kairių gatve) iki Klaipėdos arba vadinamojo Vilhelmo kanalo. Dabar šiame gatvės ruože eismas vyksta 4 eismo juostuomis (po 2 kiekviena kryptimi), o šalia nutiestas 2 m pločio dviračių takas ir 1,5 m pločio šaligatvis. Priešingų krypčių eismo juostas skiria skiriamoji juosta su žaliąja veja. Taip patrekonstruota sankryža su jungiamuoju keliu į Perkėlos gatvę.
Antrajame projekto etape rekonstruotas Kairių gatvės automobilių tiltas per Klaipėdos kanalą. Gelžbetoninės tilto perdangos sijos buvo pakeistos naujomis plienbetoninėmis. Tiltas paplatintas ir dabar yra keturių eismo juostų vietoj buvusių dviejų, o šalia jo įrengtas 3,5 m pločio pėsčiųjų ir dviračių takas.
Sutaupyta apie 3 mln. litų
Trečiajame etape Kairių gatvės pradžia sujungta su rekonstruotu tiltu per Klaipėdos kanalą. Čia buvo rekonstruotas dar vienas Kairių gatvės ruožas, prasidedantis prie tilto per Klaipėdos kanalą ir einantis iki geležinkelio tilto, t. y. vadinamasis vakarinis kelias. Šiame darbų etape įrengta nauja asfalto danga, šaligatviai. Taip pat sutvarkytos, rekonstruotos ar naujai įrengtos nuovažos, dvi šviesoforais reguliuojamos sankryžos, automobilių stovėjimo aikštelės ir autobusų stotelės su peronais. Iš viso rekonstruotas 2570 m ilgio Kairių gatvės ruožas.
Planuojant gatvės rekonstrukciją darbai buvo vertinami 32,8 mln. litų, tačiau projektą pavyko įgyvendinti kur kas pigiau, sutaupant apie 3 mln. litų Europos Sąjungos ir valstybės lėšų. Darbai finansuoti pagal Susisiekimo ministerijos administruojamą 2007–2013 m. Ekonomikos augimo veiksmų programos priemonę „Krovinių ir keleivių aptarnavimo infrastruktūros plėtra Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste“.